• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kypärää uusimassa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mika69
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
S2:sta olen nyt käyttänyt tämän alku kauden ja tyytyväinen. Kaulatoppauksien tiukkuuteen tottunut nopeasti, tekniikan oppiessaan ihan kätevä vetää päähän ja ennen kaikkea vetää päästä poiskin, ilman että toppaukset leukapuolelta irtoavat. Pikalukko on kerrassaan erinomainen:)
Valkoiseen väriin myös tyytyväinen. Nyt olen varta vasten paljon autoilevana kiinnittänyt huomiota väritykseen valkoinen vs. neonkeltainen, molempia paljon näkee - ja kyllä se valkoinen vaan paremmin erottuu.

Edit. Katsoin tuota videota. Siis Shoeissa tuplaD. Kiitos ei - todellakin, ei kiitos.

DD-lukko pysyy käsittääkseni paljon varmemmin kiinni, tai näin minulle on ainakin väitetty. Ensimmäisessä kypärässäni oli pikalukko, kahdessa seuraavassa DD. Minä en kyllä aio koskea pitkälläkään tikulla enää pikalukolliseen. DD on kuitenkin aina oikealla kireydellä, eikä minun mielestä yhtään hankala käyttää.

Olen ollut erittäin tyytyväinen jo aiemmin ketjussa mainitsemaani RX7:ään, jota siis varauksetta suosittelen edelleen.

Video liittyy:

http://www.youtube.com/watch?v=yM97nbRsKfc

DD-lukko pysyy käsittääkseni paljon varmemmin kiinni,
Varmastikin asia on näin, race-touhuista en mitään tiedä, siellä kait tuplaD on pakollinen:dunno:.
1. pottani oli avomalli ja pikalukollinen, kaksi seuraavaa tuplaD ja nyt tämä S2. Vielä vuosi sitten vannoin tuplaD:n nimeen, olen siis takin kääntäjä. Ammatikseen mp:lä liikkuvilla, jotka paljon joutuvat tuota riisumista tekemään paljon käyttävät pikalukollista, niin en itsekään epäröinyt sitten, kun tuli ajankohtaiseksi tehdä päätös.

Pääasiahan on, että se hihna on ajon aikana kiinni, oli malli kumpi hyvänsä.

Itsellä uuden potan osto myös mielessä. Nyt vaihtoehdoiksi on päätynyt hjc r-pha 10, shoei xr-1100 tai shark speed r. Onko näistä jollakin selkeä mielipide mikä pitäisi hylätä tai ehdottomasti valita? Hjc:ta kävin jo bikeworldissä testaamassa ja se tuntui päähän kyllä erittäin hyvältä. Shoeita ja sharkia olisi tarkoitus käydä torstaina koittamassa eurobikerilla. Mitäs eroa r-pha 10 ja r-pha 10 plus malleilla on?

Mitäs eroa r-pha 10 ja r-pha 10 plus malleilla on?

Visiirien kiinnitysmekanismi on sama, mutta visiireissä on pientä eroa. Plussan visiirissä on oma kolonsa suuremman pinlockin takia ettei se hiertyisi visiiriä avatessa. Leuan kohdalla olevan tuuletuksen kytkin on hieman isompi. Muuta radikaalia ei tainnut ollakkaan, silmälasien sankojen koloista en ole satavarma.

Motonetissä näyttäisi olevan Shoei Qwestiä taas hintaan 299€. Taidan tuollaisen käydä poistamassa, tuskin menee paljoa metsään, kun päähän tuntuu käyvän ja hinta vaikuttaisi olevan varsin kohdallaan jopa ulkomaisiin nettikauppoihin nähden?

Itsellä uuden potan osto myös mielessä. Nyt vaihtoehdoiksi on päätynyt hjc r-pha 10, shoei xr-1100 tai shark speed r. Onko näistä jollakin selkeä mielipide mikä pitäisi hylätä tai ehdottomasti valita? Hjc:ta kävin jo bikeworldissä testaamassa ja se tuntui päähän kyllä erittäin hyvältä. Shoeita ja sharkia olisi tarkoitus käydä torstaina koittamassa eurobikerilla. Mitäs eroa r-pha 10 ja r-pha 10 plus malleilla on?

