• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

mitä arvostat pyörässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TEHOA
ajettavuutta
luotettavuutta(uskaltaa lähteä pois kirkolta,ilman pelkoa et laitos leviää käsiin)

Arvostan omassa mopossa kaikkia niitä triljoonaa työtuntia, mitä olen sen rakenteluun käyttänyt. Ompahan itteni näkönen ja kokonen :) Enempihän se seisoo ko liikkuu, mutta ei se ole niin justiinsa.

Ainaki Voimaa/vääntöä, ulkonäköä, luotettavutta ja helppo huoltoisuutta/vähävikaisuutta/viattomuutta.

Mä olen tässä vuodesta 2006 etsinyt sitä "oikeaa" ;) Aina välillä on ollut fiilis, että nyt löytyi! Silti pyörät on vaihtuneet suht tiheään tahtiin. Allekirjoituksesta löytyy historia. Kevari oli 90-91, eka iso pyörä 2002 ja nyt vuodesta 2006 alkaen on ollut koko ajan joku laite tai kaksi tallissa.

Asioita, joita arvostan pyörässä:
- Sopiva moottoriteho, ei liikaa, eikä liian vähän. Käytännössä mulle soppeli on n. 100-130hv normaalille noin 200kg pyörälle siis. Vääntöä saa olla miten paljon vain. Mitä enemmän sen parempi. Hakusessa siis moottoripyörämäinen kiihtyvyys, huippunopeus on toissijainen asia.
- Ei rivinelonen. Jostain syystä pidän enemmän kaksisylinterisistä. Rivikolmosesta ei ole kokemusta. V2, R2 tai Bokseri, kaikki käy ja kaikkia on ollut.
- Kardaaniveto.
- Hyvä alusta ja etujarrut (ABS kelpaa, mutta ei ole ehdoton).
- Sopiva ajoasento selkävammaiselle, joka on mun tapauksessa sellainen kevyt etukeno.
- Järkevät huoltohinnat ja / tai mahdollisuus huoltaa itse ainakin osittain ja mielellään minimissään 10tkm huoltoväli.
- Mieleinen ulkonäkö.

Lisäilen kun tulee mieleen lisää asioita. Noihin raameihin on mun pyöristä parhaiten menneet Yamaha TRX850 ja nykyinen BMW R1200S, joka käytännössä täyttää kaikki ehdot.

Viimeksi muokattu:
Miten harley-reivitsoni, luotettavuus ja helppo hoitoinen saadaan samaan lauseeseen?

Viime vuonna yli 10tkm H-D:llä, pisimmillään Pohjois-Norjassa, Ei minkäänlaisia ongelmia tekniikan kanssa. Poislukien öljyvalon johto, jonka liike korjasi takuuseen ja tarvikevaimentimen mystinen katoaminen mutkatiellä. :right:

Ainakin nämä uudemmat H-D:t on mielestäni ihan yhtä luotettavia pyöriä kuin mitkä tahansa muutkin. :thumbup:

Prätkinä on ollut kaksitahtisista yksi- ja kaksisylinteristä, nelitahtisista twinejä ja nelikoita ja jotenkin se mun juttu on ollut nää twinit. Yhtään V-konetta ei vielä ole ollut, mutta ei se päivä kaukana varmaan ole kun semmoinenkin taloon tullee.
En kaipaa huipputehoja, mutta hauskaa täytyy olla. Ulkonäkö on henkilökohtainen juttu ja se riittää kun omaa silmää miellyttää, muista viis vähät välitän tässäkin asiassa. Mä pidän itseäni potentiaalina Ducatin, HD:n, Moto-Guzzin,Trumpan, Bemarin, Suitzan ja Jammun ostajana. Ainoastaan Kawat ja japsicustomit sekä sivarit ja triket on ne mitä kierrän varmasti kaukaa, kaikki muut voi sopivana päivänä löytyä meiltä.

Back