• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Lainaisitko mopoasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arnold
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lainaisitko mopoasi - kaverille?

• 1. Lainaan, jos pyydetään.

Ääniä: 103 38,4%
  • 2. En ikinä, ostakoon itselleen oman.

Ääniä: 77 28,7%
  • 3. Vain äärimmäisessä hädässä (mikä voi olla moinen??).

Ääniä: 88 32,8%

• Ääniä yhteensä
    268
En oo hirveen tarkka mopon lainailun suhteen ollut, mutta ei sitä ole kovin moni kyllä ajettavakseen kysellytkään. Kokeilut ovat olleet lyhyitä pyrähdyksiä ja tuttua porukkaa. Itse en mielelläni muitten pyörillä ajele.

Sehän riippuu ihan kaverista ja tilanteesta, jos tiedän ettei hän tahtomattaan todellakaan riko ja tarvitsee todella niin kokeilkoon vaan, tosin jos kaksi kypärää mieluummin hypätköön kyytiin.

Pyörää ei missään nimessä lainata kenellekkään jos ei ajokokemusta ole yli 10vuotta.. se ottaa päähän jos joutuis miettimään et millä kulkuneuvolla sitä töihin menis.
onneks kaveri porukassa ei ole kovin moni tullu pyytämään "ajovuoroa". vitutus olis niin ankara jos jotain sattuis
mad.gif

wink.gif

Eihän sitä meidän kultaa nyt sentään lainaksi anneta!
omg.gif

Tosin pari hyvää kaveria jolla on vuosien (kymmenien) ajokokemus on saanut kokeilla... mutta vain kokeilla!!!

buttrock.gif

Tulipa lainatuksi...koeajoon...kävi Haaparannassa...Porista...
lookaround_orig.gif

Saatiin siitä uusi uhri, meni ja osti Maxin.
tounge.gif

TOOOOSI hyvälle frendille voin koeajoon lainata, mutta muuten ehdoton ei! Äärimmäisessä hädässä voin tarjota mieluummin kotilon lainaksi kun pyörän... Ei se meinaan ainekaan lainaamalla parane... Vanhasta pyörästä ei nyt niin väliä, mutta uudenkarheaa ei kannata tulla ruinaamaan...
nixweiss.gif

Enpä kovinkaan mielelläni alkaisi lainaamaan mopoa. jos en luota kaverin ajotaitoihin täysin...

Tyypittelyyn en lainaa ollenkaan...

3. En lainaa ihan tuosta vaan, kenelle vaan, enkä pidemmille matkoille. Pitää tuntea tyyppi, että osaa ajaa eikä tee mitään hölmöilyjä. Ihan ummikolle en lainaisi.

Meinasin joutuu ihan sukulaisvelvollisuuksista lainaamaan
omg.gif

Onneksi sille tuli yllättäen muuta menoa
blush.gif

Melkein kaikilla kavereilla jo pyörät, joten ei ole kyselyjä tullut.

Joku ihana immeinen (tunnistaa itsensä) laittaa myös, että lainaa. Sillä lainapärrällähän minä tässä ajelen  
biggrin.gif
. Aivan alussa jouduin käyttämään miehistä apua siirroissa, mutta silloinkin katsoin, että keltä apua pyydän.  Nyt kun jo itse huristaa tuolla niin apua ei tarvii
biggrin.gif
. Korvaukset ja maksut on sovittunna.

Ja kun oma on niin miksi en pieneen ajoon? Eihän se ole kuitenkin kuin menopeli, vaikka rakas. Kuskista kuitenkiin pitää tietää ajohistoriikki ja sopia mahdollinen toiminta vahingon sattuessa. Miksei sitä voisi jakaa vähän sitä mahtavaa tunnetta muillekkin?

No minä nyt voisin lainata vaikka paidan päältäni ystävälle jos siitä olisi apua ja iloa  
buttrock.gif
. Pitempi aikaiseen lainaan saa sitten kyllä kotilon  
biggrin.gif
ja siihen on tyytyminen hällä.

Tottakai tulee lainattua..

Jos: -tiedän että kaveri on kokenut kuski,
-on selvinpäin,
-omistaa voimassaolevan ajoluvan,
-omistaa samanmerkkisen/-kokoisen kulkupelin,
-ollaan tunnettu tarpeeksi kauan ('bout väh. 10v)
-käyttää omaa kypärää.

Tässä muutamia ehtoja mainitakseni..
Periaatteessa olen kuitenkin lainaamista vastaan
confused_orig.gif

Ainoastaan velipojalle olen lainannut,jonka ajotaidot tiedän...

Isäukolle annoin kylmätyypit niin se kaato sen kyljelleen ja vilkku ja sivukate paskaksi!!!
veryangry.gif

Näin se homma etenee...
withstupid.gif

Back