KTM 690 SMC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ja jos penkissä käydään niin samaan pitäs viedä että saa vertailua käyntiin ja mieluiten samaan aikaankin...
wink.gif
 
Onko muilla ollut ongelmia näiden kanssa? Kaverilla on moinen ja vikoja seuraavasti..
- rundari jumitti 3000rpm kohdalle ( korjaantu kun irroitti piuhat akusta  )
- tankki menee vaihtoon kun kusee bensaa ulos korkin kupeesta.
- pätki pidemmässä kiihdytyksessä vakiona
- sammuili jarrutuksen jälkeen vakiona
- uuden softan kanssa rykii ja nykii yms. ei käy nätisti/saatika toimi. kiinni käynyt leovince ja vakioputki. kummallakaan ei toimi asiallisesti.

Softa tuupattu Racing bike sidecar Oyssä. ilmoittivat muuten että kuun loppuun menee että saa pajalle. mopolla ajettu alta 1000km ja vikaa enemmän kuin....  
veryangry.gif
Myisivät vain korjaustaitoisille niin ei mene ajokausi ootellessa... vähän niinkuin Lada.
 
Kyllähän noita korjaisi jos ei tuota elektroniikkaa puskettaisi joka vessaan ( eihän se uusi ladakaan ole enää vanhan pyöreälamppusen veroinen/helppo korjata kotipajassa? ) . Pyörä käy jo huomattavasti nätimmin. Tyhjää sen sai käymään kun peitti putsarikotelosta ilmanotton. Siinä oli sitten ruksutellut 15min ja sammuksiin tämän jälkeen. vedot taas palasi ja suurimmat häikätkin sen myötä. Edelleen sammuu esim endotessa tai kovemmassa jarrutuksessa. pätkii myös pidemmässä vedossa...
confused_orig.gif
 
Jotenkin mietityttää tuo "kaasunavausrajotin" 2-3vaihteella, sm:ssä ymmärrän sen olemassa olon jos siinä ei kerran ole map-selectoria. mutta luulis hitossa sen poistuvan smc:ssä jos map-valitsemen kääntää aseentoon 2, eli advanced ( äärimmäinen kaasuun vastaavuus). ?
withstupid.gif

paskasti toteutettu jos näin on.....
no, kai se on vaan kokeiltava(piuha irti-piuha kiinni-piuha irti jne) ja kuviteltava sitten olemattomia, tiedä näistä.....
eek.gif
Enkä ainakaan näe tuolle samallaisia perusteita kuten vrt. mazda 3 mps jossa 1 ja 2 vaihteen tehot on rajotettu jottei vetonivelet mene solmuun ennenaikojaan. Joku keulimisenestoyritys haiskahtaa pahasti.

Oonko siis käsittäny oikein että 1 asennolla n. 70% tehoista ja 2 ja 3 asennolla täydet tehot, mutta hiukan erilaisella annostelulla?
 
Enkä ainakaan näe tuolle samallaisia perusteita kuten vrt. mazda 3 mps jossa 1 ja 2 vaihteen tehot on rajotettu jottei vetonivelet mene solmuun ennenaikojaan. Joku keulimisenestoyritys haiskahtaa pahasti.
Superdukessa vastaavan rajoittimen tarkoitus on ainakin pitää äänet kurissa 2. ja 3. vaihteella pienemmissä nopeuksissa, esimerkiksi kaupungissa. Huipputehoahan rajoitin ei niinkään leikkaa vaan nimenomaan ala- ja keskirekisterin syöttöä.
 
joo melusaasteen pienentämiseen se munkin käsityksen mukaan on rajoittimet laitettu. vissiin joku euro3 taimikälie standardi homma.
Tehonsäätönamiskasta tosiaan se nro. 2 on se joka siinä valitsimessa pitää olla. 1. leikkaa hevosia pois ja 3. on ns. standardi ja olisko siinä muistaakseni vielä 4. huonolaatuiselle menovedelle, jolla ei saa pitkään ajaa?? näin muistelisin.
 
