• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM RC8 R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tachometer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisi ollut mukava nähdä mallikohtaisia tietoja, mutta tuolta selvisi ainakin se, että yli 130 cc pyörissä vuonna 2008 myytiin 1539 Suzukia (eniten myyty merkki) ja KTM:ää 488 kpl. BMW näyttäisi olevan eurooppalaisista eniten myydyin 549 kappaleellaan.

MCN: KTM's new RC8R is one of the best sports bikes on the planet!

Aika kovia sanoja MCN:ltä (taas), etenkin kun ovat ajaneet ilmeisesti pääasiassa sateella.
mcn ei oo antanu mistää pyörästä varmaa ikinä huonoa palautetta....  
baaa.gif
aina hyvää tai super hyvää

Tänään kävin testaamassa RC8 ärrää ja voi vitsi mikä laite
smile_org.gif
Joutuu varmaan oman viimevuotisen RC8:n vaihtamaan tuohon..! Ou jeah!

Mitäs tuossa oli parempaa kuin normi RC8 ,issa oliko vika paikkoja korjattu ja mitenkä maalin laita onko samanlaista mattapintaa .
nixweiss.gif

Mitäs tuossa oli parempaa kuin normi RC8 ,issa oliko vika paikkoja korjattu ja mitenkä maalin laita onko samanlaista mattapintaa .  
nixweiss.gif
kyl se on ihan v*tun paljon parempi, en osannut arvata et ajettavuudessa ois ollu noin suuri ero RC8:iin verrattuna. Vaihteisto toimi ku unelma ja muutenkin olemukseltaan/ajettavuudeltaan paljon tiukemman tuntunen peli. Paljon mukavampi vetää kurviin ku edeltäjänsä (vaikka sekin on jees) ja jokseenkin kevyempi käsitellä. En nyt osaa tähän eritellä kaikkia eroja mutta jos noista pitäis valita ni kyllä se olis tuo R-malli
bowdown.gif

Vioista sen verran, että en mä ainakaan huomannu mitään. Kaikki pelitti just niinku piti. Maalipinta näytti olevan samaa mattaa tjsp..

Käy kokeileen ni tiiät..

ps. Mureemmat oli sounditkin..

Nyt kun on kohta 300km mittarissa niin ajattelin kertoa ekoja kokemuksia moposta.

Kyseessä on meikäläisen eka 2-pyttynen joten jo siinäkin tuli aika reilu kulttuuriero edellisiin härveleihin.

Selvimmät erot GSX100R:n ja tuon välillä on etujarru, kaasu ja käyttäytyminen kaupunkiajossa.

Etujarru on paljon parempi ja äkäsempi kuin giksussa. Kaasu taasen paljon herkempi ja levottomampi, joten kaupungissa ja varsinkin mukulalla ajaminen on aikasta mielenkiintoinen kokemus.

Tuo pyörä ei todellakaan ole tarkoitettu kaupunkinopeuksiin mukulalle.

Osin kulttuurieron takia myös alkuun oli hiukan hukassa kierrosten käyttö. Eli minkälaisilla kierroksilla tuolla voi cruisailla.

Vielä kun kerkeisi tuolla radalle kokeilemaan niin saisi oikeasti tuntumaa kulkuun. Jo näin pienessä nurkka-ajossa tuo tuntuu todella ketterältä ja vikkelältä.

Ajoasento on minulle sopiva.

Eli lyhykäisesti kaikinpuolin olen tyytyväinen hankintaa.

Sellaisen hauskan eron aiempaan olen huomannut, että kehäteillä kun ajaa rajoituksen mukaan niin aina välillä tulee joku rinnalle ja jää siihen hidastelemaan.

Onkos muut RC8 kuskit huomanneet samaa?

Ilmeisesti johtuu siitä että pyörä näyttää ihan erilaiselta kuin mihin porukka on tottunut.

Nyt kun on kohta 300km mittarissa niin ajattelin kertoa ekoja kokemuksia moposta.

Kyseessä on meikäläisen eka 2-pyttynen joten jo siinäkin tuli aika reilu kulttuuriero edellisiin härveleihin.

Selvimmät erot GSX100R:n ja tuon välillä on etujarru, kaasu ja käyttäytyminen kaupunkiajossa.

Etujarru on paljon parempi ja äkäsempi kuin giksussa. Kaasu taasen paljon herkempi ja levottomampi, joten kaupungissa ja varsinkin mukulalla ajaminen on aikasta mielenkiintoinen kokemus.

Osin kulttuurieron takia myös alkuun oli hiukan hukassa kierrosten käyttö. Eli minkälaisilla kierroksilla tuolla voi cruisailla.

Vielä kun kerkeisi tuolla radalle kokeilemaan niin saisi oikeasti tuntumaa kulkuun. Jo näin pienessä nurkka-ajossa tuo tuntuu todella ketterältä ja vikkelältä.

