• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mika Kallion kausi 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pitkiss
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Katoitko viime kisan? Siinä ei ollut mitään taputeltu ennen maalia. Ukot (4kpl) tuikki toistensa ohi moneen kertaan vapaalla tyylillä, mutka tai suora.

Check the picture, yllä. Mihin olemattomaan rakoon se 93 työntää? Kuvassa rako on selvä ja ohitus käytännössä tehty. Heti tuon jälkeen 46 sen sijaan työntää 93:n kylkeen. 93 pysyi linjalla ja ajoi rataa pitkin, joten ei tullut ylikovaa.

Millä sä saat Markin tossa tilanteessa edelle kun Markin etupyörä osuu Rossin pyörän keskivaiheille. Jos Mark olisi ollut edellö, olisi Rossi etunen osunu Markin kylkeen.

Joo, Marc jarruttaa ja vauhti hidastuu. Rossi runttaa menemään vaikka kaveri vieressä varmasti näkyy ja tiukka mutka edessä, ei tulisi onnistumaan. Mutta siinähän riittää, että pikkasen edes hipaisee ja lasettaa suoraan.

Kokeilin kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, mutta en vielä(kään) löytänyt sen värisiä laseja että tuo olisi ollut Rossin vika ja väärin tehty Rossin osalta. Samaa mieltä olin silloin kun katsoin kisan suorana.

Maailmassa on paljon ihmisiä joiden mielestä suomalaiset ampui Mainilan laukaukset.

76d31508_c851d40e_Derail_1.jpeg

Niin.. Mä luulen vaan että mutkan ajolinjat on taputeltu siinä vaiheessa kun mutkaan aletaan lähestymään, ei siinä mutkassa. Tietty tossakin sitten linjaa muutettiin ettei tule pahaa kolaria ja vedettiin ulos. Mun nähdäkseni se rossi hylkäs oman ajolinjansa pelastaakseen kummankin kuskin kolarilta.
Rossilla ei ollu mitn hävittävää sen jälkeen kun markee oli sukeltanu ohi, ja ajattanu rossin leveeks. Jos rossi ois ajanu kiltisti sääntöjen mukaan rataa pitkin, se ois tullu kakkosena maaliin.
Joten parempi vaihtoehto oli vetää viimenen mutka suoraks, sillä tekosyyllä että markee kilkkas sen ulos, ja kattoo uskaltaako tuomaristo antaa (rossille) penalttia viimesen mutkan oikomisesta/ voiton ratkasusta vilpillisin keinoin.

Rossilla ei ollu mitn hävittävää sen jälkeen kun markee oli sukeltanu ohi, ja ajattanu rossin leveeks. Jos rossi ois ajanu kiltisti sääntöjen mukaan rataa pitkin, se ois tullu kakkosena maaliin.
Joten parempi vaihtoehto oli vetää viimenen mutka suoraks, sillä tekosyyllä että markee kilkkas sen ulos, ja kattoo uskaltaako tuomaristo antaa (rossille) penalttia viimesen mutkan oikomisesta/ voiton ratkasusta vilpillisin keinoin.

+1 sillä lisäyksellä, että hondamies ajatteli ekaks, nyt ei ole mitään hävittävää. Survoi väkisin väliin ja plokkasi normilinjaa ajaneen Rossin ulos.

Näin se on. Kun vaihtoehtoina on voittaa pienellä vilungilla tai jäädä kakkoseksi, niin...

Ja tottakai markiisin liikekin oli roisi. Ihme ettei saanut penalttia. :)

Mulla on kirkkaat lasit sitäpaitti, tai no keltaisen suodatusta vähän.

Tehkääs sellainen ajatusleikki että teleporttaatte Rossin kokonaan veks tosta tilanteesta.
Toi oikea on aika tiukka ysikymppi vaikka se ei televisiokuvasta niin näykkään ja olen aika vahvasti sitä mieltä että tuolla vauhdilla ja ajolinjalla Markkanen olis ajanut sinne samaan hiekkaesteeseen minkä läpi Rossi ajoi jos sillä ei olis ollut Yamahaa johon nojata.

Tehkääs sellainen ajatusleikki että teleporttaatte Rossin kokonaan veks tosta tilanteesta.
Toi oikea on aika tiukka ysikymppi vaikka se ei televisiokuvasta niin näykkään ja olen aika vahvasti sitä mieltä että tuolla vauhdilla ja ajolinjalla Markkanen olis ajanut sinne samaan hiekkaesteeseen minkä läpi Rossi ajoi jos sillä ei olis ollut Yamahaa johon nojata.

Markiisi ohittaa, sisäpuolelta. Eikä aja ulos.

Onks Mikasta mitään uutta?

Mikan kausi loppu ja kypärät pöllittiin:
"Thanks all for making today great! 10th place in the Valencia race, not bad. Special regards to the fan who decided to steal two of my helmets from our truck, well done! Don't bother selling them online, we are watching you"

Back