TiJuKo
New member
Taitaa tulla kalliiksi tällaisten videoiden katselu...
Kuinka niin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taitaa tulla kalliiksi tällaisten videoiden katselu...
Varmaan tässä viitataan porttiteoriaan. Mä yritin olla "fiksu" ja tilata vähän halvemman kopterin. Siinä kävi huonosti. Lentämis-kuvaamisvimma ei ole kuitenkaan yhtään laantunut vaan piemminkin päinvastoin! Eli seuraavaksi varmaan sitten tilattava se Phantom! Kallista hommaa!Kuinka niin?
Varmaan tässä viitataan porttiteoriaan. Mä yritin olla "fiksu" ja tilata vähän halvemman kopterin. Siinä kävi huonosti. Lentämis-kuvaamisvimma ei ole kuitenkaan yhtään laantunut vaan piemminkin päinvastoin! Eli seuraavaksi varmaan sitten tilattava se Phantom! Kallista hommaa!
Tässä suora lainaus kotimaiselta kauppiaalta :Täytynee tutkia, Gigantissa hinta oli 1599,- , muualla vakiintunut 1199,-
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/38946/hhnrr/DJI-Mavic-Pro-nelikopteri
Kiitos vinkistä.
Täältä myös ääni Phantom 4:lle. Viikon verran olen tutustunut laitteeseen ja täytyy sanoa että on mahtava vekotin. Lentäminen on äärimmäisen helppoa ja vakautus toimii hienosti. Olen siis ihan vasta-alkaja, enkä ikinä lennättänyt mitään. Tämän kanssa pääsi heti sinuksi. Avustimet pitävät lennossa perusasiat kunnossa. Itse voi keskittyä kuvaamiseen. Ohjaimet ovat tosin todella herkät, joten käännöksistä tulee helposti kulmikkaita. Lienee vain harjoituskysymys..
Ei saa sanoa pahasti videosta, ettei tule itku![]()
Matkassa oli tuo kopteri (Phantom 4) vähän oli liian kylmät kelit kuvaukseen (-10) meinas akut ”kyykätä” onneksi jääratamiehillä oli kuumailmapuhallin mukana, niin sai pikkasen lämmitettyä akkua, niin pääsi kuvaamaan testimielessä. Tässä siis ilmakuvaa jääratapaikasta, niin ammattilainen en vielä ole, että olisin pysynyt kopterilla mukana, kun ammattilaiset ajoivat, eikä pakkanen ainakaan helpottanut tätä kuvausta.
En sen kummemmin editoinut tätä n.15 min. sekalaista kuvausta jääradalta. n. puolet oli jutaajista tässä paikalla ja osa oli vasta tulossa, jos ja kun ihmettelette, että mites näin vähän pyöriä näkyy kuvissa.
Varoitus! Tämä ei nyt niin vauhdikasta menoa ole, että jos alkaa kyllästyttää, niin pikakelauksella vaan eteenpäin. Oli nyt enempi testausta näin ensimmäisen kerran ja tosiaan tuo pakkassää teki omat tepposet. Suositeltu käyttölämpötila on kopterilla 0-40 astetta ja nyt tosiaan oli -10. Eiköhän se tästä parane, kun aurinko alkaa lämmittämään.
Hyvältä näyttää!! Kannattaa tehdä vielä gimbal calibration ennen kun lähdet seuraavalle lennolle, nyt on horisontti vähän vinossa =) Tuo kun on tyyppivika P4:ssä, että on vähän vinksallaan ellei kalibroi ennen lentoa.
Eli kopteri ja ohjain päälle, compass calibration ja sitten gimbal calibration. Hyvää ja turvallista lentelyä! =)

Viidennen lentopäivän harjoittelua.
Linkki.
Viidennen lentopäivän harjoittelua.
Linkki.

Kotarikuski sanoi:Huimaa jälkeä. Alkaa homma olla hanskassa. Kohta on reissuvideot jo melko eeppisiä.
"Tottakai mä ryyppään, mä oon lentäjä ! "
Todella makean näköistä kuvaa. Noin taidokkaasti tehty video sai lyhyeksi hetkeksi itselle ajatuksen, että oisko toi helposti opeteltavissa ja pitäiskö... No, aika ei millään riitä, eikä todennäköisesti kärsivällisyyskään, joten ihan hyvä idea.
Taidokasta. Lisää videoita jakoon, ja vehkeet mukaan ens kesänä Imatralle.![]()
Kiitos! Ohjaaja vilahtaa parissa otoksessa mustana hahmona meren jäällä, Villeaun kanssa seisoskelemassa vähän erillään saareen kävelevästä ihmisvirrasta.Oli taitavaa jälkeä kuvauksessa ja leikkauksessa.¨Oliko ohjaajalla cameo-roolia tässä videossa?