• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KTM RC8

"Mitenkäs se on ollut kestävyyden kanssa ? Pari viikkoa sitten ihmeteltiin porukalla RC8 radalla aamusta, kaveri kertoi että omasta oli kone lauennut kahden tonnin kohdalla, oli saanut sitten sitä kuuluisaa nolla sarjaa tilalle. Se tilapäinen takuu Kampe kulki ihan hyvin iltapäivälle asti, kunnes laski allensa, siinä vaiheessa näytti kuski tarjoavan monoa kylkeen ... Taitaa tälläkin ratapuolella olla sama sääntö kuin kuin kurapuolella tunti ajoa - viikko huoltoa ..."

Toivottavasti saavat uuden mallin viat korjattua. Jos uus huhuttu rc8 moottorinen naku on yhtään kivan näkönen niin se vois olla mun seuraava mopo.

Kyllä mun entiset 2t kotarit on ainakin hyvin kestäny ja niitä on ollu kait 3 ja mitä oon lukenu niin lc4 konekkin pitäis olla suht kestävä, viritysasteen huomioiden

Mulla on nyt vähän yli 7000 mittaris jus olin 3600 kilsan Norjan kierroksella ja hyvin kesti takarengas meni Misukka 2CT eturengas on alkuperäinen mutta pian vaihtokunnossa.
Ihan mukava matkakaverikin tonni päiväs on sopivasti, pahaa ääntä kone pitää mutta vielä kamat pysynyt sisällä.
http://s5.photobucket.com/albums....454.jpg
Saariselältä.

Kävinpä tänään minäkin sitten kopasemassa RC8:in. Ei ihan täydellisesti vakuuttanut meikäläistä. Muutamia huomioita suht' kronologisessa järjestyksessä.

- Penkki helvetin kova
- Kaasussa 7,3 kierrosta tyhjää
- Mittaristo on...noh...on mikä on.
- Vaihteisto pirun jäykkä mutta toisaalta tarkka
- Kaasun annostelu mun mielestä hyvä
- Ärjyy aika maukkaasti kun avaa hanat
- Pienen ja painavan tuntuinen
- Ei mitenkään älyttömän tehokkaan tuntuinen
- Perse ja jalat kärventyy aika äkkiä, varsinkin taajamassa
- Alusta mainio
- En hirveämmin tykkää muotoilusta
- Hyvä ajoasento
- Jalkajarru liian alhaalla
- Liian työkalumainen
- Liian kallis

Summa summarum: Ihan mukava peli silloin tällöin ajeluun ja varmaan radalla ihan hyvä kunhan ensin tiputtaa painoa pienen omakotitalon verran, mutta en ostaisi itselle.

Kokeilin kyseistä pyörää kotarin koeajopäivillä ja olin yllättynyt, että miten noin kallis pyörä voi olla niin huono. Jumalaton värinä jos yritti antaa kaasua, kun hiljaa ei voi ajaa kaupungissa nykimisestä johtuen. KTM:n kaveri sanoikin että hiljaa ajaessa tarvii "lirputtaa" kytkintä. Ensi vaikutelma oli hiukan muovimainen, mutta ääni oli komean oloinen, se varmasti myy, voisin ostaa sen omaankin nelariin:).

Mä en kyllä huomannut mitään tärinää tai nykivää kaasua...
nixweiss.gif
Ja onhan se sellanen muovisen ja sieluttoman oloinen laitos.

Mulla on nyt vähän yli 7000 mittaris jus olin 3600 kilsan Norjan kierroksella ja hyvin kesti takarengas meni Misukka 2CT eturengas on alkuperäinen mutta pian vaihtokunnossa.
Ihan mukava matkakaverikin tonni päiväs on sopivasti, pahaa ääntä kone pitää mutta vielä kamat pysynyt sisällä.
http://s5.photobucket.com/albums....454.jpg
Saariselältä.
Hieno kuva,kun tekniikka kohtaa karun luonnon
biggrin.gif

Lyhyen koeajon jälkeen voin vain sanoa,että mahtava peli
062802jumpie_prv.gif

Mitä noita Pennan ja Kallion juttuja on kuullut, niin ei oikeen vakuuta raskaassa käytössä vielä, mutta ehkä seuraava tai sitä seuraava versio on jo hyvä.

