HiTec voisi vertailla vähän omien kokemustensa perusteella ja kertoa meille muillekin.
No omaa "vertailua" on koeajoilta lähinnä:
- Yamaha Majesty 125 = ihan lussu mopo. Ei juuri moposkodea paremmin kiihdy ja kaikki yli 80km/h on turhaa winguttamista. Etenkin suurella touring-plexillä paikuttaa tälläisen 195+cm pituisen kuskin kuuppaa kuin rekan perässä ajelisi. Sain ihna mahtavan päänsäryn tuona koeajon iltana ja syyksi en muuta keksi kuin juuri tuo tuulen paukutus
- Piaggio X8 250ie = ihan pirtsakka pikkupeli. Kulkupuolikin about kunnossa, etenkään jos ei pidempää matkaa tartte raskaalla kuormalla alkaa vääntämään. Hiukka korkea ja lyhyt, joten olo kuin istuisi kamelin selässä, mutta silti ei yhtään paha. Mahtava tavaratila ja vakio-tuulisuojakin toimi ihan hyvin. Mittaristo ja pelit myös kunnolliset, selkeät ja tärinättömät
- Aprilia Pegaso 650i = keinuhevonen. Korkea enduromainen fillari 1-mukisella ruiskulla jonka säädöt ovat kaikkea muuta kuin kohillaan niin ajo on jatkuvaa joko hirveää kiihdytystä tai sitten takapyörän pysäyttävää moottorijarrutusta. Sellaista tasaisen kaasun menoa on hyvin hankala löytää
- Kawasaki ZR7 = ihan mukiin menevä peruspyörä. Fillari joka kirjaimellisesti kokemattomankin motoristin käsissä taittui nätisti reilun 30km koeajolle ilman ongelmia. Pyörä on ihan moottoripyörän kokoinenkin, mutta mitään tehohirmua tuosta on turha hakea. Fillari tekee nöyrästi sen mitä kuski haluaa ja suuremmassa nopeudessa katteettoman tuulivastus on just sopiva kannattamaan painoa pois käsiltä
Sitten pari omaa yksilöä:
- Honda Revere 650 -92 = luotettava peruspyörä. V2 Twin Spark keppivedolla on pommin varmaa tekniikkaa. Fillari ei koskaan pettänyt, lähti aina käyntiin kun halusin, satoi tai paistoi. Pieni ruokaisuus takasi suurehkon tankin kanssa vähintäänkin riittävän harvat huoltoasemavierailut. Siis varsinaisia moitteen paikkoja fillarista on todella hankala löytää, ellei sitten juuri tuota yllätyksettömyyttä pidä tylsyytenä
- Suzuki Bugman 400 -99 = kaikkien soffien äiti. Kookas ja mukava maxi joka jaksaa turhia repimättä raahata kuormansa moottoritielläkin, olematta silti kaupungissakaan mikään tankero. Tankki tosin saisi olla suurempi kun tuolla ei juuri 250km pitemmälle päästä. Myöskään 1-mukinen kaasaripeli autom.ryypyllä ei "ihan" sieltä luotettavimmista käynnistyjistä ole ja siten on jo parit kylmät & märät kelit lähinnä alku- ja loppukaudesta päässeetkin pahasti yllättämään. Mutta matkustusmukavuus kun sallii lukuisat ajoasennon variaatiot, ei tähän kulkijaan pääse paikatkaan puutumaan