• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Masan Bashan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Offihommissa tuo toimii minkä toimii, mutta kadulla minusta onneton laite.
 
Tarviiks kaikessa olla aina niin paljon järkee :p mönkijällä on ylipäätään karmee ajaa, en tod odota mitään säkenöiviä ajo-ominaisuuksia lukkoperäiseltä kiinanihmeeltä, homman pointti onkin että halvalla hauskaa ja eteenpäin kun hauska lakkaa, jos hajoaa ei sureta liikaa.

Pompputesti tehty, ei tule selviämään edes hidasteista. Rautakauppaan ja putkihyllylle käypi tie.
 
436655dd91efc72a75.jpg


Tartti toi alkuperänen rööri panna pilkkeiks kun siitä pitp ottaa toi katalysaattori uusiokäyttöön (onpa muutes aika onnettoman kokonen katti)

436655dd91efc79859.jpg


Novoinyssaatana... Aika makeet makkarat jätetty hormiin kun ovat hitsanneet ton päätykappaleen kiinni...

436655dd91efc7f90e.jpg


Hiukka parempi.

436655dd91efc86934.jpg


436655dd91efc8d62c.jpg


436655dd91f1d50ad6.jpg


Ei ny tullu ihan tasan suoraan mut tarpeeks hyvä tähän ,sitä kukaan ees näe kun ton laskee maahan. Tartti jättää se nyt tohon kun mul ei vielä ole änkkäriä, ja tuohon kohtaan tarttee tehdä liitos että ton saa vielä joskus irti.

436655dd91f1d63660.jpg


Yritin kokeilla sähköjä et olis nähny mitkä vilkut ja valot yms toimii, nähtävästi vastaus on ei sitten mikään... Joko pääreleaski on rikki tai sitten oon munannu jotain johtosarjan kanssa kun ilman kytkistä joutu tekemään... Tutkitaan.

436655dd91f1d5a079.jpg


Ainakin imuventtiilissäkin näyttäis olevan ruostetta...Lähtisköhän toi ihan käytössä vai pitäskö noi hioa, sais varmaan tehojakin lisää...
 

436655dd99a8494014.jpg


Olkoonkin että isot muovit on vielä väärän värisiä aletaan päästä huomattavasti lähemmäs omaa visiota siitä miltä katumönkkärin tulisi näyttää. Tarkkaavaisimmat seuraajat saattavat ehkä tunnistaa peilit joilla muuan Daytona aikoinaan saatiin läpi muutoskatsastuksesta.
 
Paskat kerta alotettii tehää sitte kunnolla... Just tilasin abaut koko helvetin sähköjärjestelmän uusiks, kaiken mitä sain, osat näihin on niin hiton halpoja et ei oo juuri järkeä olla uusimatta sit yksillä postikuluilla kaikkea niin ei sit tuu heti ongelmia minkään kanssa... Valorelettä ei ollu joten siihen tarttee runttailla uus töpseli niin sarjaan kun kalikkaankin ellen sitten onnistu löytämään samaa pistoketta, toivotaan vaan et se vielä toimii. Samoin tulee uuet jarru ja kytkinkahvat kun ovat kuluneet saranasta holoiksi, vielä tarttis löytää jostain tohon uuteen vaijeriin sopiva tuppikaasu, minen millään paukalovivulla tahdo ajella...

436655de82cda2d398.jpg


Uus patteriboksikin tuli tänään, tarttee vaan vielä pähkinöidä miten sen kiinnittää. Niin ja maalata mustaks, en aatellu tehdä tästä mitään armyversiota.

436655de82cda2388c.jpg


Näpsäkästi istuu Daytonan vanha akku tonne, vielä jää tilaa mm vaihtotulpalle ym pikkuhiluille.
 
Toi kun on peltiä niin varmaan kannattaa vähän katsella ettei plussakenkä osu runkoon varsinkin jos ajelee vähänkin rouheemassa maastossa.
 
Luonnollisesti se suojataan, kumimatolla jos mahtuu väliin on aika tyköistuva, jos ei niin keksin jonkun kuoren tohon plussan ympärille.
 
