• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 950 / 990

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt kun vauhtiin pääsin, niin onko kukaan laittanut vaihdenäyttöä? Jos on niin kenen valmistajan ja mistä saa?
Paa siihen joku geneerinen näytin?

http://www.veypor.com/veypor.html

esmes?
Ihan kiva mutta liikaa infoa minulle. Tarvitsisin pelkän vaihdenäytön, ison ja selkeän.
esim. tuollaisen: http://www.pbase.com/willsolomon/image/60275024

Ongelma on kierroslukumittarin puute. Suurin osa Suomessa olevista näytöistä vaatii nopeuden lisäksi kierroslukumittarin.
Kiekkamittarin puutten tietty vois kiertää tulpanjohtoon laitettavalla ylimääräsellä RPM mittarilla jonka ulostulon syöttää vaihdenäyttöön, kuulostaa aika viri viriltä mutta ei auta jos RPM puuttuu kokonaan...

Ei kukaan tiedä mistä löytyisi osa hintoja Super Dukeen ja mielellään ihan suomen hintoja.

Jos puhutaan siitä ilmanputsarin "huoltoluukusta" joka on kolmion muotoinen niin mulla siihe porattiin n, 8mm reikiä oisko n. 10kpl. Aluksi koko luukku oli pois. Pyöränä super duke -07
Kerrotko minkälainen muu setti mopossasi on, siis mitkä putket, mikä kartta? Perustuuko tuo porailu ihan vain kokeiluun vai johonkin korkeampaan tietoon? Ilmeisesti noita Sommerin ovia ei 990-koneisiin saa, Sommer ainakin tarjoaa niitä vain 950 malleihin, vaikkakin ilmanputsarinkotelot näyttää molemmissa samalta.

Nyt kun vauhtiin pääsin, niin onko kukaan laittanut vaihdenäyttöä? Jos on niin kenen valmistajan ja mistä saa?

esmes?
Ihan kiva mutta liikaa infoa minulle. Tarvitsisin pelkän vaihdenäytön, ison ja selkeän.

Ongelma on kierroslukumittarin puute. Suurin osa Suomessa olevista näytöistä vaatii nopeuden lisäksi kierroslukumittarin.
Kiekkamittarin puutten tietty vois kiertää tulpanjohtoon laitettavalla ylimääräsellä RPM mittarilla jonka ulostulon syöttää vaihdenäyttöön, kuulostaa aika viri viriltä mutta ei auta jos RPM puuttuu kokonaan...
Ongelma ratkaistu. ECU:ssa on tyhjä paikka kiekkamittarille liitin #6 johon tuon vaihdenäytön voi liittää.

esmes?

Ongelma ratkaistu. ECU:ssa on tyhjä paikka kiekkamittarille liitin #6 johon tuon vaihdenäytön voi liittää.
No se meni sitten kivuttomasti
smile_org.gif

Lueskelin tuossa ulkomaisia foorumeita ja törmäsin ketjuun jossa poristiin ison kotarin (SM, SE, SD, Adv) takaswingistä. Joku tyyppi oli ottanut swingin irti ja ihmetellyt kun haarukan sisältä oli kuulunut hölskyntää. Aikansa pyöriteltyään kaveri oli valutellut haarukan sisältä vajaa pari litraa vettä?? Asiasta näytti olevan keskusteltu myös Pohjolan kurapyörä foorumilla. No, porailin omaan mopoon swingin alle taka-akselin etupuolelle 3mm:n reijät molemmille puolille, vajaa puolilitraa tuli vettä sieltäkin
smile_org.gif
. Haarukan sisällä oleva vesi saattaa jumittaa ketjun kiristimet asentoon "kiinni on ja pysyy". Nuo ulkomaan kollegat on väännellyt niitä kiristinpultteja poikki ihan urakalla
tounge.gif
, CRC:stä tai WD40:stäkään ei kuulemma ole ollut apua. Joten suosittelen.

No nyt se myrkyn lykkäs, just oppinu elää sen tosiasian kanssa että vie tuo SM öljyä (ainakin minun) ni hyytyi prkl Ahvenistolle. Jonkin asteinen sähkövika.
Pyörä meni suoraan Tawastiabike:En katotaan mitä selviää.

Kävin kokeilemassa tuota KTM Superduke R- mallia Moto- Seinäjoessa. Olipahan peli. Moottori, jarrut, alusta olivat todella hyviä ja toimivia. Sadekeli ja liukkaus haittasivat enempiä ja kovempia testailuja, mutta yleisfiilis pyörästä jäi oikein positiiviseksi.

Jotain negatiivista kuitenkin:

- ruisku on herkkä, jopa liian herkkä, alle 3000rpm:n
- istuin on todella kova, jopa Honda 1000RR:ään verrattuna
- ajoasennosta en hirveästi pitänyt. Olen tottunut vain kyykkyihin, joten tuo on luultavammi vain minun ongelma.

RC8 kyykkymalli kun joskus toivottavasti markkinoille tulee, on se kyllä vahvana pyöräehdokkaana minun listallani.

Superduke R oli todella positiivinen kokemus.

Moro!

