• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM 990 SMT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JT79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä sen eturattaan vaihtaa voi, mulla ollu tapana vaihdella 10-12 tuhannessa eturatas kun se tahtoo kulua enemmän niin takarattaalla ja ketjulla pääsee toisen mokoman sit vielä. Kyllä säätövara luulis riittävän ton yhden piikin pienemmän eturattaan, ainakin Adventuressa on riittänyt.

Kiitoksia, laitetaan vaihtaen :thumbup:

Tulipahan mieleen että sytytstulpat pitäisi vaihtaa ja toi etummainen taitaa olla hankala. Saako jäähdyttimen nätisti edestä pois vai pitääkö tehdä purku yläkautta?

Onhan se noinkin mutta en itse kyllä tunne niin suuria summia säästäväni jos vaihdan ja laitan noin 20€ tulppiin. Eli palatakseni alkuperäiseen kyssäriin niin kuinka se etummainen on helpoin vaihtaa?

Nämä siis tilasin.

Onhan se noinkin mutta en itse kyllä tunne niin suuria summia säästäväni jos vaihdan ja laitan noin 20€ tulppiin. Eli palatakseni alkuperäiseen kyssäriin niin kuinka se etummainen on helpoin vaihtaa?

Nämä siis tilasin.

Näköjään loppuosa tekstistä jäi puuttumaan,, säästöstä ei ollut kyse ollenkaan sillä mopoiluhan harrastuksena on kuin rahaa panis pankkiin. lapioimalla. Mutta se etutulppa ei ole helppo vaihtaa. Jäähdyttimen joutuu irrottaan että tilaa tulee mutta ei tarvitse tyhjentää. letkunpätkällä poimii tulpan.

Helpoiten ja hitaammin onnistuu kun ottaa irti tankin ja ruiskurunko-ilmapoksi paketin. Samalla kannattaa tarkistaa kyllä venttiilitkin kun on levällään valmiiksi. Kotarin huolto-korjaamo cd on hyvä hankinta.

Mistäpä kannattasi hommata?

Marmoritiskiltä voi koettaa saisko. Ebayssa ym. nettikaupoissa on myös ollut. Valmiiksi ladattavaa näin uutta en ole nähnyt, 2006 asti taitaa olla uusimmat "ilmaisjakelut".

new_product_2_copy_4.jpg

Kiitoksia. No niimpäs tietysti tuoltahan tuo. Vielä vähän hakusessa tämä tilpehöörin hakeminen tähän härveliin.

Tässä eturatasta vaihdellessa meinas olla ongelma rattaan irroituksessa ja löysin tälläisen kuvallisen ohjeen. Helpotti ainakin omalla kohdalla. Ei tarvinnut ottaa koko takarenkaan pulttia irti että sai ketjun takarattaalta, riitti kun ruuvasi ketjunkiristimen täysin auki.

http://supermoto.pifpaf.net/viewtopic.php?f=1&t=5291

Loistava työkalu pultinavaukseen oli Einhellin akku/tupakansytyinvirralla toimiva pulttipyssy. Hinta tais olla 30 euron luokkaa ja toiminut monta vuotta. Ei tarvinnut pönkätä takarengastakaan millään kiinni kun pulttipyssy tekee lyhyitä ns. avaavia iskuja.

Kyllä kyllä tuon voi tehdä niin monella tavalla että huhhu. Mulla tallilla paineilmapyssy ja sillä sen kivasti kanssa rusauttaa auki jne... jne. Mutta kuten huomasti niin eipä ole kummonen homma. Muuttuko mopo mieluisammaksi?

Tosiaan yllättävänkin helposti sai vaihdettua. Voi olla tosin että kotarissa vähän löysemmällä pultti kuin tietyissä malleissa. Ei vielä päässyt kunnolla testaamaan vaikutusta ajamiseen kun kaikki tiet märkiä. Hiljaisessa vauhdissa meno ainakin tasoittui, johtuen ilmeisesti isommista kierroksista.

Kyllä kyllä tuon voi tehdä niin monella tavalla että huhhu. Mulla tallilla paineilmapyssy ja sillä sen kivasti kanssa rusauttaa auki jne... jne. Mutta kuten huomasti niin eipä ole kummonen homma. Muuttuko mopo mieluisammaksi?
Pulttipyssyllä hakkaisin mieluummin ketjua kuin vaihteiston rattaita vasten. Vetoakselin inertia on aika pieni.

Ei ole Lambdat tapettu, kun tuneecu-kaapeli minkä tilasin oli viallinen... uusi jo tulossa :thumbup:. O2-sensori sekä 2. ja 3. vaihteen rajoitinkin olis tarkoitus poistella.

Amaunun vinkistä laitoin vaihteen vapaalle kun pulttipyssyllä availin, juurikin tuota ketjua vasten takarenkaan ollessa vielä maassa.

Back