• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi Dukati

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MagnaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosiaan se 1000 Monsteri liikutti minun mieltäni. Sen jälkeen tuntui pianosta puuttuvan jotain oleellista. No tuo Monsteri on niin eri tyyppinen kuin mun piano ettei arvaa käydä vertailemaan. Silti tuo koe-ajo pelasti mun päivän ja hupikerroin korkealla (niin oli eturengaskin)
thumbs-up.gif

Itse olen jo jonkin aikaa pähkäillyt mihin pyörään vaihtaisin hondani ensi vuonna ja tuo ducati alkaa koko ajan enemmän ja enemmän kiinnostamaan.

Lähinnä mallit 748,749 tai 996(jos varallisuus antaa myöden)
Koskaan en ole kyseisiä pyöriä livenä nähnyt saatika ajanut.
Teknisiä tietoja kun olen katsellut(mitään niistä en ymmärrä
nixweiss.gif
) niin olen ihmetellyt hevosvoimien vähyyttä.
Käyttääkö ducati sitten nuo kaikki tehot todellakin tehokkaasti?

Olen myös yrittänyt etsiä netistä kyseisten mallien suoritusarvoja mutta mitään en ole löytänyt.
Jos joku osaisi antaa linkin tai kirjoittaa ne vaikka tänne
biggrin.gif

T:Sammy1 (toivottavasti tuleva ducatisti)

Itse olen jo jonkin aikaa pähkäillyt mihin pyörään vaihtaisin hondani ensi vuonna ja tuo ducati alkaa koko ajan enemmän ja enemmän kiinnostamaan.

Lähinnä mallit 748,749 tai 996(jos varallisuus antaa myöden)
Koskaan en ole kyseisiä pyöriä livenä nähnyt saatika ajanut.
Teknisiä tietoja kun olen katsellut(mitään niistä en ymmärrä
nixweiss.gif
) niin olen ihmetellyt hevosvoimien vähyyttä.
Käyttääkö ducati sitten nuo kaikki tehot todellakin tehokkaasti?

Olen myös yrittänyt etsiä netistä kyseisten mallien suoritusarvoja mutta mitään en ole löytänyt.
Jos joku osaisi antaa linkin tai kirjoittaa ne vaikka tänne  
biggrin.gif

T:Sammy1 (toivottavasti tuleva ducatisti)
smile_org.gif
Oikeassa olet varsinkin huipputehojen suhteen, mutta se vääntö ja sitkeys sekä alusta. Mulle ainakin riittää myös 996 koneen tehot varsin hyvin (130 kaakkia)

Saundi on se yksi plussa L-2 koneessa ja Ducatit on kaikki hyviä ajaa. Noissa super-japseissa niitä tehoja on vaikea kuvitella hyödyntävänsä ylipäätänsä missään kuitenkaan..

t. Spagetti
062802moto_prv.gif

Ei kyllä Ducati sytyttänyt ainakaan meikäläistä sitten yhtään.
Kävin EMC:n koeajopäivillä ja siinä sattui olemaan vapaana olikohan se S750FF malli. Odotin jotain maagista ja upeaa ajokokemusta, mutta toisin kävi. En voinut ajaa pyörällä kun muutaman kilometrin lenkin kun sain loppupäiväksi selän ja ranteet niin juntturaan ettei ikinä. AIVAN liian alitehoisella koneella kun ei saanut helpotusta ranteiden puutumiseen edes kiihdyttämällä.

Pitäisi ilmeisesti jotenkin päästä vielä kokaseen jotain tehokkaampaa monsteria, jos vaikka siten saisi edes hieman paremman kuvan näistä minun mielestäni ylihehkutetuista peleistä.

Äänet kyllä oli loistavat, eli antoi ymmärtää muttei antanutkaan
nixweiss.gif

Ei kyllä Ducati sytyttänyt ainakaan meikäläistä sitten yhtään.
Kävin EMC:n koeajopäivillä ja siinä sattui olemaan vapaana olikohan se S750FF malli. Odotin jotain maagista ja upeaa ajokokemusta, mutta toisin kävi. En voinut ajaa pyörällä kun muutaman kilometrin lenkin kun sain loppupäiväksi selän ja ranteet niin juntturaan ettei ikinä. AIVAN liian alitehoisella koneella kun ei saanut helpotusta ranteiden puutumiseen edes kiihdyttämällä.

