Ktm rc8

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ricky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä ei uskalla herraa ylistää, mutta. Eilen illalla tuli iskettyä toi TuneEcun sivuilta saatu kartta mopoon, ja tehtyä 15min resetti. Rokkasi koko illan, ja tänään aamulla kun ajelin duunin aivan a1. *koputtaa puuta* katotaas kuis käy :)
 
Vielä ei uskalla herraa ylistää, mutta. Eilen illalla tuli iskettyä toi TuneEcun sivuilta saatu kartta mopoon, ja tehtyä 15min resetti. Rokkasi koko illan, ja tänään aamulla kun ajelin duunin aivan a1. *koputtaa puuta* katotaas kuis käy :)

Pistitkö siis sen vakiokartan eli joku xxx2001 loppuinen? Vertailitko TuneEculla oliko mitään eroja siihen joka oli sisällä?
 
Mitkä erot pääpiirteittäin on 11, 12 ja 13 R-mallien välillä? Jotain pieniä 11 ja 12 malleista löytyy, mutta entäs 13? Onko erot niinkään suuria että kannattaa vain valita joku noista? Mukava olisi kuulla kyseisillä pyörillä ajaneilta omakohtaiset mielipiteet. Ainakin tuon 08 mallin alusta tuntui takaiskarin osalta melko pelottavalta. Ikäänkuin paluuvaimennusta ei olisi olemassakaan, ja perä pomppi holtittomasti mutkissa. Vaikea pitää ajolinjaa jos ei kunnolla sitonut kaasulla.

Suurin ero -13 mallissa lienee luistokytkin vakiovarusteena. Itse laitoin STM:n -08 malliin ja oli kyllä melkoinen parannus sekin.
 
Pistitkö siis sen vakiokartan eli joku xxx2001 loppuinen? Vertailitko TuneEculla oliko mitään eroja siihen joka oli sisällä?

EU0802001 Oli kartta

Koitin vertailla noin nopeasti silmällä, mitään isoa eroa ei ainakaan näkyny. TuneEcun "compare maps" toimintoa en saanut rokkaamaan. Pitää koittaa importtaa noi exceliin ja siinä vertailla. Toisaalta, vertailin itse vain fuelling mappeja, ja mitä vähän googlailin niin kun noita on viety pajalle säädettäväksi, ei ruiskukarttoihin ole pahemmin tarvinnut koskea, vaan enemmänkin sytkäkarttoihin ja noiden toissijaisten läppien karttoihin.

Kuis ylhäältä teillä ottaa kytkin kiinni? Oma taitaa olla lopussa, kytkimen liike on meinaan tositosi lyhyt. Pieni paine kahvaan niin alkaa jo luistaa...

EDIT: Niin joo, ja tänään huomasin että taitaa ohjauslaakeissa olla väljää. Voimakkaasti etujarrulla jarruttaessa keula "kolisee", samoin terävissä töyssyissä...
 
Tarkistin aikani kuluksi venttiilin välykset, kun tuossa on niin terävä nuotti käynnissä. Olivat just kohdallaan eli kyllä tuo käyntiääni on ihan vaan ominaisuus. Toisaalta nätistihän tuo naksuttaa joihinkin kilpaileviin merkkeihin verrattuna. Samalla tuli tarkastettua nokka-akselit ja yläkerran voitelu.

Muuten homma oli ihan vaan raakaa purkamista, mutta ilmanputsarikotelon pohjan läpi menevien imukaulojen irrottaminen oli aivan h*** hankalaa. Molemmat etusormet kuoriutuivat kiskomisen seurauksena.
 
Jaahas, taas alko mopo käymää vituilleen...

Liikennevaloista lähtö, kone latas putsariin ja tyhjäkäynti alko humppaamaan


Vittu
 
Videoa: http://youtu.be/9JWOTgGavsQ


TuneEcu ei löydä vikakoodeja, kartan vaihto, tai adaptionin resettaus ei auta. Huomenna hakemaan taas stormilta uudet tulpat, niillä se viimeksikin lähti rokkaa. Mietityttää että mikä vittu siinä niitä tulppia syö, noillaki ajettu nyt se 3000km :/
 
Jottei vetäisi ilmaa väärästä välistä? Tarkistappa imukaulat ja läppärunkojen kiinnitys. Käytin nuo omasta irti viimeviikolla ja homma oli aivan hanurista, mutta nyt viisaampi tuon operaation suhteen. Samalla voi tarkistaa venttiilien välykset yms.
 
Suuttimia en ole tarkastanut, mutta tolla TuneEculla ajoin ton suutin testin joka meni läpi ok. Toisaalta, duunissa olis "industrial grade" ultraäänipesuri jolla on tullu noita TDCi fordin suuttimia pestyä. Jossei noi ihan haista-paskat oo irrottaa niin vois kokeilla pestä noiki.

Luulis että ilmavuoto näkyisi laihana seoksena? Viimeksi kun vaihoin noi tulpat, niin oli parhaimman näköset tulpat mihin oon törmännyt. Oli sellaiset siistit, kuivan ruskeahkot. Ainoa mikä niissä pisti silmään oli että toisesta puuttui keskielektrodi melkein kokonaan.