Yritän tässä päästä sisään superduke maailmaan. Jos joku vois nopaa vastata pariin kyssäriin:

1.Mitataanko myös SD:ssä nopeus etufillarista vai onko se lootasta. Eli tarviiko speedohealeria jos muuttaa ratastuksia ja haluaaa korjata mittarivirhettä?

2. Toi on ilmeisesti säädettävissä toi sd:n ruiskuohjaus? eli penkki ja säätö putkien laiton jälkeen riittää?

Kiitos vaivannäöstä.

1.Mitataanko myös SD:ssä nopeus etufillarista vai onko se lootasta. Eli tarviiko speedohealeria jos muuttaa ratastuksia ja haluaaa korjata mittarivirhettä?

2. Toi on ilmeisesti säädettävissä toi sd:n ruiskuohjaus? eli penkki ja säätö putkien laiton jälkeen riittää?
1. Etufillarista ottaa nopeuden, eli ei tarvi kikkailla speedohealerien kanssa.

2. Kotarilta löytyy ohjelmat avarimmille putkille, eli huoltoon vaan ja pyydät asentaan ohjelman. Boksia itsessään voi säädellä Tuneboylla.

1. Etufillarista ottaa nopeuden, eli ei tarvi kikkailla speedohealerien kanssa.

2. Kotarilta löytyy ohjelmat avarimmille putkille, eli huoltoon vaan ja pyydät asentaan ohjelman. Boksia itsessään voi säädellä Tuneboylla.
Kiitos ja kumarrus. Onko toi ohjelman asennus suunnilleen samanhintainen ku esim. pc:n säätö? vai meneekö halvemmalla ku on valmis softa.

Missäs porukka on muuten pk- seudulla Kotareitaan huollattanu?

Haa vika on löytynyt, eli sytkän johto (tjsp) hangannut venttiilikopan pulttiin ja kuori mennyt rikki.
Siitä siis oikosulku ja aiheutti sammumisen komean pamahduksen kera :P

Tawastia bikelle iso kiitos ja
bowdown.gif
kun ottivat pyörän kiireiden keskellä ja viitsivät vielä alkaa korjaamaan vikaa, joka vaatii aivotyötä.
Samassa yhteydessä uhkasivat korjata tai siis vaihtaa paukkuvan startin kytkimen
062802jumpie_prv.gif

Eli perjantaina saa taas hakea pyörän alle
sport05.gif

sanoi:
No nyt se myrkyn lykkäs, just oppinu elää sen tosiasian kanssa että vie tuo SM öljyä (ainakin minun) ni hyytyi prkl Ahvenistolle. Jonkin asteinen sähkövika.
Pyörä meni suoraan Tawastiabike:En katotaan mitä selviää.
sanoi:
Haa vika on löytynyt, eli sytkän johto (tjsp) hangannut venttiilikopan pulttiin ja kuori mennyt rikki.
Siitä siis oikosulku ja aiheutti sammumisen komean pamahduksen kera :P

No hyvä ettei ollut suurempia ongelmia. Paljonko sulla vie sitä öljyä? Oma kottarainen vie myös aika paljon. 1000km huollon jälkeen joutunut lisäämään jo kolmesti kun ollut alarajalla. Ja nyt siis mittarissa 4500km. Onkohan enää ihan normaalia?

1000km huollon jälkeen joutunut lisäämään jo kolmesti kun ollut alarajalla. Ja nyt siis mittarissa 4500km. Onkohan enää ihan normaalia?

No kovin tuntuu menevän. Omalla SE:lläni nyt ajettu ~7000 km eikä ole tarvinnut lisätä tonnin huollon jälkeen eikä nyt välttämättä ole ihan vaan körötelty.

Olettehan huomanneet, että öljyn pinta on kylmänä ja lämpimänä eri tasolla? Jos kylmän pintaa katselee niin saapihan sinne lisätä.

Samassa yhteydessä uhkasivat korjata tai siis vaihtaa paukkuvan startin kytkimen
062802jumpie_prv.gif

Eli perjantaina saa taas hakea pyörän alle
sport05.gif
Kysäisepäs samalla vaihtaako ne sun starttiin uuden torque limiterin, vai "tilapäiskorjauksena" ns. kovan rattaan ilman väännönrajoitinta niinkuin mulle tehtiin.

Torque limiterin korjaussarja oli tehtaalta loppu ainakin vielä juhannuksen aikaan.

Eipä sillä, mulla toi tilapäiskorjauskin toimii moitteitta.

Olivat ainakin itse siinä uskossa että tuon pitäisi olla se "korjattu" versio. Eli ilmeisesti sisältää tuon Torque limiterin

Ja siitä öljystä, niin sen häviäminen on itsellä ainakin "kiihtyvää" eli jos pidän huolen että on ylä rajassa, niin selviän varmaan 2-5 desiä / huolto väli, mutta jos en täytä kun alkaa laskeen niin sitten se laskee nopeammin ja nopeammin.
jolloin varmaan 5 desiä / 500km jos siis täytän alarajaan ja ajan 500km, ni menee varmaan 5 desiä et saan takas alarajaan

Back