Pitäisi ilmeisesti jotenkin päästä vielä kokaseen jotain tehokkaampaa monsteria, jos vaikka siten saisi edes hieman paremman kuvan näistä minun mielestäni ylihehkutetuista peleistä.

Äänet kyllä oli loistavat, eli antoi ymmärtää muttei antanutkaan  
nixweiss.gif
No voi harmi. Tietenkin jos vertaa esim. mun ST4S mallia tuohon 750FF malliin, niin eihän se ajoasento mullekaan sopinut ja ei se tosiaan myöskään kulje "mihinkään".

Ota ihmeessä koeajo uudesta 999s:stä tai ST4s:stä, niin pääset ihan eri tunnelmiin. Saundihan ei pelkästään riitä viemään miestä eteenpäin..
062802moto_prv.gif

Kiinnostaisi tietää, millainen on tuo ajoasento S750:lla? En ole päässyt lähikontaktiin pyörän kanssa joten pienistä kuvista olen asiaa yrittänyt tihruta. Näyttää kovasti siltä että veri pakkautuu päähän tuolla kulkiessa, kun takapuoli on korkeammalla kuin pää
omg.gif
. Itse olen 178 senttinen lyhyenläntä, joten voisinko ajaa tuolla vehkeellä ilman että olen jatkuvasti sellaisessa lähtöteline -asennossa? Onhan sitten vielä tietysti Hirviö, jolla voisi ajaa ryhdikkäästi. Ducati ei muuten kiinnosta, mutta ne äänet...

Ajoasento on ok. Tosin pitkä(n.2m.)kuski varmaan tuntee olonsa ahtaaksi, itte olen 182 ja ajanut ss:llä yli 60000 km.työmatkat ja lomareissut, pikkasen radalla, kaikki käy!
Kerran yks kaveri kyseli pyöräkuumeisena "mikä susta on hyvä matkapyörä? mikä kannattais ostaa". No sanoin että, tämä mun ssä on mun mielestä hyvä matkapyörä. Ja että, enhän minä voi sulle sanoo mikä kannattaa ostaa.
Mulle tämä on toinen ducati ja varmasti ostan kolmannen kunhan entinen myyty tai sopiva vaihdokki ilmestyy.

Ei muuta kuin koeajolle. Kyllä noita kauppiaita alkaa olla jo ympäri suomea.
033102beer_1_prv.gif

178cm on pituutta täälläkin ja 3300km 900SS:lla päästelleenä voisi sanoa, että kyllä sillä matkakin taittuu.
Tosin pisin päivämatka toistaiseksi on vain 400km.
Aika tiukkana tuota ajoasentoa aluksi piti itsekin, ja ottaahan se toki hieman käsille.
Nyttemmin on huomannut mielenkiintoisen seikan. Vaikka ajoasento onkin etukeno,
niin hetken ajettuani huomaan yllättäen että jalat on tullut nostettua niin ylös
että päkiät ovat tapeilla. (ei kai ole tarpeeksi kyykky muuten
biggrin.gif
)

Nyt on kovassa harkinnassa rearset:in hommaaminen, jolla saisi jalkatappeja siirrettyä
tuuman taakse ja ylös. Vai onkohan tuo vain tapa?

Kunhan vielä pääsisi reissulle eurooppaan tänä kesänä, niin saisi todellisen käsityksen tuosta ajoasennosta.
Miltä tuntuu ajaa useita satoja kilometrejä päivittäin?
Tarvinnee lähteä testaamaan...

Niin ja kyllä se ajoviima niiltä käsiltä sen taakan pois ottaa.
wink.gif

Kiitoksia vastauksista. Täytyy jossain vaiheessa kesää mennä vaikkapa Bikeworldiin tutustumaan. Niin ja onhan niitä muitakin malleja, joita voipi koitella.
thumbs-up.gif
Katsotaan sitten myöhemmin, tulenko mukaan Ducati -keskusteluihin vai pysyttelenkö Suzukistina...

