• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kotari huoltoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannupa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hannupa

New member
Noniin tuli sitten ostettua tommonen 690 sm r. Kilsoja on tullut ekan viikon aikana mittariin n. 1200 ja alkas olemaan aika varailla tota 5000 kilsan huoltoa että sais takuut säilymään laitteessa. Ja täällä Etelä-Savosta ei taida kyseiselle merkille valtuutettua huoltoa löytyä?? Missäs muut on kottaraisia tältä suunnalta huollattaneet?? Mitä on maksanut?? Ja mitä mieltä yleensäkin palvelusta??    
sport05.gif

Saman langan alta kysyisin myös, että onko porukka huollattanut Kottaraista muualla kuin valtuutetussa huollossa ja mikä mahtaa olla takuun laita sen jälkeen?

Paljonko muiden LC8:n 1000km:n huolto on kustantanut? Oma summa hipoi lähes tähtitieteellistä ottaen huomioon, jos ei muuta tehty kuin ohjekirjassa mainitut kohdat.

Oman SM-T:n 1000km huolto kustansi n. 200€ Moto Kokkolassa. Motorexit sisälle ja uudet suodattimet, vikamuistin tarkistus + vähän momenttien ja ketjujen kiristelyä. Oisko ollut joku 2,5 tunnin homma.

Edit: Kuitista tarkistettuna olikin töitä 1,5h ja hintaa koko hommalle 174€. Työ 97,5€ ja tarvikkeet 76,5€.

Perhana, BW raapaisi kortilta 50€ vielä päälle. Edellisen pyörän tonnin tarkastus kustansi 90€.

Itse olen huoltanut. Siitä huolimatta 690:n bensapumppu ja murtunut pakokäyrä meni takuuseen.
Mikkelin suunnalle: jos et muuta keksi, niin Lappeenrannassa PWR-moto taitaa olla virallinen kotarihuolto.

Öljyjä ei saa manuaalin mukaan itse mennä vaihtamaan takuun aikana. Lainsäädäntö vain on toista mieltä.

Minen ainakaan rupia maksamaan satoja euroja tommosesta hommasta, joka vielä tehdään pahimmassa tapauksessa väärin.

Nimim. liikaa öljyä, ketjurataspaketti melekeen pilalla ja rasvat taka-akselista huitsin nevadassa, never again. Ja pillun posket ne mitään momentteja tai muutakaan tarkastaneet. Rahaa kyllä osataan pyytää.

Eiköhän se ole ihan selvä homma kun vähän viitsii itse dokumentoida mitä on tehnyt ja vaihtelee öljyt itse.

Öljyjä ei saa manuaalin mukaan itse mennä vaihtamaan takuun aikana. Lainsäädäntö vain on toista mieltä.

Minen ainakaan rupia maksamaan satoja euroja tommosesta hommasta, joka vielä tehdään pahimmassa tapauksessa väärin.

Nimim. liikaa öljyä, ketjurataspaketti melekeen pilalla ja rasvat taka-akselista huitsin nevadassa, never again. Ja pillun posket ne mitään momentteja tai muutakaan tarkastaneet. Rahaa kyllä osataan pyytää.

Eiköhän se ole ihan selvä homma kun vähän viitsii itse dokumentoida mitä on tehnyt ja vaihtelee öljyt itse.
Tulee vähän OT, mutta aihetta sivuten kuitenkin.

Viime viikolla tein ekaa kertaa Super Dukeen öljyhuollon. Valutin öljyt huolellisesti lämpimästä koneesta pois, välillä pyörää kallistellen, että tulisi ne viimeisetkin tipat. Ja tulihan sieltä yllättävän paljon vielä kallistelemalla. Öljy sai vielä kaikessa rauhassa valua, kun huolellisesti puhdistin proppujen magneetit ja kaikki kontaktipinnat. Jokaisen pultin ja propun kiristin vielä service manuaalin antamaan momenttiin, kun aikoinaan tuli prätkiä varten hankittua pieni momenttiavain isomman kaveriksi. Öljyksi valitsin valmistajan suosittaman ja öljynsuodattimeksi alkuperäisen.

No, ehkä tämä menee jonkun mielestä jo liioittelun puolelle, mutta kun harrastuksen kannalta ottaa, niin olipahan taas mukavaa puuhastelua kauniina iltana. Lisäksi voi hyvillä mielin sanoa, että ei yhdessäkään huollossa tehdä tuota hommaa yhtä huolellisesti, kuin itse tein. Toki sellainen olisi kustannustenkin takia jo mahdotonta, enkä sellaista odotakaan, mutta kuitenkin.

Kun itse tekee, niin tietää, mitä saa. Ja kun joskus tuosta pyörästä luovun, niin tiedän, että uusi omistaja saa siitä viimeisen päälle huolletun pelin, vaikka ei huoltokirjasta löydykään merkkihuollon leimaa.  
wink.gif

Itse aloin pitämään huoltovihkoa johon merkitsen tekemäni huollot ja nitasen samaan sivuun vielä kuitin tarvikkeista kiinni.
Öljyt vaihdan 2500 km:n välein,ei maksa paljoa,saa touhuta ja onhan se öljy moottorin henkivakuutus. 10 tkm:n huollot ajattelin teetättää liikkeessä,siinä on kuitenkin venttiilien tarkistus ohjelmassa.

