• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Loppuuko tehonälkä ikinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aavikko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin noi tehot on vähän kuin veteen piirretty viiva,
JEP  
biggrin.gif
ja mä en ymmärrä tätä kritisointia, et noi "tonniset" on jo brassailua ja aivan liikaa normi tieliikeennelaille...ai miten niin
omg.gif

Kukas käskee niillä ajaa "kovaa"? Pääseehän piikilläkin tänä pänä kortistaan eroon, jos haluu
tounge.gif

....happamia sano kettu.....
033102bebe_1_prv.gif
Eiks alle tonniset oo "tyttöpyöriä" niinkuin joku pitkänlinjan aktiivifoorumilainen joskus legendaarisen lauseen kirjoitti
tounge.gif
.
Onhan se 10r:kin alle tonninen
tounge.gif

samoin blade, r1, ja kiksu.

Noh, koettakaa kuitenkin muistaa että aika moni wanhuksella tai muulla "vajaatehoisella" ajava ei kuitenkaan kadehdi pätkääkään kyykkypyöräileviä kollegojaan, vaikka se onkin varmasti järkytys heille.
Jokaisessa prätkässä on kuitenkin tehoa enemmän kuin fillarissa, ja sellasellakin oli vauhdin hurma ja adrenaliinihumala totaalista kun nöösinä vedin jarruttomalla jopolla vaaranrinnettä alas..

062802moto_prv.gif

P.S. Ja jopollakin onnas powerwheelie...vai pitiköhän sittekin kiskasta?

Olen monasti tuuminut sitä että moni ihminenhän punnitsee muita oman mittapuunsa mukaan. Eli pitää omaa motivaatiotaan erinäköisiin asioihin normina.

Tästä seuraa että jos Pasanen-X on nuorena ostellut sen hetken kovimpia sportteja ja vaihtanut niitä vuosittain, pelkästään tehdäkseen vaikutuksen toisiin Pasasiin ja vosuihin voi tämä ihan tosissaan uskoakkin että on kypsymisen merkki luopua nopeista peleistä.

Tekniikan kehittely menestyksekkäästi voi olla sinällään älyllisesti hyvin tyydyttävää sekin.

Tavallaan looginen kehityskaari oli minusta se että mopolla piti päästä satasta, piikillä kahta ja isolla pyörällä kolmea (joka ei nykyään ole enää mitään kun valmiita pelejä saa kaupasta, sen kun hakee.)
Neljä taitaa jäädä näkemättä tai sitten pitää olla aika tiheää ilmaa painekotelossa ja melko asialle omistettu pyörä ;)

Pääasiahan on että harrastaessa viihtyy.

Jos viihtyy velton työntötankokompressorin tai kardaanilussun sarvissa niin hyvä niin - kunhan antaa kaikkien kukkien kukkia.
[Voihan nekin vaihtaa joka vuosi eri väriseen jos sillä vaikka saisi naapurin edelleen kateelliseksi.]

Samalla tavalla pidän puistattavana ajatusta siitä että vanhentuessaan ihminen alkaisi, tai tämän pitäisi alkaa, automaattisesti pitämään vaikkapa suomalaisesta iskelmästä:

Alkeellisten taustojen ja mauttomia latteuksia toistelevien sanoitusten läpitunkema tuuba oli minusta p*skaa teininä ja se on minusta p*skaa edelleenkin.
Jos ko. mokellusta vertaa vaikkapa Eppujen tai Juice Leskisen laulurunouden verbaaliseen nerokkuuteen ei voi kuin puistella päätään.

Mutta en esitä etteivätkö ihmiset jotka esimerkiksi haluavat veivata suomalaista laahaustanssia ja vongata vierasta p*nskiä lapin hiihtokeskuksissa - firman luottokortilla ryypiskelyn lomassa - olisi oikeutettuja mielipiteeseensä em. musiikkilajin suurista meriiteistä ;)

Mutta tiivistetysti jos todella nauttii niistä vedoista ja löylyn hallitsemisesta eikä huoltiksella kahvilla notkuvien tyyppien kateudesta niin mihin se huvi siitä katoaisi tukan harvetessa jne. ?