Mene ihmeessä kokeilemaan; parhaassa tapauksessa koeajo voi osoittautua kalliiksi...
smile_org.gif

Ajoasennosta; ajoimme kuuden Ducatin voimalla rautaperäajon juhannusyönä 2002. Mukana oli ST 2, S750FF, S750HF (minä kusikina), 3kpl Monster 600:a, kilsoja tuli noin 1700 24 tunnin aikana. Reitti kulki suurin piirtein näin: Helsinki-Tampere-Vaasa-Oulu-Kuusamo-Kajaani-Varkaus.
Ei ollut suurempaa valittamista ajoasennossa. Hanuri oli tulessa, mutta se olisi ollut tulessa millä mopolla tahansa.

No voi harmi. Tietenkin jos vertaa esim. mun ST4S mallia tuohon 750FF malliin, niin eihän se ajoasento mullekaan sopinut ja ei se tosiaan myöskään kulje mihinkään.
*-snip-*
Ööö... ei vai? En tuntenut olevani ihan tientukkona Botniaringillä omalla S750FF:llä...
Tulipa taas kirjoitettua kommentti ilman sen kummempia selityksiäääääääh..

Siis alusta vie hyvin ja koneteho riittää radalle kyllä paitsi suorilla teho merkkaa hieman jotain. Se ajoasentohan on ihan ok, paitsi tällaiselle keskikehon rakentajalle hieman liian kyykkä..

Tsori provosoiva lauselma. Tuli vaan pikaisesti pistettyä jotain vastaiskua kaverin turhaan masennukseen...

t. Umpiluupää Spagetti

Tsori provosoiva lauselma. Tuli vaan pikaisesti pistettyä jotain vastaiskua kaverin turhaan masennukseen...
Mun olis varmaan pitänyt pistää joku hymiö perään, tai jotain. En provosoitunut enkä loukkaantunut... Ja yritin osaltani lievittää kanssa tuon hepun turhaa huolestumista.

smile_org.gif
biggrin.gif
No hienoa!

Näin se vaan on että yhdet tykkää äidistä ja toiset tyttärestä..

Mutta kyllä on kiva ajaa melkeinpä millä vain uudella pyörällä. Niin hienoja ne on ajaa varsinkin tuohon museopyörääni Tuuttiin verrattuna.

Vielä en ole ehtinyt kokeilla 999:ä mutta kunhan pääsen sarviin niin sitten tiedän onko unelma unelmaa vastaava.
062802moto_prv.gif

Pitää nyt vielä vähän jatkaa tätä "avautumista"...
tounge.gif

Mitä on possella mielessä kun kummastellaan ducejen tehojen vähyyttä? V/L koneissa ei yleisesti päästä yhtä suurin huipputehoihin kuin rivikoneissa, mutta ne alkavat vetää kunnolla jo ~10krpm
tounge.gif
alempaa kuin rivarit...
Niin, ja kuinkas sitten esim. SP-2:ssa noin hikisesti tehoa on?
cool.gif

Vertauksia on tehty myös ferrariin, jolla onkin paljon yhteistä ducatiin. Kumpikin rakentaa ainakin osittain kulkuvälineensä kilpasäädösten mukaan, eikä sunnuntaikuskeille kuten moni muu merkki.
Kumpikaan merkki ei edes yritä tehdä maailman nopeimpia kulkuvälineitä, vaan rakentaa laitteensa soveltumaan radalle, jossa ne sitten toimivatkin muita paremmin.

Sitten saa kuunnella xrZZyxcr ja civic kuskeilta kuinka heidän patansa hönkivät ~12krpm kohdilla selvästi enemmän kaakkeja kun sun tossu... puuh
062802moto_prv.gif

No, kuten jo todettu onkin... toiselle maittaa äitykkä, kun taas toinen nauttii enemmän tyttären seurasta
buttrock.gif

Back