Sharkin meinasin ostaa mutta kokeilun jälkeen jäi hyllyyn. Laatu ei vakuuttanut. Rpha10 ja xr-1100 löytyvät kaapista. HJC on mukavampi päähän ja nappikuulokkeet sekä aurinkolasit mahtuvat paremmin kuin Shoeiin ja visiirin avaaminen helpompaa. Shoei istuu päähän kuin valettu pienen otsapalojen modauksen jälkeen ja suhina ei rassaa korvia yhtä paljon kuin HJC:ssä.
Plussasta ei minkäänlaista kokemusta.

Laatu: 1.Shoei, 2.HJC, 3.Shark
Käyttömukavuus: 1.HJC, 2.Shoei, 3.Shark
Ulkonäkö: Makuasioita

Mielipiteeni on että älä osta Speed Ärrää.

Kävin kokeilemassa Sharkin, AGV:n ja Shoei:n valmisteet ja kyllä se vaan edelleen Shoei ainoona sopii omalle kupolille. Shark puristaa otsasta ja AGV:kään ei oikein hyvin istu. Harmi. Tuo Shark Speed-R olisi ollut makia potta. Nyt joutui taipumaan Shoei XR-1100 Beowulfiin.

S2:sta olen nyt käyttänyt tämän alku kauden ja tyytyväinen. Kaulatoppauksien tiukkuuteen tottunut nopeasti, tekniikan oppiessaan ihan kätevä vetää päähän ja ennen kaikkea vetää päästä poiskin, ilman että toppaukset leukapuolelta irtoavat. Pikalukko on kerrassaan erinomainen:)
Valkoiseen väriin myös tyytyväinen. Nyt olen varta vasten paljon autoilevana kiinnittänyt huomiota väritykseen valkoinen vs. neonkeltainen, molempia paljon näkee - ja kyllä se valkoinen vaan paremmin erottuu.

Edit. Katsoin tuota videota. Siis Shoeissa tuplaD. Kiitos ei - todellakin, ei kiitos.

Taitaa tuo tuplaD olla vaan noissa jenkki versiossa. -Ikävä kyllä. TuplaDD on niin mukava leuan alla.. :)-

Itse olen päätynyt xr-1100 kypärään pitkällisen pohdinnan jälkeen. Istuvuus tietysti on se tärkein kriteeri, mutta mietin mm aurinkovisiirillisiä malleja pitkään, sillä niistäkin muutama päähän sopii varsin hyvin. Sharkin laatu ei oikein vakuuta ja esim gt-air olisi täydellinen muuten paitsi hintansa puolesta. En halua maksaa aurinkovisiiristä ja/tai pikalukosta niin paljoa ylimääräistä, koska uskon niitä ilmankin pärjääväni, kuten tähänkin asti. Mielestäni on varsin aiheellista miettiä kypärää ostaessa, että maksaako 200e ylimääräistä ominaisuuksista, joita ei kuitenkaan tule juuri tarvitsemaan. Tosin minun puolestani jokainen saa tietysti rahansa laittaa mihin huvittaa :)

On vaan niin kovin vaikea päättää minkälaisella värityksellä varustetun kyseisen potan hankkisi kun shoeilla on niin moni erilainen grafiikka todella hieno..:peukutpystyyn:

Samoin Helmet city uk:sta tilatussa oli DD-lukko. Ensimmäiset sataset ajettu, on hiljaisempikin kuin vanha XR-1000. Ja aurinkovisiirillekin oli jo käyttöä.
Ja pitääkin heti korjata omaa kommenttia, koska tajusin, että omakin ruukku tuli Englannista Helmet Citystä.

Eilen tuli ostettu sharkin speed r. Hinta org alennuksella 287.€. Mainostetaan "naku" kypäräks ja ainakin omalla pyörällä toimii hyvin. Ei ota tuuli yhtä paljon kuin vanhaan . Äänekkäämpi kuin vanha shark s900. Johtunee varmaan et siinä on tyhjää tilaa korvien kohdalla kun on tehty valmius kypäräpuhelimelle.

Kävinpä Espoon Motonetissä ihmettelemässä Shoe Qwestiä. Hyllyssä oli s-koko, varastossa piti olla l-koko mutta eipä ollut. M-kokoa olisi myös ollut ihan kiva kokeilla. Paska paikka.. Kypärä kuitenkin houkuttaisi hintansa puolesta, mutta taidanpa käydä Reliatecillä jossain välissä. X-Lite 702 on myös yksi ehdokas uudeksi potaksi.

Onko kokemuksia x-liten x-551 kypärästä? Verrattuna shoein tai arain vastaavaan? Itselle ei ole tullut vastaan mahdollisuutta kokeilla. Vaikuttaisi ihan kiinnostavalta.

Mites usein SHOEIN mallit muuttuu? XR-1100 malli on ollut jo vähän aikaa.
onkohan tulossa XR-1200 malli lähiaikoina?

Onko kokemuksia x-liten x-551 kypärästä? Verrattuna shoein tai arain vastaavaan? Itselle ei ole tullut vastaan mahdollisuutta kokeilla. Vaikuttaisi ihan kiinnostavalta.

Tuli viime syksynä ostettua Strormin alennusmyynnistä x-551, kun ns. sai halvalla (299€) ja ainakin minä olen ollut varsin tyytyväinen hankintaan. Lipallinen kypärä sattui olemaan sopivasti muutenkin hankintalistalla.

Aurinkovisiiri + lippa -yhdistelmä on kyllä ollut varsinkin keväällä ja syksyllä, kun aurinko paistaa varsin matalalta, aivan ehdoton. Mielestäni x-551:ssä on vieläpä ihan kohtuullisen hyvä säätövara visiirille ja sen pystyy säätämään ehkä jopa hieman häiritsevän alas. Kypärää voi myös käyttää ilman visiiriä ja mukana tulee muovi/kumi -tulpat laitettavaksi lipan ruuvireikiin.

Pinlock on myös toiminut hyvin, mutta aurinkovisiiri tuppaa ainakin mulla huurtumaan liikennevaloissa.

Sekä ilmanvaihto että melutaso ovat luokkaa ihan ok, tokihan kypärä voisi hiljaisempikin olla ja meteliä on toki esim. C3:een verrattuna jonkin verran enemmän, mutta sanoisin, että x-551 oli ehkä aavistuksen hiljaisempi, kuin mitä odotin. Tulppien kanssa pärjää hyvin motarinopeuksissakin ja toki myös pyörämalli vaikuttaa varsin paljon meluisuuteen - esim. Tiger 1050:n, kuten myös pari päivää sijaispyöränä olleen Nuda 900:n, kanssa kypärä tuntuisi toimivan paremmin, kuin mitä Speed Triplen kanssa (mikä nyt ei ollut kovin iso ylläri sinällään ns. adventure-kypärän kanssa).

Ilmastointiaukoista sen verran, että siinä vaiheessa, kun alat motarilla äänen perusteella pälyilemään sitä pään yläpuolella matalalla lentävää suihkukonetta niin tarkista, että kypärän päällä olevat ilmastointiaukot ovat kiinni. Pitävät meinaan aikamoista huminaa ja mulle kävi juuri noin, kuten edelle kirjoitin. :) Kannattaa myös huomata, että lipan alta, viisiriaukon yläpuolelta, löytyy yksi ilmastointiaukko joka jäi ainakin minulta aluksi huomaamatta.

Shoein tai Arain vastaavista ei ole kokemusta, mutta voin kyllä ainakin oman kokemuksen perusteella suositella x-551:stä, jos ko. malli sattuu muuten päähän sopimaan. Kypärän yleinen laatuvaikutelma on ihan kohdallaan ja se on myös mielestäni varsin kevyen oloinen ja ainakin minun päähäni varsin mukava.

Back