Ajoasento on minulle sopiva.

Eli lyhykäisesti kaikinpuolin olen tyytyväinen hankintaa.

Sellaisen hauskan eron aiempaan olen huomannut, että kehäteillä kun ajaa rajoituksen mukaan niin aina välillä tulee joku rinnalle  ja jää siihen hidastelemaan.

Onkos muut RC8 kuskit huomanneet samaa?

Ilmeisesti johtuu siitä että pyörä näyttää ihan erilaiselta kuin mihin porukka on tottunut.
Kyllä karvalakki RC aiheuttaa ajoittain saman reaktion.

Saksan IDM-tiimin RC8R pakeni melkoisen kiitettävästi tiimimme melkein stocki 1098R:ltä. Kuskeissa oli toki eroa, mutta tuntui, kun olisi ollut kuussatkulla tonnisten joukossa kun avasi mutkasta.

Minulla on videonpätkä aiheesta. Yritän saada sen youtubeen jossain vaiheessa.

Saksan IDM-tiimin RC8R pakeni melkoisen kiitettävästi tiimimme melkein stocki 1098R:ltä. Kuskeissa oli toki eroa, mutta tuntui, kun olisi ollut kuussatkulla tonnisten joukossa kun avasi mutkasta.

Minulla on videonpätkä aiheesta. Yritän saada sen youtubeen jossain vaiheessa.
Se on aika tylyä.
cool.gif
Pakeneekohan Vesa Masalta samallalailla?
omg.gif

Mutta hienoa, että SM-sarjassa on hieman vaihtelua R1/Gixxeri massaan!

Auttaisiko tuohon kaasun levottomuuteen Throttle Cam?
Olen vielä hiukan kahden vaiheilla tuon throttle cam:n kanssa.
Tämä siksi, että kyse on myös osin tottumisesta.

Mutta tuollainen on ollut jo hetken tilauksessa, eli jos en totu riittävästi kaasukahvaan niin vaihdan tuollaisen loivemman profiilin kahvan tilalle.

Toinen mitä pitää tehdä on viedä pyörä säädettäväksi niin pääsee eroon euro3-ongelmista.

Tuo kaasun äkkinäisyys vaivaa myös perus RC8:ia varsinkin alhaisilla nopeuksilla kun yrittää pitää tasaista nopeutta. En ole löytänyt mistään vielä tarinaa voisiko Power Commander:lla saada sitä yhtään helpommaksi ajaa. Lisätehoa en sinänsä kaipaa, vie kahvasta kääntäen vielä ainakin miestä paremmin kuin mies mopoa
biggrin.gif

Tuli tänään laitettuu tilaukseen RC8R ja siihen Club Race Kit. Myyjä sanoi, että jos kitissä mukana olevat kannentiivisteet laittaa kiinni niin puristukset kuulemma nousee sen verran, että mopo ei jaksa enää omin avuin startata. Kuulostaa vähän ihmeelliseltä. Kysyin asiasta muutamalta muulta ja hekin olivat samaa mieltä. Tuntuu jotenkin niin vampilta, että kitti tulee tiettyjen osien kanssa ja sit pitäis muutama jättää asentamatta. Ymmärrän kyllä, että tääkin kitti on tarkoitettu kisakäyttöön ja radalla varmaan on mukana kaikenlaisia apukäynnistäjiä. Ei toisaalta kyllä huvita alkaa uutta pyörää työntämäänkään käyntiin, ei sen puoleen et sitä saiskaan työnnettyy käyntiin mut kuitenkin..!

Kerro mielipiteesi ja voita banaani.

t. tietämätön

Jossain Saksalaisessa lehdessä (olisikohan ollut PS) oli juttu RC8R IDM-pyöristä, ja niissä oli puristukset muistaakseni 14.2! Tuskin tuo on edes lähelle sama kansipahvi, mutta jos on niin startti on varmasti kovilla. Muistaakseni IDM-pyörät lähtivät kuitenkin napista käyntiin.

Jossain Saksalaisessa lehdessä (olisikohan ollut PS) oli juttu RC8R IDM-pyöristä, ja niissä oli puristukset muistaakseni 14.2! Tuskin tuo on edes lähelle sama kansipahvi, mutta jos on niin startti on varmasti kovilla. Muistaakseni IDM-pyörät lähtivät kuitenkin napista käyntiin.
No, pitää toivoa et lähtee napista käyntiin
biggrin.gif
Jos ei ni paskan möivät saatana..

Pääsin vihdoin ajelemaan pikkasen mutkia RC8R:llä.
On kyllä ketterän oloinen härveli. Ihan erilailla menee mutkiin ja lähtee mutkista kuin mun edellinen pyörä.

Ensiviikolla olisi tiedossa eka ratareissu. Tämänpäiväisen mutkittelulenkin perusteella odotan mielenkiinnolla kuinka mukava tuolla on radalla ajella.

Back