KTM Duke 790 2018

jim_rocketmow

New member
Nyt tuli sen verran mielenkiintoinen uutuus vastaan että piti kaivaa yli 10 vuotta vanhat .org tunnarit esiin. En löytänyt palstalta juttua / topicia ko. pyörästä.

Täysin uusi pyörä keskiluokkaan, uusi moottori ja paperilla pelkkää asiaa! Ainoa miinus äkkiseltään on ei säädettävä etupää.

http://www.ktm.com/fi/naked/790-duke/

Koska tulossa Suomeen, milloin pääsee kokeilemaan ja missä? :jpstyle:
 
Nyt tuli sen verran mielenkiintoinen uutuus vastaan että piti kaivaa yli 10 vuotta vanhat .org tunnarit esiin. En löytänyt palstalta juttua / topicia ko. pyörästä.

Täysin uusi pyörä keskiluokkaan, uusi moottori ja paperilla pelkkää asiaa! Ainoa miinus äkkiseltään on ei säädettävä etupää.

http://www.ktm.com/fi/naked/790-duke/

Koska tulossa Suomeen, milloin pääsee kokeilemaan ja missä? :jpstyle:

Hetkinen... tän on oltava Tomminen. Tuollako kuulaan meinasit lähteä? :D

Edit: T. Kaljupää.
 
Nyt tuli sen verran mielenkiintoinen uutuus vastaan että piti kaivaa yli 10 vuotta vanhat .org tunnarit esiin. En löytänyt palstalta juttua / topicia ko. pyörästä.

Täysin uusi pyörä keskiluokkaan, uusi moottori ja paperilla pelkkää asiaa! Ainoa miinus äkkiseltään on ei säädettävä etupää.

http://www.ktm.com/fi/naked/790-duke/

Koska tulossa Suomeen, milloin pääsee kokeilemaan ja missä? :jpstyle:

Ainakin Motokeidas kovasti tahto myydä mulle tommosen jo, mutta eivät pirulaiset huolineet uretaanikuutiota vaihdossa. :D Houkuttaa kyllä kovasti vaikka ei katupyörälle käyttöä hirveästi olekaan.
 
Yllättävän edullinen ja toisaalta yllättävän halpis alusta ja rungon design. Ehkä niillä on joku yhteys...790 endurossa on toivottavasti bremboa ja säädettävää alustaa (ja 15.5k€ hintalappu).

mielenkiintoinen uutuusmalli, mutta menee aika tasoihin noiden pikku-mt jammujen ym kanssa.
 
youtubessa joku vertailija puheli, että ei ole säädettävä,mutta toisaalta ei tunnu säätöä kaipaavankaan. sitä on tehtaalla säädetty aika paljon ja aika hyvä perussetuppi.

joo hinta on ihan järkevä. tai jos nyt mikään hinta on järkevä 2kk kesään.:D
 
Eiköhän sieltä vielä R-malli tule ja siinä on sitten hyvä paikka laittaa parempi alusta. Saa samalla tehtyä lisää eroa perusmallin ja R:n välille.
 
Eiköhän sieltä vielä R-malli tule ja siinä on sitten hyvä paikka laittaa parempi alusta. Saa samalla tehtyä lisää eroa perusmallin ja R:n välille.
Tietenkin tulee R:ä vähän paremmalla alustalla, jarrulla etc pikku hipostelulla, ens vuonna tai joskus.
 
Eiköhän sieltä vielä R-malli tule ja siinä on sitten hyvä paikka laittaa parempi alusta. Saa samalla tehtyä lisää eroa perusmallin ja R:n välille.

Toisaalta 1-3k€ haarukkaan laittaa alustan ja jarrut tuohon perusmalliinkin jos iskee kiiru.
 
Toisaalta MT-09 on tonnin halvempi ja mielestäni pykälää järeämpi pyörä, niin tuo Duke jäisi kyllä ostamatta sen suhteen.
 
Toisaalta MT-09 on tonnin halvempi ja mielestäni pykälää järeämpi pyörä, niin tuo Duke jäisi kyllä ostamatta sen suhteen.

Jostain syystä tuo MT-09 ei vain herätä mitään ostohaluja. Jotenkin harmaata perusmassaa vaikka varmasti hyvä mopo onkin. Kai tuo KTM:n markkinoima scalpel on jäänyt takaraivoon positiivisella tavalla. Ja alustan tohon jamppiinkin joutus laittamaan. Ehkä Trumpan Street Triple kilpailee enempi tän kotarin kanssa.
 
