Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun tuleva prätkämimmi 
Mulla oli jokseenkin päinvastainen tekniikka, kun kahdeksanvuotiasta tytärtä aloin koulimaan kyytiin. Mentiin ihan ekaksi teollisuusalueelle hiljaiselle pätkälle, missä kiihdyttelin ja jarruttelin. Ensin rauhallisesti ja siitä sitten pikkuhiljaa ripeämmin molempia. Lopulta mentiin mallia, jossa lähtiessä eturengas ja pysähtyessä takarengas oli vailla pohjakosketusta.Liikkeellelähdöt ja jarrutukset kannattaa tehdä mahdiollisimman pehmeästi kun lapsi on kyydissä. Meillä on myös kypäräpuhelimet käytössä kommunikoinnin helpottamiseksi. Silloin voi hyvin kertoa lapselle kun jarrutetaan, lähdetään liikkeelle tai kysellä kuulumisia takapenkkiläiseltä![]()
Me olemme vasta aloittelemassa tytön kanssa (kohta 10v) yhdessä pyöräilemistä. Tytöllä yltää jalat jo hyvin jalkatapeille tuossa mun mopossa. Varusteina tytöllä on tottakai kunnon ajopuku ja kypärä sekä itselläni on tytön ollessa kyydissä tuo tartuntakahva vyö, josta tytön on helppo pitää kiinni. Tyttö sanoikin tuossa, että siitä on hyvä pitää kiinni eikä kädet puudu, kun ei tarvitse kurotella kuskin vyötärön ympärille käsiä (sillä tavalla kokeiltiin ensimmäisellä kerralla). Laitan aina ennen kuin lähdemme ajelemaan satulaan kiinni tuollaisen kumisen liukueste maton, jotta tyttö ei pääse satulassa liukumaan edestakaisin vahingossakaan.
Liikkeellelähdöt ja jarrutukset kannattaa tehdä mahdiollisimman pehmeästi kun lapsi on kyydissä. Meillä on myös kypäräpuhelimet käytössä kommunikoinnin helpottamiseksi. Silloin voi hyvin kertoa lapselle kun jarrutetaan, lähdetään liikkeelle tai kysellä kuulumisia takapenkkiläiseltä
Nyt kun olemme muutaman kerran oltu yhdessä pienillä ajo lenkeillä, on tyttö ollut joka kerta kuin naantalin aurinko. Hän totesikin, että " Äiti tää moottoripyörällä ajo on ihan parasta!"Mun tuleva prätkämimmi
![]()

jengi puhuu tartuntavöistä ja ympäri menevistä naruista mutta yhtään linkkiä ei moisesta ole![]()

jengi puhuu tartuntavöistä ja ympäri menevistä naruista mutta yhtään linkkiä ei moisesta ole![]()
olettaisin että vyö on jokin semmoinen joka napsahtaa poikki jos pahoin käy ettei sentään ihan taljalla niputeta yhteen.
Noiden kahvavöiden lisäksi ainakin poikani MP-asun ajotakissa on pitkä vyö vyötäröllä, joka kierrerään kuskin vatsan editse. Varmasti antaa periksi jos jotain vakavampaa tapahtuu. En ole aivan varma sen hyödyllisyydestä, mutta on tullut käytettyä.
http://www.allright.eu/kauppa/index.php?toim=MP&cat=1&grp=140&tuote=91113699130

Ja luonnollisesti jalkojen täytyy ylettyä jalkatapeille, jos ei, niin fiksattava uudet tapit runkoon kiinni.