• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM RC8

On tilattu ja kotonakin mutta ei vielä maalattu , on tuota muuta hommaa ollut riitävästi pitäisi kyllä pian laittaa.  
smile_org.gif
Sama täällä, hommasin kanssa. Teettää vaan luvattoman paljo pohjatöitä, jos meinaa hyvän siitä saada. Loimuaa kupeet meinaan todella pahasti. Tosin sinne allehan se jää, mutta silti. Taidan ite siirtää homman suosiolla talven kalenteriin, onhan jotain hommaa pitkään talveen...

Kävin penkissä tuon RC8,in kanssa laitoin tuonne Photopukettiin albumit BIKE . Ainakin orkinaalit oli tallella.

Nyt pitäisi olla uus mappi ruiskulle saatavilla, kuulema rauhoittaa kaasua. En tiedä onko takuupäivitys vai maksullinen, pitää ensi viikolla alkaa kyselee lisää.

Herätellääs vähän tätäkin topiccia henkiin.

Pitäis talven aikana tuunata omaa hiukan Racing Parts -kuituosilla, lähinnä mielessä alakate sekä takakate.

Onkohan kellään kokemusta tuosta takakatteesta - riittääkö pelkkä kateosa, jos on tarkotus käyttää omaa satulaa ja modata lukitusmekanismi alkuperäisistä, vai tarviiko siihen jotain muita komponentteja lisäksi? On meinaan aika epäselvä informaatio tuolla Kotarin sivustolla...

AVK:lla on RC8 mällättynä, kuka tunnustaa? Lähtis tällä hetkellä vähän reilulla kuudella tonnilla.. ei etes kovin pahassa kunnossa näyttäs olevan.

Kaipa se on tullut aika vaihtaa luotettava SD tähän RC:hen...
Miten on takajarrupalojen kanssa löytyykö pehmeämpiä?
Kellä on xenonit keulalla?
Meneekö 40piikkinen taakse ilman uusia ketjuja?
Putkistot?
Quicksifteri, käykö muut kuin toi kauhea originaali setti?

PS olis SDhen uudet corsaIII:set ostakaa pois!

Onko muita recall-tyylisiä takuujuttuja ollut tuon vaihteensiirtäjän lisäksi? Jos menee katsomaan RC8:a niin mistä näkee, että tuo tai muut takuuhommat olisi tehty?

Onko muita recall-tyylisiä takuujuttuja ollut tuon vaihteensiirtäjän lisäksi?
Muistelisin lukeneeni, että noissa olis jotain recalleja mäntien, nokkien ja öljypumpun kanssa... Itse olisin aika tarkkana. Tuli googleteltua tossa joku aika sitten, kun olin vaihtamassa pyörää ja rc8 oli yhtenä vaihtoehtona. Päädyin sitten kuitenkin supadukeen, tosin paljolti siksi kun diggailin sen habituksesta enemmän.

Muistelisin lukeneeni, että noissa olis jotain recalleja mäntien, nokkien ja öljypumpun kanssa... Itse olisin aika tarkkana. Tuli googleteltua tossa joku aika sitten, kun olin vaihtamassa pyörää ja rc8 oli yhtenä vaihtoehtona. Päädyin sitten kuitenkin supadukeen, tosin paljolti siksi kun diggailin sen habituksesta enemmän.
09 tehtiin kaikkiin jotka sitä tarvitsivat päivitykset?

Enpä osaa sanoa, mulla oli kiikarissa ylivuotinen '08... Mutta luulis tietty että '09 nuo oli jo fiksattu.

Kannattaa soittaa sinne valtuutetulle jälleenmyyjälle, osaavat kyllä kertoa onko tehty vai ei.

Enpä osaa sanoa, mulla oli kiikarissa ylivuotinen '08... Mutta luulis tietty että '09 nuo oli jo fiksattu.
Justiinsa ostin tollasen, 09 päivitykset tehty... 4-vuoden takuu, kaisiinä ajassa jo viat löytyy ;)

Edellisen prätkän myin syksyllä pois (Z750) ja nyt yhtenä mielenkiintoisena vaihtoehtona voisi olla RC8. Ehkä vuosimalli 2009... Tietty tähän vuodenaikaan ei koeajoja pääse tekemään, joten kertokaapas nyt vielä kerran  
033102beer_1_prv.gif
mielipidettä ja kommenttia RC8:sta.

