Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kypäristä en muuta osaa sanoa, kuin että nykyinen HJC-rpha 10 on helposti paras mitä tässä päässä on ollut, mutta ei varmaan sovi tässä tapauksessa, koska on umpinaista mallia. Jokainen kypärä on ollut tähän mennessä riittävän hiljainen kun laittaa tulpat päähän, eikä ilman niitä osaa enää edes ajella.
Niin ja onhan se ehkä virkistävää vaihtaa lookkia välillä. Siis uusi naama kirurgin tekemänä. Olen nähnyt, ihan eri naama on.![]()

Mut kun vuodatus ja jeesustelu tekee gutaa...Joo, en kyllä hahmota mitenkään miten tuo vuodatus liittyy mihinkään kypärämalliin tai kontekstiin.
Veikkaan ettei moni avopotan käyttäjistä ole niin kiinnostunutkaan ajelemaan 180:iäRauhallisesti, rennosti, naaaaaaatiskellen lienee sen jutun idea. Kai?
Kyll määkin haluan aina ajella visiiri auki jos mahdollista, ymmärrän hyvin ne fiilikset ja tuoksut.
40km/h tulee tämmöistä jälkeä
http://i1279.photobucket.com/albums/y530/Pat031/_1040954_zpsf37908b9.jpg
.
.Voihan saman tien jättää vaikka kypärän kokonaan pois. Se vasta elämistä onkin.Jos lähtee sille linjalle, että jotain sattuu, niin kannattaa kääriytyä kuplamuoviin ja pysyä kotona.
Elämä on elämistä varten ja tietyt riskit pitää vaan hyväksyä.
Edelleen mieli tekisi avokypärää kaupunkiajeluun, olen päässyt Stormille asti hiplaamaan niitä mutta aina iskee jarrua päälle ajatus siitä millasta jälkeä tulisi jos parikin metriä kyntäis asvalttia turpa edellä. Ehkä sitten joskus.
Jeesustelu mp-foorumeilla?Yksi ominaisuus on Suomessa ainakin kehä 3 n ulkopuolella. Eli ajeluista suurin osa on maantiellä, 80 alueella tai yli. Tokihan avomallillakin pärjää, mutta jostain syystä niitä ei kauheasti näy, kai siihenkin joku syy on.
Kiitos kommenteista tuohon Shark Nanoon!
Olen vaiheillut (edelleen) sen Shark Nanon ja Nolan N21 Visor:n välillä, vielä en tiedä kumpi. Jos jollain näistä kahdesta lisää kokemuksia, niin kuuntelen mielelläni!
Arvon kanssamoottoripyöräilijät,
Nykyinen kypäräni (Sweep GTX Techno) jättää toivomisen varaa monella osa-alueella, joten hakusessa olisi uusi kypärä. Onko olemassa kypärää, joka täyttäisi seuraavat kriteerit?
-Umpikypärä, kuituinen / riittävä suojaamaan kallista pääkoppaa
-Saatavilla pinlock-kalvo, siten että kypärässä on joko sellainen jo valmiiksi, tai että kypärässä on pinnit valmiina ja kalvon saa ostettua jostain kohtuuhintaan
-Aurinkovisiiri, joka ulottuu tarpeeksi alas ettei näkökentän alaosaan jää typerää varjostamatonta aluetta
-Väritys valkoinen tai selkeä musta-valkoinen, ei mielellään mitään muuta väriä tai suttuista grafiikkaa
-Hinta mahdollisimman alhainen, mielellään en maksaisi kypärästä 500€
-Kunhan ei olisi hirveän äänekäs...
http://www.eurobiker.fi/moottoripyorakyparat/umpikyparat/shark-speed-r-valkoinen.html
Olisi muuten hyvä kypärä, mutta pinlock-valmius puuttuu...
http://www.eurobiker.fi/moottoripyorakyparat/umpikyparat/shark-speed-r-carbon-skin-run-kypara.html
Tämä täyttäisi jo kaikki kriteerit, mutta voisi olla halvempikin.
Onko muilla valmistajilla mitään? Shoeilla olisi kypäriä jotka täyttävät kriteerit, mutta hinnat alkavat olla jo aika suolaisia. Syy miksi haluan kypäräpäivitystä on seuraava: Mulla oli Sweep GTX Techno -kypärässä kiinni itse laitettu oranssi pinlock. Ajoin kovassa sateessa, ja pinlockin ja visiirin väliin pääsi vettä. Jotenkin se aiheutti sen, että visiirin sisäpinta vaurioitui pysyvästi. Ikään kuin pinlock-kalvosta irroneet aineet olisi jotenkin liuottanut sitä. Itse pinlock-kalvo on täysin kunnossa. Visiirin sisäpintaan kuitenkin jäi samentuma-alueita, joiden vuoksi piti ostaa uusi kirkas visiiri. Uuteen visiiriin en viitsi laittaa pinlockia kiinni, ettei käy samoin. Orkkis-pinlockia laittaessa on vähän riskiä että se ei mene sopivalle kireysasteelle kun pinnien reikien kohdat pitää katsoa itse. Varmaan siksikin parempi satsata kypärään, jonka visiirissä on pinlock-valmius, jolloin vastaavaa ei ehkä pääse tapahtumaan. Lisäksi haluaisin aurinkovisiirin, koska se tekisi varmasti ajamisesta mukavampaa.
http://www.eurobiker.fi/moottoripyorakyparat/umpikyparat/shark-speed-r-carbon-skin-run-kypara.html
Tämä täyttäisi jo kaikki kriteerit, mutta voisi olla halvempikin.