Nyt kun on kohta 300km mittarissa niin ajattelin kertoa ekoja kokemuksia moposta.
Kyseessä on meikäläisen eka 2-pyttynen joten jo siinäkin tuli aika reilu kulttuuriero edellisiin härveleihin.
Selvimmät erot GSX100R:n ja tuon välillä on etujarru, kaasu ja käyttäytyminen kaupunkiajossa.
Etujarru on paljon parempi ja äkäsempi kuin giksussa. Kaasu taasen paljon herkempi ja levottomampi, joten kaupungissa ja varsinkin mukulalla ajaminen on aikasta mielenkiintoinen kokemus.
Tuo pyörä ei todellakaan ole tarkoitettu kaupunkinopeuksiin mukulalle.
Osin kulttuurieron takia myös alkuun oli hiukan hukassa kierrosten käyttö. Eli minkälaisilla kierroksilla tuolla voi cruisailla.
Vielä kun kerkeisi tuolla radalle kokeilemaan niin saisi oikeasti tuntumaa kulkuun. Jo näin pienessä nurkka-ajossa tuo tuntuu todella ketterältä ja vikkelältä.
Ajoasento on minulle sopiva.
Eli lyhykäisesti kaikinpuolin olen tyytyväinen hankintaa.
Sellaisen hauskan eron aiempaan olen huomannut, että kehäteillä kun ajaa rajoituksen mukaan niin aina välillä tulee joku rinnalle ja jää siihen hidastelemaan.
Onkos muut RC8 kuskit huomanneet samaa?
Ilmeisesti johtuu siitä että pyörä näyttää ihan erilaiselta kuin mihin porukka on tottunut.