1) Millainen tuo moottori on ajossa, uskaltaako tällainen ei-niin-huippukuski valita tämän prätkän? Ajo olisi todennäköisemmin muutaman tuhat kilsaa vuodessa, sekalaisesti pk-seudun mutkateillä huristelua, taajama-ajoa ja matkaa. Moottorijarrutuksen voimakkuudesta olen lukenut, kuten myös mahdollisesta huonosta alaväännöstä.. (?)
2) Matkustaako tuolla matkustajan lintulaudalla kukaan, lienee varsin tukala paikka?
3) Ajoasento, en kaipaa todellista etunojaa, tässä ilmeisesti on hieman pystympi ajoasento verrattuna eräisiin toisiin kilokyykkyihin?
4) Pystyykö nuo melko rumat tehdasosat eli kilpitelineen ja orggispeilit vaihtamaan fiksumpiin? Mistä löytyisi vaihtoehtoja tutkailtavaksi?
1. Kaasu on alle 20km/h vauhdissa sellainen vikuri että oppii nopeesti ottamaan kytkimellä vastaan. Moottorijarrutus on voimakas, ero on huomattava 4 sylinterisiin. Mistä minun mielestä on hyötyä siellä mutkateillä, jarrua tulee käytettyä paljon vähemmän kun kaasulla voi hallita vauhtia niin laajalti. Kannattanee mainita asiasta takana tuleville kavereille. Ei-niin-huippukuskille joihon itsekin ehdottomasti kuulun pyörä tarjoaa ominaisuuksia joita ei välttämättä tule ulosmitattua helposti. Mutkatielle se taitaa olla tehtykin, se on niin kotonaan siellä. Ja "kuulema" nopeuksissa joissa suomessa joutuu hankaluuksiin nopeasti.
2. Takapenkki on sportin tapaan pieni ja korkealla. Se vaatii takanaistujalta hieman tajua miten siellä istutaan, pitää kiinni kiihdytyksissä ja ottaa vastaan tankista jarrutuksista. Mutta sieltä näkee kuulema tosi hyvin, myös mittariston. Ellei ole mieletön pituusero. Niitä lintulautoja on varmasti huonompiakin. R-mallissa on jotain eroa, erilainen takajousitus muistaakseni joka ei välttämättä kanna kuormaa hyvin.
3. Ajoasento tuntuu sopivalta ainakin minulle (170cm), penkissä on tilaa nostaa itsensä ylös ja siirtyä ihan alas pleksin taakse. Mä en oikein lämmenny muille sporteille ja iso syy oli liian kyykyt ajoasennot. Kova penkki alkaa kostautua muutaman tunnin ajon jälkeen.
4. Uusista osista en tiedä, olen todella tyytyväinen sen ulkonäköön sellaisenaan. Sai valmiina pyörän joka on erikoisen hyvän näköinen. Makuasia tietty, en ala kiistelemään.
Kokoontumisajoissa joskus lenkki on reilu 250km pitkä jolloin RC8:n joutunee tankkaamaan kesken matkan. Sen 200km sillä yleensä pääsee kun aletaan ajelee. 16l tankki ja vauhdilla ajaen n.8l/100km kulutus pitää huolen tauoista.
Eka kesä takana, n.6000km eikä aikomustakaan vaihtaa sitä. Viime kesänä opetteli ajamaan sillä (Honda CBF1000:n jälkeen melko kulttuurimuutos), jos tänä kesänä sais vielä enempi irti sen ominaisuuksista.