1) Millainen tuo moottori on ajossa, uskaltaako tällainen ei-niin-huippukuski valita tämän prätkän? Ajo olisi todennäköisemmin muutaman tuhat kilsaa vuodessa, sekalaisesti pk-seudun mutkateillä huristelua, taajama-ajoa ja matkaa. Moottorijarrutuksen voimakkuudesta olen lukenut, kuten myös mahdollisesta huonosta alaväännöstä.. (?)
2) Matkustaako tuolla matkustajan lintulaudalla kukaan, lienee varsin tukala paikka?
3) Ajoasento, en kaipaa todellista etunojaa, tässä ilmeisesti on hieman pystympi ajoasento verrattuna eräisiin toisiin kilokyykkyihin?
4) Pystyykö nuo melko rumat tehdasosat eli kilpitelineen ja orggispeilit vaihtamaan fiksumpiin? Mistä löytyisi vaihtoehtoja tutkailtavaksi?

Saisi lumet sulaa, että pääsisi tyypittämään. Pakko käydä ensi viikolla pohtimassa ajoasentoa liikkeessä...

1) Millainen tuo moottori on ajossa, uskaltaako tällainen ei-niin-huippukuski valita tämän prätkän? Ajo olisi todennäköisemmin muutaman tuhat kilsaa vuodessa, sekalaisesti pk-seudun mutkateillä huristelua, taajama-ajoa ja matkaa. Moottorijarrutuksen voimakkuudesta olen lukenut, kuten myös mahdollisesta huonosta alaväännöstä.. (?)
2) Matkustaako tuolla matkustajan lintulaudalla kukaan, lienee varsin tukala paikka?
3) Ajoasento, en kaipaa todellista etunojaa, tässä ilmeisesti on hieman pystympi ajoasento verrattuna eräisiin toisiin kilokyykkyihin?
4) Pystyykö nuo melko rumat tehdasosat eli kilpitelineen ja orggispeilit vaihtamaan fiksumpiin? Mistä löytyisi vaihtoehtoja tutkailtavaksi?

Saisi lumet sulaa, että pääsisi tyypittämään. Pakko käydä ensi viikolla pohtimassa ajoasentoa liikkeessä...
1) mukulalla ja jonoissa hidasta vauhtia ajellessa on kaikkea muuta kuin mukava. Kaasu on hyvin herkkä ja moottori tuppaa rytkyttämään alle 20kmh vauhdeissa. saa kytkimellä leikkiä jonkun verran.

2) kielsin pyöräliikettä asentamasta matkustajan penkkiä ja jalkatappeja. Ei ole oikeasti tarkoitettu kuskaamiseen, mutta huhut väittävät että siellä pystyy olemaan.

3) Kyllä tuossa tosi reilusti käsien päällä maataan matkustaessa. Alle 140kmh vaihdeissa rasittaa käsiä tai selkää, riippuu ajotyylistä.

4) pystyy. Esimtäältä löytyy infoa

On muuten paras pyörä jolla olen radalla ajellut!
Aivan upea härveli.

1. Ei kaupunkiin noilla välityksillä, tosin ei se niin vikuri ole mitä puhutaan... Jalka kyllä lämpee...
2. Öööh, ethän sä siellä istu?
3. Eikös kaikki kyykyt oo, jos haluut istua suoras osta vaikka SuperDuke
4. Tehtaan kataloogista löytyy taakse kampetta, eteen ei oikeen... Mutta noista peileistä näkee oikeasti taakse, silloin kun ne ei tärise liikaa
smile_org.gif

P.S. Kyllä kohta pääsee testailemaan...
062802moto_prv.gif

1. Kaasu on alle 20km/h vauhdissa sellainen vikuri että oppii nopeesti ottamaan kytkimellä vastaan. Moottorijarrutus on voimakas, ero on huomattava 4 sylinterisiin. Mistä minun mielestä on hyötyä siellä mutkateillä, jarrua tulee käytettyä paljon vähemmän kun kaasulla voi hallita vauhtia niin laajalti. Kannattanee mainita asiasta takana tuleville kavereille. Ei-niin-huippukuskille joihon itsekin ehdottomasti kuulun pyörä tarjoaa ominaisuuksia joita ei välttämättä tule ulosmitattua helposti. Mutkatielle se taitaa olla tehtykin, se on niin kotonaan siellä. Ja "kuulema" nopeuksissa joissa suomessa joutuu hankaluuksiin nopeasti.

2. Takapenkki on sportin tapaan pieni ja korkealla. Se vaatii takanaistujalta hieman tajua miten siellä istutaan, pitää kiinni kiihdytyksissä ja ottaa vastaan tankista jarrutuksista. Mutta sieltä näkee kuulema tosi hyvin, myös mittariston. Ellei ole mieletön pituusero. Niitä lintulautoja on varmasti huonompiakin. R-mallissa on jotain eroa, erilainen takajousitus muistaakseni joka ei välttämättä kanna kuormaa hyvin.

3. Ajoasento tuntuu sopivalta ainakin minulle (170cm), penkissä on tilaa nostaa itsensä ylös ja siirtyä ihan alas pleksin taakse. Mä en oikein lämmenny muille sporteille ja iso syy oli liian kyykyt ajoasennot. Kova penkki alkaa kostautua muutaman tunnin ajon jälkeen.

4. Uusista osista en tiedä, olen todella tyytyväinen sen ulkonäköön sellaisenaan. Sai valmiina pyörän joka on erikoisen hyvän näköinen. Makuasia tietty, en ala kiistelemään.

Kokoontumisajoissa joskus lenkki on reilu 250km pitkä jolloin RC8:n joutunee tankkaamaan kesken matkan. Sen 200km sillä yleensä pääsee kun aletaan ajelee. 16l tankki ja vauhdilla ajaen n.8l/100km kulutus pitää huolen tauoista.

Eka kesä takana, n.6000km eikä aikomustakaan vaihtaa sitä. Viime kesänä opetteli ajamaan sillä (Honda CBF1000:n jälkeen melko kulttuurimuutos), jos tänä kesänä sais vielä enempi irti sen ominaisuuksista.

Kiitoksia hyvistä vastauksista!

Niinhän se on, että tämä RC8 kyllä vaatii koeajoa, kylmiltään on paha innostua liikaa (paitsi että pyörä näyttää hiton hyvältä, varsinkin jos takakilpiteline+vilkkuhässäkän vaihtaa pois, etupään peilit ottavat sitten vielä silmään aavistuksen).

Koneen luonne ja ominaisuudet vaan on pakko testata luonnossa, ei tällainen ei-niin-huippukuski japskitaustalla pysty tekemään päättelyitä. Lisäksi tuo jalan lämpeäminen pitää yrittää todentaa, tosin aika vähän sitä tulisi ajettua Helsingin keskustassa.

Itselläni on mittaa about 173 senttiä ja näin kamiksen ajoasentokokemukset voisivat päteä... toivotaan näin!

Tuolla muuten tammikuussa 2010 aloitettu kuvaketju RC8:sta, kannattaa tsekata (vaikka ei ollut kuin muutama mimmi alkupään kuvissa!):
ktmforum.co.uk: RC8 Pictures

Onhan tuo moottori aika erilainen kuin 4 sylinteriset jarrutus on aika kova varsinkin kylmänä kannattaa varoa mutta lämpimänä ei sitä paljon huomaakkaan .
Eipä nuilla sportti pyörillä paljoa yli 200km pääsekkään minulla taisi riittää noin 270 kun loppu tosi tarkasti ajettaessa.
Itse olen ollut tosi tyytyväinen nyt mittarissa 14000km ja pisimmät päivä lenkit noin 1500km joten 173 senttiselle aika hyvän ajo asennon saa kun kuitenkin seuraavanakin päivänä pystyy samaan.
Itse laitoin normi minivilkut ja kilven laitoin rosteri palalla, vilkkuihin piti asentaa releet.
Suosittelen myös siksikin että ei vielä yhtään ole tullut vastaan.

Back