• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 690 SMC

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maddog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tommonen tuli meikäläisen endurosta.
smile_org.gif

Mopo-1.jpg

Mopo2-1.jpg

Peili pitäis vielä vaihtaa, mut sitäkin tärkeempi vaihtokohde on jalka. Sen verran rouheesti madaltu koko mopo, et jalalle laittaessa jää melkeen suoraan seisomaan. Ei mitään toivoo seisottaa sitä päivää parkkiksella tollein.

hyvältä näyttää! niin tosiaan ..enduron jalka on pidempi siis. ja uus jalka on tietääkseni 100++ euroa! kuinkas korkea se enduro on uutena? onko sama kun smc. vai peräti korkeampi
eek.gif
vai olikos siinä pienempi jousto?

peileistä... mulla on tällaiset mallia minimini..
kuva.jpg
[/IMG] näkyy vähän heikosti, mutta siellä ne on kahvasuojissa.

Enduro on 2cm matalampi, ainakin joustoiltaan. Endurossa on käsittääkseni tuuman pitempi jalka. Taitaa mennä rälläkkä hommiks jos noin perkuleesti maksaa se jalka.
omg.gif

Mites oikeen oot toteuttanu ton peilihomman?

SMC endurovanteilla ja korkeilla nappuloilla kestää pystyssä alkuperäisellä jalalla. Kovin kallellaan se on joten ei sitä nyt hirveän pehmeisiin paikkoihin voi pysäköidä jalalle.

joo noi peilit on muistaakseni merkkiä powermadd ja vissiin tarkoitettu enempi kelkka- ja mönkkäritouhuihin. mutta menee ne tohonkin kiinni.. eli poralla reikää kahvasuojaan ja kiinnityskamat onkin mukana pussissa.( pultti ja mutteri). rehellisyyden nimissähän noista ei mitään näe. peili on mallia convex eli kupera ja siten pienentää maisemia rajusti.

joo noi peilit on muistaakseni merkkiä powermadd ja vissiin tarkoitettu enempi kelkka- ja mönkkäritouhuihin. mutta menee ne tohonkin kiinni.. eli poralla reikää kahvasuojaan ja kiinnityskamat onkin mukana pussissa.( pultti ja mutteri). rehellisyyden nimissähän noista ei mitään näe. peili on mallia convex eli kupera ja siten pienentää maisemia rajusti.
Nii vähä arvelinkin ettei mitään näe niistä. Sen verran on mummoutta meikäläisessä, et jotain siitä peilistä sais näkyäkin.
biggrin.gif

Luulen, et hetki heilahtaa ennenku mun mopossa peili vaihtuu.
smile_org.gif

SMC endurovanteilla ja korkeilla nappuloilla kestää pystyssä alkuperäisellä jalalla. Kovin kallellaan se on joten ei sitä nyt hirveän pehmeisiin paikkoihin voi pysäköidä jalalle.
Hyvä tietää. Eiköhän tuo mun mopon jalka saa maistaa rälläkkää jossain vaiheessa. V*tuttaa, ku joka kerta parkkiin jättäessä pitää hirvee taistelu käyä sen kanssa, et saa pysymään pystyssä.

peileistä; laita SMC:n peili, on vähän sirompi varsi, muuten sama. hinta 22 eur kpl.

Morjensta tännekkin vähästä aikaa  
smile_org.gif

tulipahan kokeiltua kottaraisen touring ominaisuuksia ja voi kyllä todeta jotta kyllä se perssiis ainakin meikäläisellä siihenkin tottuu  
tounge.gif
Reissuhan ei ollu kuin Helsinki - Kuopio - Lappeenranta - Helsinki..pikkuteitä tietenkin ja kilsoja kertyi reilu tuhat kilomeetteriä. Nyt on sitten reissun jälkeen takagummi on sliksinä keskeltä ja takakate pilalla kun siihen repun tälläsin kypäräverkolla ( hyvin muuten pysyi, voin suositella ) ja edelleen bensaa vuotaa se korkki, on nyt siis mattapintainen se kate.

Racingbike lupasi tuon tankinkorkki hommelin hoitaa ja nyt saavat lisähommaa kun se mittaristokin kosteutta sisäänsä imas.

Näin täällä ja pärrä vaan istuu enstistäkin paremmin "hanskaan"!

Hommasin juuri 690 smc.n ja mietin että mitä kaikkea pitäisi sen
salkun sisältää, pitäisikö olla huoltokirja ja joku varaosalehti?

Itsellä ei ollut huoltokirjaa eikä varaosalehteä,
ohjekirja ja työkalut löytyi.

Ja pyörä oli uusi.

Hommasin juuri 690 smc.n ja mietin että mitä kaikkea pitäisi sen
salkun sisältää, pitäisikö olla huoltokirja ja joku varaosalehti?

Itsellä ei ollut huoltokirjaa eikä varaosalehteä,
ohjekirja ja työkalut löytyi.

Ja pyörä oli uusi.
Varaosalehestä en tiiä, mut huoltokirja nyt ainaskin pitäis löytyä.
Mullaki jäi vaikka mitä liikkeeseen enduron ostaessani takajalkatapeista lähtien... Kynä oli sm:n laukussa tässä ei tainnu olla. Harmi.
biggrin.gif

Soittele sinne myyjälle niin lähettävät sulle postissa puuttuvat kamat.