Entäpäs kympin huoltohinnat, missä luokassa pyörii?`

Tonnin huolto RC8:n viime syksynä maksoi 300€ BW:ssä ja tunkivat koneeseen vielä Hondan GN4 öljyt. Nyt kun tulee eka kympin huolto, voisi kokeilla jotain muuta puljua. Suosituksia?

Itse itselleni vastaten. Saman +-300€ on myös kympin huolto. BW:ssä kuukauden jonot molemmissa toimipisteissä, mutta täälläkin näemmä suositteluja saaneessa Racingbike Sidecarissa vain viikon jono. Sinne siis.

Käytin pikkuduken ensihuollossa Racingbikessä. Soittelin ensin Bike Worldiin pari päivää ja kun lopulta sain vihaisen sihteerin kiinni, hän kertoi että huollossa henkilöstöpula ja kauhea kiire; juhannuksen jälkeen saisi huoltoa. Pyörässä jo 1000 mittarissa, Racingbikestä sitten löytyi parin päivän päähän aika.

Huolto tehtiin odottaessa (ajoin Helsingistä ja huoltoaika 2.5h joten odotin mielummin paikan päällä). Loppuhinta oli vajaa 200 ja tähän sisältyi 2.15h työt KTM:n listan mukaan (ensihuollossa kaikenlaista kiristelyä ja tarkistelua), öljyt (Power Synt) ja suodattimet. Juttutuokio tuli kaupan päälle ja hyvä fiilis jäi, ainoa miinus tuo välimatka, kun ei se moottoritie ilman katteita ole kauhean hauskaa
biggrin.gif

Talvisäilytystäkin kuulemma tarjotaan ja samalla tekevät kausihuollon, joten sekin asia on tältä vuodelta ratkaistu. Talvisäilytyksen hinta oli myös ihan kilpailukykyinen 100-jotain ja säilytys onnistuu vaikka heinäkuuhun asti, ei tarvi olla huhtikuun alussa hakemassa. Jälleen hieman hankaluuksia tuottaa välimatka jos ei ole kulkuneuvoa jolla viedä ja hakea pyörä, mutta vaivataan sitten kavereita.

ainoa miinus tuo välimatka, kun ei se moottoritie ilman katteita ole kauhean hauskaa
biggrin.gif
No hittoakos motaria päristelet, tuleehan tänne Rajamäelle pikkuteitäkin!
smile_org.gif

edit. Kyllä minä jaksan tuota BikeWorldia ihmetellä. Puljua on haukuttu iät ja ajat totaalip*skaksi, mutta silti vaan ruuhkaa riittää.
OT:ksi menee mutta tosiaan ihan mukavasti meni vanhan pyörän vaihto Bikeworldiin. Vanha sisään ja uusi ulos, ei nettimotoa ja virolaisia koeajajia yms. Toki minulla olisi ollut mahdollisuus saada pyörästä enemmän rahaa yksityisesti myymällä, mutta annan myös kätevyydelle rahallista arvoa.

Nää myynninjälkeiset palvelut ei sitten kai niin hyvin luistakaan, mutta onneksi on tuo Racingbike tai kottaraisen kanssa olisi pulassa kun ei huoli JV, Ville tai vissiin kukaan muukaan.

Mulla on kyllä aina toiminu BW Helsinki/Espoo kiitettävästi joka asiassa.

Eikö 1000 huoltoa muka tehdä enää nykyään pikahuollossa? Kaikki "pienet" huollot ainakin ennen meni pikahuoltoon ja "isot" missä venttiilien käpistelyä tms. ajanvarauksen kautta.

Täytyypä käydä kysymässä meneekö RC8:n 10K huolto pikana vai ei, vanhan mallin mukaan jos toimitaan niin menee pikana, 20K sitten ajanvarauksen kautta.

Ilmeisesti venttiilivälykset tsekkaavat tuossa kympin huollossa, aikaa ne ainakin halusivat varatuttaa sekä Racingbikessa että BW:ssä. BW:n jono vaan oli huikea, siksi Klaukkalaan. Hinta oli molemmissa samaa luokkaa.

Toi tonnin sisäänajohuolto vaati kanssa ajanvarauksen. Näin ainakin viime elokuussa kun käytin BW:ssä.

No sitten on hommat muuttuneet ei ennen tollasta pöllöilyä ollu. Onko niillä enää ollenkaan pikahuoltoa? Ja jos on niin mitä siellä sitten tehdään? Täytetään pissapoika ja putsataan pleksi?

No kävinpä nettisivuilla ja siellä ainoastaan Vantaalla mainitaan pikahuolto. Vantaalla en ookkaan huollossa käyny enkä taida mennäkkään. Pitänee ruveta aihimaan aikaa Klaukkalaan...

No hemmetti, enpäs huomannutkaan tuota
withstupid.gif

Pikkasen kasvaa matka pidemmäksi, mutta taitaa silti olla lähin kottaraishuolto mihin saa aikojan noin lyhyellä varoitusajalla. Odoteltava siellä tai vietävä edellisenä päivänä.

Kävin äsken SuperDuken kanssa tuolla Rajamäellä 1000 km:n huollossa. Hintaa tuli 170e.

Back