650 Burgmanissa edessä 120/70 R15 ja takana 160/60 R14 kokoluokan renkaat. Puolet ajosta on kaupunkiajoa ja toinen puoli maantiellä, kokonaispainoa meillä minimissään (pyörä + kuski) 330kg + kyytiläinen yleensä maantieajossa.
Alkuperäiset Bridgestonet kestää takana 10 – 12 tuhatta kilometriä ja edessä enemmän, reilut 15 tuhatta. Bridgestonen huono puoli ollut se, että takarengas kuluu aika tasaiseksi / kantikkaaksi, jolloin 7-8 tuhannen kilometrin jälkeen kaarteessa huomaa, ettei pyörä kallistu enää niin kiltisti mutkaan kuin uusilla kumeilla. Ensimmäiselle vaihtokerralla tuli Dunlopin rengas taakse, mutta sen onnistuin pilaamaan vaihtokuntoon jo reilun 4000 km jälkeen, ilmanpaineet pääsi tippumaan jossain vaiheessa ja kun sen huomasin, oli rengas kulunut jo toiselta puolelta muodottomaksi… Sitten tuli taas alkuperäiset Bridgestonet alle ja ne kesti sen normaalin 11 tuhatta. Tämän kokoluokan renkaat tuntuvat olevan sen verran harvinaisuus (lienee vain 650 Burgmaniin sopiva?), joten nytkin tuli tilanne, ettei Bridgestonea ollut saatavilla ja jouduin ottamaan taas Dunlopit alle. Eli nyt käytössä edessä ja takana tuliterät Dunlopit, katsotaan kuinka nämä kestää (pitää tarkemmin pitää silmällä ilmanpaineita.. Bridgestonen kanssa ei ollut missään vaiheessa minkäänlaisia ongelmia ilmanpaineen pysymisen kanssa).
Ajo-ominaisuuksissa en ole juuri eroa huomannut Dunlopin ja Bridgestonen välillä, Dunlopin eturengas tuntuu olevan jotenkin äänekkäämpi (siinä menee ura ihan keskellä rengasta, kun Bridgestonessa on urat vain viistosti, en tiedä johtuuko pieni ”ulina” siitä urasta keskellä rengasta?)
Ja mitä hintaan tulee, niin taitaa nämä ison Burgerin rengashinnat olla sieltä kalliimmasta päästä, ihan vaan niiden harvinaisen koon takia.. eli tätä kokoluokkaa ei taatusti saa 2-3 kpl samaan hintaan kuin perinteisempään prätkään, voipi olla toisin päin.