KTM Ag yrityssaneeraukseen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hsippe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iso juttu. Kuinkahan käy GP-projektin?

Tuli sitten ostettua ehkä liikaa liian nopeasti?

Oishan se hyvä olla noita valmistajia, kun kilpailu pitää asiakkaan tyytyväisenä.
 
KTM lähti Volkkarin tielle ostamalla halpoja -mutta nimekkäitä- brändejä, joihin sitten istutti yhteistä perustekniikkaa. KTM pysyi Volkkarina, Husqvarnasta tuli konsernin Audi ja Gas Gasista firman Seat.

Hussen omistajana olen aiheesta kiinnostunut - mutten huolestunut. Varaosat taitavat olla se kannattavin osa?
 
KTM lähti Volkkarin tielle ostamalla halpoja -mutta nimekkäitä- brändejä, joihin sitten istutti yhteistä perustekniikkaa. KTM pysyi Volkkarina, Husqvarnasta tuli konsernin Audi ja Gas Gasista firman Seat.

Hussen omistajana olen aiheesta kiinnostunut - mutten huolestunut. Varaosat taitavat olla se kannattavin osa?
Olix myös MVAgusta:n pääomistaja ny KTM..?
 
Ainoa vaan, että brändien eriyttäminen ei onnistunut kuin VAG:lla. Nyt on kolme brändiä, joilla on samat tuotteet. Ja MV Agusta vielä riippakivenä.

Mielenkiinnolla seuraan, mitä tapahtuu. Ei olisi yllättävää, jos Bajaj löisi kättä taskuun. Ja CFmotollakin taitaa olla pinkka kunnossa, en vaan tiedä sopivatko kiinalaiset samaan puljuun intialaisten kanssa.

EDIT: Toivotaan toki, että saavat junailtua asiat kuntoon ihan omin nokkineen.
 
Olihan tua vain ajan kysymys.

"Kiinalaasta paskaa" myydähän priimium hinnalla ja asiakaspalvelu on mitä on ainaki netti juttujen perusteella :)-
No joo leikki sikseen.

Onhan tua paska homma, mut onhan niillä vähä turhan lujaa menny viime vuosina niin hyväs ku pahas.

"Museo" kotarin omistajana ei pahemmin haittaa vaikka KTM häviääs tuhkana taivaalle ku ei mun vehkeesehen saa muutenkaa mitää osia enää... Aika rajua :grin:

Uudet kotarit ei kyl sytytä yhtää... Ugh.
 
Vilkaisin 300cc kaksitahtareiden hinnat:

- GG: 11.200 eur
- KTM: 12.300
- HQV: 12.600

Joitain eroja komponenteissa, ja KTM ainoa vailla linkkua. Yhtä kaikki GG:n reilusti alempi hinta lienee mahdollinen ainoastaan tehtaan ja myyntiportaiden reilulla kateviilauksella?
 
Yllä olevaan liittyen… jos en ihan väärin muista, GG 700, HQV 701 ja KTM 690 on samoilla vanteilla varustettuina eurolleen saman hintaisia
 
Vilkaisin 300cc kaksitahtareiden hinnat:

- GG: 11.200 eur
- KTM: 12.300
- HQV: 12.600

Joitain eroja komponenteissa, ja KTM ainoa vailla linkkua. Yhtä kaikki GG:n reilusti alempi hinta lienee mahdollinen ainoastaan tehtaan ja myyntiportaiden reilulla kateviilauksella?

Voin muistaa väärin mutta Gasserissa saattaa jarrukomponentit (+ kytkimen sylkyt) olla muutakuin Bremboa oliko nyt Braketec tms.
Siis ulkoisesti aivankuin kuin Brembo; samat palat sopii ja menee samoihin kiinnikkeisiin mutta "edullisempi".
 
Voin muistaa väärin mutta Gasserissa saattaa jarrukomponentit (+ kytkimen sylkyt) olla muutakuin Bremboa oliko nyt Braketec tms.
Siis ulkoisesti aivankuin kuin Brembo; samat palat sopii ja menee samoihin kiinnikkeisiin mutta "edullisempi".

Joissain "pienemmissä" katukotareissa on etujarrusatulat olleet "Bybre"-merkkisiä. Eli lienee "by Brembo".
 
Kassa voi olla aika kuiva?
Tuskallinen tilanne, velkapääomia vastaava raha makaa diilereiden lattioille kertyneissä varastoissa. Myynnin sakattua tuotto-odotus on pitänyt kääntää positiivisesta negatiiviseksi ja nyt oljenkortena tarjoavat tavaraa -15%...-50% kampanja-alella (Saksa ... UK). Aika käy vähiin, näyttää ettei kyse ole enään lopun alusta vaan lopun lopusta...
Toivottavasti jatkaja ja/tai investoija löytyy - ja toinen toive olisi että palkkaisivat sinne (katu- ja maantiepyörien) muotoiluosastolle osaavamman henkilöstön. :boring:
 
KTM konkkaan ja ulos MotoGP:stä ilman tulosta vuosien jauhamisesta? BMW ja Suzuki tilalle kiitosh. :thumbup:

Onhan toi kakkossija valmistajien MM-sarjassa melko kelvoton tulos kyllä.

MotoGP toiminta jatkuu ainakin ensi vuoden normaalisti viimesimpien tietojen mukaan ja Aki Ajo tallipäällikkönä.
 
On se aika kelvoton kun normaali viikonlopun saldo oli Ducatin kolmoisvoitto. KTM voitti tasan 0 kisaa tänä vuonna.. ja viime vuonna. Toivotan toki Akille kaikkea mahdollista onnea hankalaan pestiinsä.
 
Simon Patterson kirjoitteli, että maksukyvyttömyysdokumenteissä lukee KTM:n kokonaisvelkojen olevan 2,9 miljardia.

Ootellaan.
 
yllättävää sinänsä kuinka paljon on panostanut eri malleihin, tietysti sen panostuksen on voinut tehdä velkavetoisesti kuten nyt näyttää. onhan se vähän hölmöä kyllä kun ajattelee että ktm690 pyörän voi ostaa ainakin kolmena eri merkkinä. kuitenkin se ostaja on se sama, joten se ei voi ostaa kuin yhden. ja tuntuu esim jenkkien puheista että ne ostaa sen noista jonka sillä hetkellä saa halvimmalla. Esim joku osti sen gas gas version siitä parin tonnin alennuksella. joten se kalliimpi ktm malli ja husqvarna jää sitten myymättä ihan varmasti tuolle henkilölle.

tuollainen uutisointi aiheuttaa sen helposti että ihmiset hetkeksi tauottavat ostamista merkiltä kun odottavat että mitä tapahtuu, ja sehän kaataa sen aivan varmasti.

jotain hyviä diilejä voi tulla tästä, mutta vaikea sanoa koska, joskus ne pitää vanheta ylivuotisiksi euroopan varastoihin ja sitten joskus seuraavana vuotena esim jos muuten eurooppa menisi vähän alamäkeen jenkkien tariffien takia, niin sitten tilanne alkaisi olla täydellinen halvoille ylivuotisille.

ja juuri tämmöinen halpojen odottelu on se joka kaataa sen.
 
Back
Ylös