Tämä laki on voimassa vain jos jompi kumpi ahdistaa. ....
Kukin tahollaan varmaan sitten miettii mikä on mielekästä ja mikä ei. Loppujen lopuksi ajettavuuteen panostaminen, kuten kaasun on/off -käyttäytyminen ja luistokytkin, voisivat olla fiksumpia modauksia kuin tonnin ränni ja umpilaipat joilla saadaan ne 3 lisäkonia. Kannattaa ehkä alottaa niistä halvemmista/ilmasista modauksista. Jos kärpänen sitten purasee ihan tosissaan, niin puntaroi sitten lompakolla, ja ehkä jopa järjellä, mitä seuraavaksi ja missä järjestyksessä.
edellä kysyttiin:
"Onko näistä (linkki rottweiler) mitään hyötyä vakio huiluilla? "
vakio-katti-putkilabyrintti-vaimennin vastustaa enemmän kuin efektorivaimennin, joten sikäli kyllä ahdistaa, siis täysi hyöty saadaan kun sekä imu että poisto toimii yhteen.
jokainen voi kokeilla eri kombinaatiota kuinka haluaa. itse halusin systeemin kerralla valmiiksi.
mikä sitten kannattaa - sen jokainen toki punnitsee itse. en myy mitään, pyrin vain ystävällisesti vastaamaan esitettyihin kysymyksiin parhaan taitoni ja kokemukseni pohjalta.
itse olen panostanut nimenomaan ajettavuuteen, keskimäärin 35tkm vuodessa en voi ajaa epämieluisalla pyörällä.
mitään "lisäkoneja" en tavoitellut (toki ne aina kelpaa), vaan sitä että tämäkin litran kone jaksaisi toimia jo 2500-4500 RPM alueella myös 5-6 vaihteella, että 80-100kmh vauhtiin ei aina tarvi pykältää pienempää, eikä aina tarvii huudattaa 5000-8000 RPM.
ehkä joku hevonen huipulta putosi pois, en tiedä, en tavoittele yli 200kmh vauhteja, mutta laajemman RPM-käyttöalan saavutin, sen mitä halusinkin.
leo vincet maksoi mulle alessa runsas 400, ja tuo imupuoli tuon 135, tonniin on siis vielä matkaa.
kun 100km keskikulutus putosi 7 litrasta 5,5:een, ktm-suotimien osto jäi pois, niin jo 50tkm nautinnollista ajoa on säästänyt mulla 1260€. (ja nyt siis jo lähes tuplaten)
luistokytkin (rekluse) näkyi nyt olevan yli 600£; sellainen oli myyty edelliselle omistajallekin, ja tuli mulle pyörän mukana; en tykännyt, otatin pois. alkuperäinen kytkin on mulle ok.
on/off:ia en enää niin huomaa, ja vähiten se on mua vaivannut tällä systeemillä.