IMG_20191216_0028244b79c4f7fa287f6a.md.jpg


Nonii nyt ois johtosarja, jarru-ja kytkinkahvat pidikkeineen sekä pikatwistikaasu asennettuna, valot ei vielä syty koska yleisrele tarvii uuden töpselin ja nähtävästi näissä on vuosimallieroja sillä uudessa johtosarjassa ei vaan ole sellaista töppeliä mihin saisin ton startti/tappokytkin moduulin kytkettyä. Luulisin kuitenkin paikantaneeni oikeat johdot kahdesta muusta liittimestä joten hiukka askartelua edessä. Periaatteessa tuota pystyis kohta yrittään tulille mut en tahdo hätiköidä ennenkun saan siihen ilmanputsarin ja uuet öljyt, jos ton pakarin sais kötösteltyä vaikka tässä uuttavuotta odotellessa kasaan ja siivottua tallin niin että toi mahtuu yleensäkään ulos :grin:
 
436655e179529ceb96.jpg


Tänään töihin mennessä mun ruudussa odotteli hillitön laatikko joka sisälsi keisarille uudet vaatteet.

436655e179529d7891.jpg


Pari pikku ongelmaa vaan... Ensin tuo ilmeisin joka ei nähtävästi kuvista ole aivan NIIN ilmeinen kuin vierestä, näetsen nuo katteet ei ole mustia. Tai on ne mustia mut ne ei ole niinkun jet black mustia vaan enempi sellasia jätesäkin värisiä :D Noi muut katteet mennee kun niihin kietoo pari rullaa oranssia yyberteippiä mut mukana tullu valon kuori on ihan kunnolla harmaa. Istuvuudessakin odotettua sanomista, valupurseita tapeissa jne, sekä nähtävästi mallien välillä on pieniä eroja:

436655e179529e0b33.jpg


Tuosta täytyy ylimääräiset leikata helevettihin, muuten muoto vastaa orkkista...

436655e1798ef0df30.jpg


Samoin tuosta tuo poikkituki edestä puuttuu, taikka tarkemmin sanottuna on leikattu pois alkuperäisistä että ajovaloumpio mahtuu paikalleen...

436655e179529f03ac.jpg


Mitä, minulla joku oranssiaddiktio, panettelua ja rienausta!!!

Taka-akselin palastelin kanssa eilen, sieltä löytyi loppuun vedetyt laakerit (@4200km?!) yli oman paksuutensa vippaava jarrulevy sekä jumissa oleva satula. Näistä ei vielä vararikkoa aikaan saa kun laikka maksaa 18 rahaa ja uus satula paloineen kolmekymppiä joten vähänlaisesti järkeä alkaa vanhaa elvyttämään, tulee vaan taas parit postikulut lisää kun joka kalikan saa tilata eri maasta koska kaikilla alkaa varastot ehtymään. Onneks olen liikkeellä tämän kanssa nyt, parin vuoden päästä ois saattanu olla tekemätön paikka...
 
436655e18f45616645.jpg


436655e18f4561dbae.jpg


Uus jetcone ilmanputsari saapui tänään uukoosta, olihan hiukka hankala löytää 44mm kurkulla oleva filtteri jossa on vähintään 45 asteen mutka saappaassa että mahtuu paikalleen kun toi uus kaasari istuu hiukka oudossa kulmassa melkein kiinni runkoputkessa. Huomenna ois tarkotus lähteä ratsaamaan motonetit biltemat yyämäs listalla mm takavalo liemet tulppa kahvakumit ja muuta sellasta. En muuten tienny että Monster energy tekee myös bensaletkua :grin: Ois ny ollu ees vihreetä...

Aijjuu ja Lahden Traktorivarusteelle tilattu uuet laakerit ynnä stefa taka-akselille, tarttee muistaa viikonlopun aikana tilata ne takahidastimen hilppeet kans.

Tuo originaalitankki on kyllä säälittävän pieni, tarvinnee tehdä joku touring-modi myöhemmin esim tarakkalaukkuun jos tuo nyt pitkää matkaa yleensä kestää, ja kenen helvetin aivopieru oli maalata toi moottori turkoosiksi...
 