Minkä laisia matkoja ootte näillä ajanu. Tuntuu että tolla omalla z-lla kaan ei jaksa paljoo yli 100 km yhellä istumalla. Kiinnostais vaihtaa tommusee mut epäilyttää että onko siitä oikeesti muuhun ku torin kiertoon?

Minkä laisia matkoja ootte näillä ajanu. Tuntuu että tolla omalla z-lla kaan ei jaksa paljoo yli 100 km yhellä istumalla. Kiinnostais vaihtaa tommusee mut epäilyttää että onko siitä oikeesti muuhun ku torin kiertoon?
Kait se on vähä ajajasta kiinni. Ja reiteistä. Oon suht kivasti saanu kilometrejä mittariin, vaikka meinaakin perse puutua yms. Välillä, ku nousee seisomaan niin helpottaa ja vähä roikottelee jalkoja sillon tällön. Mulla on ehkä vähä pahaki tapa olla jalottelematta muuten, ku tankkausten yhteydessä.
Viime sunnuntaina tuli +430km mittariin ja kerran istahin tankkauksen yhteydessä sämpylälle. Noistakin kilometreistä suurin osa oli soraa (asvaltti on niiiiin pyllystä), kävin ajamassa noita rallipätkiä läpi.
Muutamaa päivää aikasemmin tuli 570km mittariin saman päivän aikana. Sitä edeltävänä viikonloppuna muistaakseni 670km... Vajaassa kahessa viikossa tuli +2000km. Pakko vielä sanoo, et mun ajo ei todellakaan oo mitään selkä suorana mummoilua. Eikä mitään kaahaustakaan, vaan sellasta normisettiä tälläselle mopolle...
Aktiivisemmassa ajossa, et kerkee huomata mitään puutumisia tms.
Isommilla teillä ajelu on murhaa millä tahansa mopolla.
Ei varmaan pitäis sanoo tätä, mut jos et jaksa Zetalla vetää paljoo päälle 100km niin tuskin tälläkään. Tosin jos painut tällä mopolla sinne missä se on omimmillaan niin sata kilsaa hujahtaa niin ettet huomaakaan!
bowdown.gif

no joo se siinä kiinostaakin että vois paukutella missä vaan. Nuo pikitiet turhauttaa niin nopeesti että ei mitään järkeä. Suoralla tiellä 90 kmh köröttelyä... Eikä se puutumien nyt niin paha asia oo...

no joo se siinä kiinostaakin että vois paukutella missä vaan. Nuo pikitiet turhauttaa niin nopeesti että ei mitään järkeä. Suoralla tiellä 90 kmh köröttelyä... Eikä se puutumien nyt niin paha asia oo...
Puutuminen ei tosiaankaan oo paha.
Tuskin tulet katumaan jos mopon vaihat. Mulla oli Z 750 ekana pyöränä ja kilometrejä tuli todella vähän. Ei vaan napannu. Kun vaihoin sen 690 supermotoon niin aukes se meikäläisen makuun oleva maailma. Tää 690 SMC/enduro on vielä hauskempi. Todella monikäyttöpyörä. Upee soralla ja mutkasella asvalttipätkällä.
Lainasin pari iltaa sitten kaverin Harlikkaa ja n.170km lenkin loppuvaiheilla olin jo ihan kypsä "isolla" tiellä köröttelyyn.
nixweiss.gif

Itse tuli ajettua 690 supermotolla vähän aika sitten 1038 kilometrin lenkki ja ainoo oli toi perceen pikkuinen puutuminen, mutta tauot sen korjasi ja pieni venyttely ja taas matka jatkui
biggrin.gif
Hämeenkyrö - Nokia - Kajaani väli ja sitten vielä piti takaisin tulla
sport05.gif
täydellinen pyörä suomen olosuhteisiin
bowdown.gif
hienoo oli!

tuli heitettetyä 690 enskalla (jossa motovanteet alla) viikon reissu keski/etelänorjaan
062802moto_prv.gif
ihan soiva reissupyörä!! perse kesti yllättävän hyvin eikä ajo muutenkaan tuntunut liikaa työltä vaikka kilometrejä reissussa kertyi ruotsissa&norjassa reilut 2500km!! oli mulla tosin 1,6cm solumuovi pehmusteena remmeillä satulassa lisäpehmusteena. pientä säätöö oli tosin koska putkikassi ja teltta kulki mukana mopon perässä pitkittäin ja missähän se tankki sijaitsee
withstupid.gif
matka motareilla ei niin herkkua koska vauhtia ei viitsi nostaa yli 120 tuulen repimisen takia...serpentiineillä ja kapeilla&hyvillä norjan teillä kotari oli kuin kotonaa
buttrock.gif
aijai sitä pauketta serpentiini nousuissa ja laskuissa
sport05.gif

Mites muute, täristääkö nää 690 yhtä pajon ku ne vanhat lc4:set? Tai ei varmaa yhtä paljon mut minkä verran? häiritseekö?

Mitä teknisiä eroja muuten on endurolla ja motolla? endurossa ei vissii oo matkustajan jalka tappeja jne...

Back