Olen ollut radalla ajamassa jampan kanssa joka sanoi olleensa ensimmäisissä Imatranajoissa rivissä mukana.
Harmaapää manaili entisöidyn Hondansa kaasariongelmaa:
"kävishän se jos tulis mutkasta isolla vaihteella  - mutta eihän se silloin lähde mihinkään!"
Luulen että +70 vuotiasta tyyppiä ei paljon gasis respectit kiinnosta.
Tarkoitus oli kuulemma antaa radalla peleille säälitä leipää niin kauan kuin se on hauskaa.

Tavallaan looginen kehityskaari oli minusta se että mopolla piti päästä satasta, piikillä kahta ja isolla pyörällä kolmea (joka ei nykyään ole enää mitään kun valmiita pelejä saa kaupasta, sen kun hakee.)
Neljä taitaa jäädä näkemättä tai sitten pitää olla aika tiheää ilmaa painekotelossa ja melko asialle omistettu pyörä ;)
Oletpa lapsellinen...  
tounge.gif

Jo kymmenennellä kerralla se tehokkain tonninenkin alkaa tuntua tutulta. Niin se vaan on, että perus peleissä ei tehoa ole niin paljon, että alkaisi hirvittämään ja pelottamaan niin paljon etteikö siihen tottuisi. Viripalikkaa se tarvii.
Ahdin on hyvä vaihtoehto...

Ahtopaineensäädin tuo kummasti lisää hevosia pelkällä napin painalluksella
smile_org.gif

Onko se sitten mukavaa, kun sutii vielä 5 vaihteella?
No onhan se!
Mihin sitä nappia siinä tarvitaan? Eikös sitä säädetä ihan vain kaasulla. Vai senkö takia että pyörä ei sutisi enää kuutosella?

t. Repa
ei tehoa kovin usein liikaa ole.

ei tuolla turboruuvvilla mitään tee,pari kk se oli ahdistamassa menoa. sen jälkeen on ollu kokonaan auki.

Ja mitä vikaa lapsellisuudessakaan on? Jos mulle joku joskus tokaisee et "oletpa lapsellinen", niin en mä sitä ota mitenkään loukkaavana... Totta hemmetissä olen, haluan olla ja tulen aina oleemaankin.  
wink.gif

Perkule kyllä elämästä on hupi kaukana jos pitää aina totistella ja olla niin hemmetin järkevää ja viisasta. Eli jos jotain lapsettaa valoissa sen kuuluisan Volvokuskin rinnalla, niin siitä vaan. Tai jos mä olen niin jeesuksen pinnallinen että varustelen pyörääni pelkän ulkonäön takia tai äänien takia... Niin sitten mä teen justiin niin, ja PISTE.

Minkähän ihmeen takia ihmiset ylipäätään ottaa nokkiinsa toisten kommenteista, tai mielipiteistä? Tai miksi se on niin vaikeaa myöntää jos lapsettaa, tai muuten vaan tulee tehtyä jotain älyvapaata? Kaiken kaikkiaan mietitään ihan liikaa sitä, mitä muut on mieltä mistäkin. Kun eihän sillä lopulta ole hevon v*tun merkitystä mitä joku susta ajattelee...  
wink.gif

Kaikki motoristithan voi samantien lokeroida lapsellisiksi, ja hyvä niin... sillä se on ominaisuus jonka avulla ihminen osaa nauttia elämästään täysillä.
033102beer_1_prv.gif

Oletpa lapsellinen...  
tounge.gif
ilmeisesti meinasti että teuwo on lapsellinen kun haluu ajaa neljääsataa? tollasille nopeuksille on nuo lentokentät ja sinne tuloslistan kärkipäähän toivotaankin uusia mopoja. ja tuo neljänsadan raja lähenee, jokohan tänä vuonna se rikkoutuu..