436655e19be496acef.jpg


Eiköhän noilla pysy taas hullu kiireisenä hetken aikaa... Jäähdytysnesteet on ottaa hyllystä kun Triumphin kanssa joskus kävi joku aivopieru ja ostin valmista litkua monta kertaa liian paljon. Kerrankin Lahden Stormista hyvää sanottavaa kun en oo käyny sielä niin pitkään aikaan et olin unohtanu kokonaan että mulla on sinne asiakastili, ostin 18€ kahvakumit niin myyjä läppäs 28€ lahjakortin lapaan!
 
No onneksi et ostanut moottoripyöräöljyä saatikka Delvacia:) Mönkijään pitää olla mönkijäöljyä tai kytkin alkaa luistaa.:D
 
Aivittu tohonhan ois voinu surutta työntää vakkia... Otin ton lähinnä kun se oli halvempaa ja netissä sanottiin et nää haluaa mineraaliöljyä ja vaihtoväli 500(!) kilsaa...
 
Konehan on sellainen suht matalaviritteinen "kehitysmaapiikin" tyylinen mylly, jonka juuret 70-luvun Honda CG125:ssä. Kiinalaiset isontaneet, muuttaneet vesijäähdytetyksi ja laittaneet pakin ykkösen tilalle. Ei kai siihen nyt 500km välein öljyjä tarvitse. Delvacilla taisin itse silloin aikoinaan ajella Kinroadilla. Vaihtelin öljyt silloin tällöin. Eihän tuossa muistaakseni ole kuin reilu litra tilavuutta.

History
The CG125 was developed from the CB125 for developing countries markets. There were many parts in common between the two. The two models were very similar. The main difference was in the top ends, the CB had an overhead cam. One fault with many Honda OHC engines of that era (generally denoted CB), was that they had a tendency to wear the camshaft bearings if oil changes were skipped. The CG engine was developed specifically to address this problem (amongst others) as Honda realised that riders in developing countries performed little or no preventative maintenance. To make the bike more reliable with minimal servicing, the CG125 uses overhead valves with push rod, a washable foam air filter, and fully encased chain guard.[2]


Se tankki on pieni, mutta kone on sangen vähäruokainen, niin kantomatka on ihan kohtalainen. Toki oikeaa touringia en tuolla edes yrittäisi.

Tärinä oli noissa riesan aiheuttaja ja oli juttuja murtuneista tankeista, syyläreistä jne. Niihin kannattaa sovitella kunnolliset kumityynyt.
 
Joo näin olen lukenut. 0.9L sanoi tilavuudeksi tuolle. Olikos kinroadissa huuhdeltava putsari? Tuossa vissiin on kun vaihdekiksin takana tommonen suurehko "korkki" sivulle.
 
Taisi olla pestävä muovisihti öljynsuodattimena. Kinroadin kone on jonkin verran erinäköinen ja vähän isompi tilavuudeltaan.
 
Itse asiassa voisi ihan hyvin öljynvaihtoväli ollakin 500km, koska kyseessä on räppäilypeli.
Konetta rääkätään ja vingutetaan, mutta harvoin vedetään tasanopeudella matka-ajoa.
 
436655e1e3bcd57c47.jpg

Vaihdoin heräteostoksena hankkimani hitsatulla välitangolla olevan ohjaustangon Timeless Racingin vastaavaan josta tuon tangon saa pultattua irti ja aloin laitella tavaraa takaisin kiinni sarviin. Tuo auringossa laikukkaaksi haalistunut mittaristo näytti hiukka orvolta siinä kaiken uuden roinan keskellä joten pitihän sekin jossain mielenhäiriössä palastella aikani kuluksi... En halunnut maalata sitä oranssinki saati mustaksi joten avasin rullan SFT über teippiä. Ensiks siitä tehdään sapluuna tuohon "kontaktimuoviin"...

436655e1e3bcd62bdf.jpg


...leikellään sen perusteella palanen...

436655e1e3bcd6bade.jpg


...ja vain helvetillisen kiroomisen lämmittämisen irti nostelun venyttelyn lisälämmityksen kuplien rullaamisen parin välikaljan uudelleen lämmittämisen ja kulmien alas painelun jälkeen on lopputuloksena ihan jees kuori jos et mee liian lähelle :p
 
Back
Ylös