Jostain syystä tuo MT-09 ei vain herätä mitään ostohaluja. Jotenkin harmaata perusmassaa vaikka varmasti hyvä mopo onkin. Kai tuo KTM:n markkinoima scalpel on jäänyt takaraivoon positiivisella tavalla. Ja alustan tohon jamppiinkin joutus laittamaan. Ehkä Trumpan Street Triple kilpailee enempi tän kotarin kanssa.

Totta sekin.

Street triplekin on tonnin halvempi ja järeämpi kuin tuo kotari. Saman painoinen ja tehokkaampi. Noista kotareista on vähän rimpula mielikuva jäänyt, vaikka sellainen nyt talliin tulikin. Kymppitonnin hintaan olisi kilpailukykyinen, mutta merkki vähän maksaa noissa pienempien tehtaiden vehkeissä. Onhan se Ducatikin kallis, joten mitäpä sitä siitä valittamaan. Tietyt asiat tuppaavat maksamaan tietyn verran.
 
Jostain syystä tuo MT-09 ei vain herätä mitään ostohaluja. Jotenkin harmaata perusmassaa vaikka varmasti hyvä mopo onkin. Kai tuo KTM:n markkinoima scalpel on jäänyt takaraivoon positiivisella tavalla. Ja alustan tohon jamppiinkin joutus laittamaan. Ehkä Trumpan Street Triple kilpailee enempi tän kotarin kanssa.

Jampista on jo SP versio paremmalla alustalla. Hintaeroa en tiedä.

KTM on työntymässä alueelle, jossa on kaksi todella kovaa pyörää. Trumppa ja Yamaha. Vertailuja odotellessa.

Veikkaan Trumpan määräävän tahdin edelleen.
 
Eiköhän sieltä vielä R-malli tule ja siinä on sitten hyvä paikka laittaa parempi alusta. Saa samalla tehtyä lisää eroa perusmallin ja R:n välille.

Eiköhän se jatkossakin mene niin,että jokainen rakentaa oman R-mallin ihan itse pp osista.
Varmasti kotarilla laskettu mikä strategia parhaiten kannattaa...
Varmasti WP:n kanssa hyvät sopparit....
Akran kanssa myöskin...
Jokunen vuosi sitten oli eräs suomalaisittain merkittävä taho yhteydessä Itävaltaan,ettäkö voitaisiko jo valmiiksi ne pyörät varustella asiakkaan haluamilla pp osilla....,no eihän sellainen ajatus ottanut tulta allensa...
 
Totta sekin.

Street triplekin on tonnin halvempi ja järeämpi kuin tuo kotari. Saman painoinen ja tehokkaampi. Noista kotareista on vähän rimpula mielikuva jäänyt, vaikka sellainen nyt talliin tulikin. Kymppitonnin hintaan olisi kilpailukykyinen, mutta merkki vähän maksaa noissa pienempien tehtaiden vehkeissä. Onhan se Ducatikin kallis, joten mitäpä sitä siitä valittamaan. Tietyt asiat tuppaavat maksamaan tietyn verran.

Mitä tarkotat järeemmällä?

Itellä ei oo kotareita ollut kuin tuo 990 duke ja se oli kyllä loistopeli.
 
Eiköhän se jatkossakin mene niin,että jokainen rakentaa oman R-mallin ihan itse pp osista.
Varmasti kotarilla laskettu mikä strategia parhaiten kannattaa...

Noh, esimerkiksi uusin 690 Duke on niin hyvä pyörä, että siinä en pidä R-mallin hintaeroa perusteltuna. Veikkaan, että 790 ei ole ainakaan sitä huonompi. Ja muuten, KTM:llä on varmasti WP:n kanssa hyvät sopparit, kun omistavat kyseisen puljun. Siihen nähden aika paskoihinkin alustoihin kehtaavat WP-tarroja lykkiä.
 
Jampista on jo SP versio paremmalla alustalla. Hintaeroa en tiedä.

KTM on työntymässä alueelle, jossa on kaksi todella kovaa pyörää. Trumppa ja Yamaha. Vertailuja odotellessa.

Veikkaan Trumpan määräävän tahdin edelleen.