Ovatko muut smc:n omistajat huomanneet, että moottori "tikittää" ikävästi? Kuullostaa siltä, että nokkaketju ääntäisi..onkohan näin ja onkohan normaalia. En osaa sanoa onko ääni lisääntynyt kilometrien mukana vai onko sitä vain ruvennut nyt kuuntelemaan tarkemmin. Ilmeisesti moottori ei kuitenkaan kaikkein hiljaisimmasta päästäkään ole. En ole vielä vienyt ensihuoltoon, mutta pitää varmaan kysellä siellä tarkemmin.
 
kyllähän tuo ääniä pitää mullakin... naksuttelua yms. mutta hyvin toimii. edellinen pyörä oli zx6R , jossa oli myös jonkin verran niitä" sivuääniä". Mutta kyllähän tuo ktm metelöi vielä enempi koneen osalta.
 
Pitää ääntä täälläkin, mutta ei kannata huolestua..pientä tikittelyä ja sirinää kuuluu. Laitat siihen sen sliparin ni ei tarvii sitä koneen rallattelua kuunnella niin paljoa
wink.gif
 
Kaverin smc tuli eilen maahantuojalta takaisin ja suutin oli ollut tukossa. vika ei ollut sitten sen kummallisempi.
062802jumpie_prv.gif
Nyt vain kovaa ajoa ellei sekin vaihdu husabergiin...
wink.gif
Jos jotakuta kiinnostaa smc niin voi paiskata privalla vaikka. Tankki menee viellä takuuseen tässä pelissä. Katsokaa te muut ne 3 ruuvia korkin "kaulasta" että ovatko tiukalla.
 
Joo se slipari ois nopea korjaus
smile_org.gif
R1:n piti kans mulla samanlaista rallatusta, mut siihen ois pitäny vaihtaa kai nokkaketjun kiristäjä. SMC:ssä varmaan eri juttu ja tuskin vaarallista.
 
Kyllä täälläkin kuuluu kovia sivuääniä. Huollon äijä sano että kuuluu LC4 koneen "ominaisuuksiin". Sliparin ku laitoin ni sivuäänet peittyy...
 
Minkäs merkkisiä slipareita olette laittaneet pyöriinne? Kotka laskeutuu pihalle lähipäivinä ja naapurin mummot pitäs saada hereille!! Myyjäliike tarjos akraa,mutta hinta oli aikas suolanen.. Kattelin tuossa,että FMF-merkkisiä putkia sais ameriikan poijjilta aika etullisesti.Alu-slipari 191€+kulut ja verot/tullit..alkukäyriäkin saatavilla. Saa nähä onko meikäläisen mopossa miten paljon vikoja..Innolla toki odotan uutta peliä ja sitä uskomattoman kevyttä ajettavuutta kyykkymopojen jälkeen!
062802jumpie_prv.gif
 
Onko muuten Duke 3:ssa sitä kartanvaihto namiskaa? Kaverille vaan pitäis kattoa että on oikeassa asennossa, eli ymmärtääkseni kakkoskohdassa (?). Mistä toi muuten löytyy, jos löytyy?
 
kyl siin dukessakin on namiska. luulis löytyvän suht samoista paikoista kuin smc:ssä. eli penkin alla siinä akun ja sulakeboksin välimaastossa sellainen kumipäällystetty noppa, jonka voi vetää ylös. ja nro.2 on oikea asento.
 
Onko kukaan hankkinut pyöräänsä slidereita akseleihin?? .... Mistä
confused_orig.gif
....Paljon???...neuvoja??
 
Mie hommasin 690 SM:ään sliderit. Hintaa tais tulla yhteensä (etu + taka) noin 80 euroa tms. Otin ktm:n alkuperäiset, saapi jokaisesta ktm:ää myyvästä liikkeestä. Jos ei ole hyllyssä, niin sit tilaavat. Tarvikkeena en parista liikkeestä kysymällä löytänyt, joten hommasin nuo orkkikset.
 
Back
Ylös