Meikäläiseltä tuo germaaniankieli ei taivu enkä vaan osaa, mutta mihin hintaa esim saksasta noista rc8:ja saa?

Kattelin mobile.de listaa näistä ja tommosia pari tonnia ajettu ja alle 13 k€. Onkohan noi jotain korjattuja kolaripyöriä vai onko noi hinnat noin paljon alempana tuolla veden toisella puolella?

Listaa ->kliks<-

Ihmetyttää tuo keskustelu pyörän painosta mutta eikö RC8 ole ainut ns; superbike joka painoi alle 200kg , tietenkin saisi olla vielä kevyempi tehoonsa nähden.
Olen ollut itse aika tyytyväinen pyörään , jospa ensi kesänä saisi vähä lisää ääntä ja tehoa .

Nyt taisi olla 8500km mittaris.

Millaiset huoltovälit on RC8:ssa ja millä mallilla on varaosa ja huolto hinnat? vai onko kukaan vielä päässyt isommille km luvuille...
Kovasti kuumotais tuo häjyn näköinen kotari... jos ensi kesäksi vaihtais.

Millaiset huoltovälit on RC8:ssa ja millä mallilla on varaosa ja huolto hinnat? vai onko kukaan vielä päässyt isommille km luvuille...
Kovasti kuumotais tuo häjyn näköinen kotari... jos ensi kesäksi vaihtais.
7500km huoltoväli, 15tkm välein on venttiilien tsekkaus. Varaosat ovat samoissa hinnoissa muiden KTM:n osien kanssa, eli suht edukkaita ja saatavuus on hyvä.

Miten on...Onko RC hemmoilla mitään tietoo onko duken ja ärceen etulokkarit miten erilaisia kiinnityksiltään? Tekis mieli vaihtaa tollanen ärceen etulokkari....jos harrastaa tällästä OEM tuuninkia
smile_org.gif

En nyt ole RC hemmo, mutta vastaanpa kuitenkin, kun olen OEM-tuuninkia harrastanut oman SM:n kohdalla mm. tuon etulokarin osalta.

SD:ssä (-07 tai uudempi) ja RC8:ssa näyttäisi olevan aivan sama etulokari pl. väriero.

RC8
SD

Tuo sama lokari menee myös SM:ään.

En nyt ole RC hemmo, mutta vastaanpa kuitenkin, kun olen OEM-tuuninkia harrastanut oman SM:n kohdalla mm. tuon etulokarin osalta.

SD:ssä (-07 tai uudempi) ja RC8:ssa näyttäisi olevan aivan sama etulokari pl. väriero.

RC8
SD

kummallisesti on lokareissa eri kohissa kiinitysruuvit ja muutenkin erimuotosia ja näkösiä mukaanlukien väriero...

RC8
SD

Nooh....eipä tuo ny pahalta näytä....kyllä se varmaan pienellä vaivalla istuu dukeen...imo
smile_org.gif
toivottavasti toi jarrukiinnitys ois ees melkein sama.....

mitähän lie maksaa....
omg.gif

RC8
SD

kummallisesti on lokareissa eri kohissa kiinitysruuvit ja muutenkin erimuotosia ja näkösiä mukaanlukien väriero...
Et kai vaan verrannut tuossa RC8-kuvassa näkyvään vanhaan SDukeen? Siinä on todellakin eri etulokari. -07 ja uudemmassa SD:ssä (se toinen linkittämäni kuva) on vasta radiaalijarrut ja myös sama etulokari kuin RC8:ssa.

edit: Korostus lisätty.

Kävin tänään koeajamassa värkästyksen. Suorastaan karsee peli ajaa kadulla tuon kaasun takia. Vaihteiden toiminta ihan persiistä.
bawling.gif

Tuliuus RC8 tallissa ja talvi tulee olemaan piiiiitkäääääää!!!!!!!!!!!!!!!

Onko kellään myydä alkuperäistä äänenvaimenninta? Ajattelin jos avartais, ei maistu maksaa 2600€:a akran rojuista vaikka hyviä ovatkin.

Back