En kieltämättä hirveesti ole seurannut katumopojen markkinoita, joten tuo SP mennyt kokonaan ohi. Pitäs varmaan piruuttaan käydä kokeilee tää kolmikko. Ainakin vanhemman Trumpan keveys oli iso valtti ajossa ja moottorissa oli kivasti paukkua vaikka olikin vähän ylävireinen. Jamppia en oo ajanu, jotem puhtaasti mielikuvilla mennään.

Mut niinhän näissä mopohommissa yleensäkin käy kun alkaa sovittelemaan ostohousuja jalkaan: Eka valitsee sen minkä haluaa ja sit mukamas järkisyillä perustelee sen hankinnan. Onneks ei oo rahaa just nyt. Muuten varmaan tulis laitettua tommonen 790 koeajamatta.
 
Noh, esimerkiksi uusin 690 Duke on niin hyvä pyörä, että siinä en pidä R-mallin hintaeroa perusteltuna. Veikkaan, että 790 ei ole ainakaan sitä huonompi. Ja muuten, KTM:llä on varmasti WP:n kanssa hyvät sopparit, kun omistavat kyseisen puljun. Siihen nähden aika paskoihinkin alustoihin kehtaavat WP-tarroja lykkiä.
3 Duke 690 fillaria peräkkäin omistaneena se R malli on todellakin hintansa arvoinen.
Jarruissa ero on yllättävän suuri.
Jousituksessa huomattava myös.
Sen Akran pömpelin hankkii kumminkin ja ne korkeammat jalkatapit antaa hulppean kallistusvaran R-mallin jousituksen kanssa joka myös nostaa fillaria 1,5cm.
Fawidyc.jpg

Ennen tätä uusinta versiota R-mallissa oli myös kaatumaraudat vakiona.
2016 ja 2017 mallin Rään ne täytyy ostaa erikseen.
Toi kun on täysin järjettömään paiskomiseen luotu vehje niin ne raudat todellakin kannatta hommata.
itese olen joka ikisen Duken kipannut kyljelleen leikkiessä useamman kerran.
Eikun fillari pystyyn ja meno jatkuu.

Kun toi uus 790 on saman hintainen kuin 690R mulkerot Kotarin tehtaalla tiputtivat 690 R-mallin pois linjastosta tälle vuodelle.

Täytyy se 790 koe ajaa kesällä.
Painoa siinä on vaan 10+kg enemmän kuin mitä toivoin (187kg tankki täynnä)
Vaikka KTM äijä olenkin niin isomman ja painavamman nakun jos hommaan niin tuo (kalliimpi) Triumph Street Triple 765RS saatta kuitenklin olla se paras vaihtoehto.

Yammu MT-09 kilpailee hinnalla mutta jos haluaa ajella suht lujaa ja vähän riehua fillarin kanssa niin se ei halua tehdä yhteistyötä.
Jotenkin geometria tai painopiste on vithuillaan siin pelissä. (100kg kuski) Ei ole vakaa jarruilla, jarruilta irrottaessa, keskellä mutkaa tai mutkasta ulos avatessa. Koko ajan vatkaa ja hakeee.
Hermot meni täysin siihen vehkeeseen kun ei tullut ajosta mitään.
Etupäässä ei mitään tuntoa ja se keulii hyvin kevyellä kaasun avauksella.
Keuliminen on kivaa mutta kun tuolla ei etunen pysy maassa lainkaan niin se vähän heittaa menoa.
Kai siihenkin tottuisi jos kyseisen laitteen omistaisi mutta itse en edes halunnut harkita ostoa.
2 tuntia leikkisin sillä ja halusin polttaa koko fillarin sen jälkeen.

Street Trioleillä leikkinyt myös ja ovat varsin mainioita vehkeitä olleet.
uusin 765RS kuiskii tuhmia mulle mutta kokeillan nyt tuota Kotarin kasisatasta kanssa ensin.
Striple RS hinnalla melkein sais MV Agustan Brutale 800 perusversion myös.
Ehkä täytyy sekin käydä koe ajelemassa jos sellainen testipeli jostai vaan löytyy.

Täysin off topick juttuna tätyy kysästä että onko tietoa että miksi Kenan Sofuoglu ajeli Supersporttien MM sajassa WP;n jousituksilla vaikka alla Kawasaki ?
Mielenkiintoinen yhdistelmä ?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös