Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo olisi viikonloppuna matkan varrella, onko kellään kokemuksia tuloksista? En vielä ole päättänyt maalatako itse (=kivaa) vai maalauttaakko jollain joka varmasti osaa (=parempi jälki).
Siis vanhat maalit mataksi vesihiomapaperilla (600-800)Varmista, että potan saa maalata ja millaisilla maaleilla.
Vanhat maalit karheiksi vesihiomapaperilla.
Kynäruisku käteen ja haluttua kuviota pintaan tai sitten sabluunoilla ja paukkumaaleilla voipi kanssa yrittää. Pensseleillä en lähtisi suttaamaan. Tahtoopi tulla epätasaista jälkeä.
Muutama kerros kestävää lakkaa päälle
Ja sitten![]()
Kertovatko kuvat oikein, että kypärästä tuli mattamusta? Millaisen lakan laitoit pintaan ilman että mattaisuus katosi?...roiskasin tossa oman Shoein XR-1000:n ihan aikani kuluksi ja ex tempore -meiningillä paremmin pyörään sopiviin väreihin... ...huitasin vaan maalattavat alueet 400 ja 600 -papruilla ja sen jälkeen puhdistusspraylla köhnät ja pöly pois. Sen jälkeen vaan maalia pintaan useita ohuita kerroksia niin pitkään että alkaa näyttää kauttaaltaan hyvältä. Lakalla sama setti...
Mattahan tuo on... Päälle vielä mattalakka ja hyvähän siitä tuli.Kertovatko kuvat oikein, että kypärästä tuli mattamusta? Millaisen lakan laitoit pintaan ilman että mattaisuus katosi?
Achsoo, siis on tosiaankin olemassa mattalakkaa! Erinomainen homma, niin saa jonkun suojaavan pinnan mattamaalin päälle.Mattahan tuo on... Päälle vielä mattalakka ja hyvähän siitä tuli.
sanoi:Achsoo, siis on tosiaankin olemassa mattalakkaa! Erinomainen homma, niin saa jonkun suojaavan pinnan mattamaalin päälle.
No toi tumeetin kypärä vetästiin ihan mastonin mattamustalla jonka päälle vedettiin sitten vielä samaisen valmistajan mattalakka. Ihan hyvää jälkeä sillä sai aikaseksi kun ottaa huomioon että aikaa meni vain muutamia tunteja.sanoi:Achsoo, siis on tosiaankin olemassa mattalakkaa! Erinomainen homma, niin saa jonkun suojaavan pinnan mattamaalin päälle.
Mun käsityksen mukaan itse maali on ihan normaalia maalia ja sen päälle ruiskutetaan mattalakka, joka saa aikaan matan pinnan. Paremmin tietävät korjatkoon..![]()
Eli jotain ikivanhoja mutta muuten käyttökelpoisia/ehjiä vaarin perintökippoja ei siis parane tee-se-itse-tuuningilla käsitellä. Meillä olis pari mutta pinta on todella muovisen oloinenMuovikypärää ei saa maalata. Kuitukypärän sen sijaan voi ruiskia ihan normi automaaleilla.
Sitäpä hyvinkin....Fiberglas on kai(?) lasikuitua...vai...?