Toisaalaalta, mä en oikeen keksi miten se putsariin pääsis lataamaan, ellei imu vena ole auki. Tällön oikeestaan ainoot vaihtoehdot on että sylinteriin on jäänyt viellä vanhaa, palavaa kamaa joka sytyttää uuden seoksen samantien (eli jos putki ei hengitä, ja lyö liikaa "vastaan") tai että tulppa käy liian kuumana ja toimii hehkutulppana ja sytyttää seoksen samantien kun se pääsee sylinteriin, tai ajotus on ~175' vituillaan, mutta sillon sen pitäis räkii muutenkin väärään aikaan


Jotenkin itsellä tulee mielee, kun mopo muutenkin tuntuu niin kovin "tukkoiselta" pienillä kierroksilla, että siellä olis jotenki liikaa vastapainetta tms. joka jollain lailla nyt syö noita tulppia. Pitää kattoa, muutenkin oli ideana että leikkaan ton orkkispöntön auki, otan katit pois ja pyydän kaveria vetämään tigillä umpeen. Metelit tosta ei pitäis mahottomasti nousta, mutta jos noi katit on tukossa niin pitäis virtaukset ainakin parantua.

Jostain brittifoorumilta löysin kun siellä joku oli tehnyt vastavan. Katit pois, akran kartta ja dynokäppyrä näytteli melkein 20hp kovempia lukemia.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, ameriiikan foorumilta pojat osas suoraan sanoo että throttle bodyt pitää kalibroida, osaakos kukaan kertoa miten toi tehään?
 
Ja taas "ratkes". Stormilla ei ollut kuin yksi kipale tulppia. Noh, otin vanhat irti, molemmat näytti taas ihan hyviltä, ehkä snadisti tummia. Etummainen oli ulkoa vähän hapettunut (?)

Heitin uuden eteen, ja putsasin molemmat vanhat. Katoin kumpi näytti paremmalta, ja löin sen taakse. Ja taas kävi kuin kello.

Samalla tuli sitte revittyä ne kakkoskaasuläpät pois. Saattanut nuokin tehdä jotain. Kädellä kyllä liikkuivat, mutta pois niitä ei meinannut saada millään, Oli jotenkin vaan "jämähtäny" paikoilleen. Saa nähä mimmonen tosta tuli ajaa. Vastaa kaasuun nanosekunnissa, luonnottoman kuulosta kun kone ei ollenkaan "kerää" kierroksia, vaan ampuu suoraan jonnekkin 6-7k kieppeille kun vähän kaasua näyttää :D
 
Jaahas, ameriiikan foorumilta pojat osas suoraan sanoo että throttle bodyt pitää kalibroida, osaakos kukaan kertoa miten toi tehään?
Tossa mitä äkkiä korjausopasta plarasin niin olisko throttle valve body adjustment? Ohjeen mukaan tehdään diagnostic toolin avulla. Osaakohan joku pelle peloton kertoa saako homman tehtyä yleismittarilla?
 
Kenelläkään käytössä GP racingin runkoon tulevia kaatumatappeja? Itse ajattelin moiset laittaa ja sitten jarru/kytkin kahvaan semmoiset suojat :)
 
Olisko jotain kokemuksia puhelin/navitelineistä ja usb-virtojen vetämisestä? Alppireissu kiinnostais ja olis aika paljon kivuttomampaa jos saisi gps:n käyttöön. Kotimaassa nyt vielä menee vaan kattomalla reitti etukäteen ja vilkaisemalla silloin tällöin karttaa.

Ohjausiskari tekee vissiin telineen asemoinnista vähän hankalampaa mutta ainakin jonkinlaista RAM Mountia näyttäisi löytyvän.
 
Olisko jotain kokemuksia puhelin/navitelineistä ja usb-virtojen vetämisestä? Alppireissu kiinnostais ja olis aika paljon kivuttomampaa jos saisi gps:n käyttöön. Kotimaassa nyt vielä menee vaan kattomalla reitti etukäteen ja vilkaisemalla silloin tällöin karttaa.

Ohjausiskari tekee vissiin telineen asemoinnista vähän hankalampaa mutta ainakin jonkinlaista RAM Mountia näyttäisi löytyvän.

Legendan mukaan mittariston alta etukopasta löytyy valmiit johtosarjat lisälaitteille (ACC1 ja ACC2). Toinen tulee virtalukon kautta ja toinen suoraa akulta ilmeisesti 10A sulakkeiden läpi. Google tietää asiasta lisää. Itse en ole ehtinyt näitä vielä kaivaa esiin.
 
Mitä kuuluu Carl0ksen edesottamuksille, kun ei hetkeen ole raporttia tipahdellut?

Tuuppasin alkuviikosta sisään TuneECUlla brittien tekemän kartan vakioputkelle ja K&N filtterille ja mikä ero vakioon tuossa onkaan! Vakiokartalla lambdat aktivoituna moottorin käytös oli niin epämääräistä alle 5000 kierroksella, että muutaman kerran meinasi mennä nurin tuon takia. Kaasukahvalla esitettiin vain jonkinlaisia toivomuksia, joihin pata vastasi jos ja kun viitsi. Nyt oikean käden ja moottorin välillä tuntuu olevan looginen yhteys ja veto johdonmukaista koko kierrosalueen läpi. Ajelin eilisen ja tämän päivän aikana yhteensä yli 500km suupielet hymyssä. Aiemmin tuo matka-ajo vaan vitutti, kun kone ei toiminut alakierroksilla oikein kuinkaan.
 
Back
Ylös