En tiedä tehosta mutta isompi/parempi vääntö auttaa pahimpaan tuskaan, näin ainakin itellä
tounge.gif

Ja mitä vikaa lapsellisuudessakaan on? Jos mulle joku joskus tokaisee et "oletpa lapsellinen", niin en mä sitä ota mitenkään loukkaavana... Totta hemmetissä olen, haluan olla ja tulen aina oleemaankin.  
wink.gif

Perkule kyllä elämästä on hupi kaukana jos pitää aina totistella ja olla niin hemmetin järkevää ja viisasta. Eli jos jotain lapsettaa valoissa sen kuuluisan Volvokuskin rinnalla, niin siitä vaan. Tai jos mä olen niin jeesuksen pinnallinen että varustelen pyörääni pelkän ulkonäön takia tai äänien takia... Niin sitten mä teen justiin niin, ja PISTE.

Minkähän ihmeen takia ihmiset ylipäätään ottaa nokkiinsa toisten kommenteista, tai mielipiteistä? Tai miksi se on niin vaikeaa myöntää jos lapsettaa, tai muuten vaan tulee tehtyä jotain älyvapaata? Kaiken kaikkiaan mietitään ihan liikaa sitä, mitä muut on mieltä mistäkin. Kun eihän sillä lopulta ole hevon v*tun merkitystä mitä joku susta ajattelee...  
wink.gif

Kaikki motoristithan voi samantien lokeroida lapsellisiksi, ja hyvä niin... sillä se on ominaisuus jonka avulla ihminen osaa nauttia elämästään täysillä.  
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif

Kyllä se viimeistään kesällä löysää, vaikka näin talvella hieman kireällä olisikin.

Siihen asti vaikka tuosta... http://www.youtube.com/watch?v=lyl5DlrsU90

Tehonnälkä loppuu vasta siinä vaiheessa, kun tehoa on niin paljon että sitä ei voi missään olosuhteissa ulosmitata..

Jaa, no dynossahan sen voi mitata senkin jälkeen..

Varmaan ei lopu koskaan..
nixweiss.gif

yhden kesän vasta ajanut zx6r:llä .. vääntöä haluaisin reilusti lisää, mutten painoa.

perkule ku tuo teho vaan tahtoo useinmiten olla niin kallista!
ei köyhällä oo varaa
sad_orig.gif

siksi ajan millä ajan
eek.gif

Jo kymmenennellä kerralla se tehokkain tonninenkin alkaa tuntua tutulta. Niin se vaan on, että perus peleissä ei tehoa ole niin paljon, että alkaisi hirvittämään ja pelottamaan niin paljon etteikö siihen tottuisi. Viripalikkaa se tarvii.
Ahdin on hyvä vaihtoehto...

Ahtopaineensäädin tuo kummasti lisää hevosia pelkällä napin painalluksella
smile_org.gif

Onko se sitten mukavaa, kun sutii vielä 5 vaihteella?
No onhan se!
Jep, kysymys voimasta on ajan- ja omakohtainen juurikin  tänään kun nimittäin kävin lunastamassa uuden takanakin.. syy ja seuraus on juurikin tuo sama... eli sutii myös vitosella. Naurettava ajatus, että voimaa olis koskaan liikaa...

Täysin kuvitteellinen tilanne;Omistat sata heppaisen huippuseksikkään minkävaan pyörän,mutta niin omistaa rivari naapurisikin Ossi(nimi muutettu).No.
Naisen kaipuu on suunnaton,kylän nami Yksinhuoltaja Äiti on luvannut lovea vain, ja ainoastaan kylän tehoikaimman kaksipyöräisen omistajalle,harminpaikka, sillä Ossilla on samanlainen
kiihkeä kulkine,kuin itselläsi.
Kyseiseen tilanteeseen tuo yllätäen avun Haltija, joka taikasauvan heilautuksella lupaa hevosvoimia kymmenen lisää laiskahkoon hepoosi.Taikasauva kipinoi ja pyöräsi on kymmenen pollea vahvempi,lämpö laskeutuu nivusiin ja voiton varmuus päähän,syli on varma.Mitä perkelettä ,Ossin tontin edessä kipunoi myös,sielläkin haltija..Kilpalaulanta alkaa..koska riitää hevot?..jomotaa jo..

Back