Millaisella Hondalla ajelet?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Punainen X11 vuosimallia 2002 tuli ostettua pari päivää sitten ensimmäiseksi pyöräksi. Tähän asti on ollut vain kevari ja mopo, kortti on jo vuosia sitten päivittynyt isoksi A:ksi, mutta mopokiima iski vasta nyt. Parisataa kilometriä nyt takana ja tänään jo joutui lumimyräkässäkin ajamaan.

Pyörä oli edellisellä omistajalla 10 vuotta ja sinä aikana kilometrejä oli kertynyt 11 tuhatta. Eli lieviä kontaktihäiriöitä on/oli vilkun ja ajovalon kytkimissä, mutta ne sai putsailulla pelittämään. Akku meni heti ostosta seuraavana päivänä vaihtoon, kun pyörä ei meinannut enää käynnistyä ystävällisen motoristinaapurin työntö- eikä latausavustakaan huolimatta. Nyt toimii ja kovaa ajoa, kun vaan säät sallisi.
 
Viimeksi muokattu:
Cb1300 x4 VM -98. Käyntihäiriöö meinasi olla ja mieli hieman maassa...Uudet tulpan johdot moposportin jäykästä metritavarasta, kaasarit balanssiin ja tulpat dpr8ea ysien sijasta, eli astetta kuumemmat. Nyt toimii ja tulpatkin oikean väriset 😎!
 
Minä hain eilen cbf 1000 fa 2010 65000km ajetun ja samoissa tunnelmissa mennään Moottorikeisarin kanssa.Edellisillä kun ajoi 120km/h tuntu että lentoon lähtee tämä menee kuin juna. :grin:
Ja mopo ei kun paranee.Laskin penkin sekä pleksin alimpaan asentoon ja otin sivulaukut pois niin minulle tämä mopo kyllä hipoo täydellisyyttä. Mahtava ajettava.:grin:
 
IMG_20200515_233903_2.jpg
Honda NC700 S
Isä-poika-pyörä. Takaisin harrastuksen pariin 7 vuoden jälkeen!
 
Viimeksi muokattu:
-05 F4i :orgmp2:

100914327_185061516055055_6214099090781663401_n.jpg
 
1994-mallin tonniäffä tuli taas ajeltua kotipihaan tänään. On se vaan hyvä pyörä ajaa.
Tämä on kolmas tonniäffä, ja moottoriltaan selvästi paras yksilö. Tiukka ja täysin äänetön kone, käy kuin kissa. Muuten on pientä kosmeettista fiksattavaa kyllä.
 

Liitetiedostot

  • IMG0078A.jpg
    IMG0078A.jpg
    84,5 KB · Katselut: 66
VF 750 Custom Aj.32tml :D:D:D

Tallissa on myös itse "pääpyörä" eli -93 Yamaha Vmax 1200 Täystehonen,on vaan yhtä laakeria vaille ja sen puuttuminen estää jo toisen kesän sillä ajamisen..
Ei löydy mistään kerta kaikkiaan,niin oli ostettava tollanen VF V4 kun en toista kesää halunnut olla ilman pyörää.
 
Viimeksi muokattu:
1994-mallin tonniäffä tuli taas ajeltua kotipihaan tänään. On se vaan hyvä pyörä ajaa.
Tämä on kolmas tonniäffä, ja moottoriltaan selvästi paras yksilö. Tiukka ja täysin äänetön kone, käy kuin kissa. Muuten on pientä kosmeettista fiksattavaa kyllä.

Ei se osaa olla ilman tonniäffää. :thumbup: Pidä tästä nyt kiinni jos kone iskussa, muoveja helppo siistiä tarvittaessa.
 
2 viikkoa sitten ostin ensimmäisen Hondan, Varadero 1000, 2003 ruisku. En oo ehtinyt ajaa ku vähän säätöajoa n. 1300 km.
 
Kortti on ollut jo 15 vuotta ja ajeltu satunnaisesti lainapyörillä mutta vuosi sitten tuli hankittua eka oma pyörä, 1999 mallinen VFR 800. Juuri sisäänajettu, vähän reilu 40tkm mittarissa. Viime talvena laitoin atomeiksi ja puhdistin kauttaaltaan. Samalla tuli tehtyä venttiilien säätö, keularemontti, jarruremontti, jäähdytysremontti ja vähän muuta pientä.

vfr087.jpg
 
Kortti on ollut jo 15 vuotta ja ajeltu satunnaisesti lainapyörillä mutta vuosi sitten tuli hankittua eka oma pyörä, 1999 mallinen VFR 800. Juuri sisäänajettu, vähän reilu 40tkm mittarissa. Viime talvena laitoin atomeiksi ja puhdistin kauttaaltaan. Samalla tuli tehtyä venttiilien säätö, keularemontti, jarruremontti, jäähdytysremontti ja vähän muuta pientä.

katso liitettä 21514

VFRW:ssä mielenkiinnolla rojektia seuraillut. 😎 Kumpa omallekki uskaltais joskus jotain yhtä kattavaa tehdä ennen ku lahoo. Joku kuukaus sitten tuli hankittua ekaks mopoks 01 VFR, myöskin juuri sisäänajettu 120tkm lukemilla. Rukoilen joka ilta pitkää ikää, mutta jos kesän pari kestää niin olen jo tyytyväinen. Ehkä siihen mennessä löydän toisen sinisen pienemmillä kilometreillä.
 
VFRW:ssä mielenkiinnolla rojektia seuraillut.  Kumpa omallekki uskaltais joskus jotain yhtä kattavaa tehdä ennen ku lahoo. Joku kuukaus sitten tuli hankittua ekaks mopoks 01 VFR, myöskin juuri sisäänajettu 120tkm lukemilla. Rukoilen joka ilta pitkää ikää, mutta jos kesän pari kestää niin olen jo tyytyväinen. Ehkä siihen mennessä löydän toisen sinisen pienemmillä kilometreillä.

Joo, no näin jälkikäteen ajatellen olisi voinut olla vähän vähemmän stressaavaa tehdä yksi asia kerrallaan. Keväällä alkoi jo epätoivo iskeä kun kelit lämpeni vauhdilla ja pyörä oli edelleen palasina tallissa. Moottorihan noissa kestää vaikka mihin kunhan muistaa ja viitsii öljyjä ja jäähdytysnesteitä vaihtaa. Omassa oli selvästi jäähdytysnesteet olleet pitkään vaihtamatta kun oli jo alkanut ilmestymään syöpymiä. Jarrut ja kytkin on kanssa hyvä käydä läpi ihan toimivuuden ja turvallisuuden takia, ainakin satulat huoltaa ja nesteet vaihtaa jos ei muuta.

Uskalluksesta noin muuten, ei tuon huolto ole rakettitekniikkaa ja aika vähillä erikoistyökaluilla selviää. Huoltomanuaalista löytyy hyvin selitettynä oikeastaan kaikki. Huolellisesti ja manuskan mukaan jos tekee niin aika hyvin selviää jos noin ylipäänsä pysyy jotenkin työkalut käsissä. Eniten kikkailua oli noiden linkattujen jarrujen ilmaamisessa mutta ei sekään varsinaisesti vaikeaa ole kun seuraa ohjeita huolellisesti ja malttaa tehdä kunnolla.
 
Back
Ylös