• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Katos JMH paljon ne imuvenat vuotaa. Tulee ekana mieleen että palokaasuja on puskenut kanavaan päin runsaanoloisesti.

Katos JMH paljon ne imuvenat vuotaa. Tulee ekana mieleen että palokaasuja on puskenut kanavaan päin runsaanoloisesti.

Aattelin ton testata putsauksen jälkeen crc 5-56 lammikolla?

Koppien allekin kurkattava, nokkapukit, nokat, kupit, välykset jne.

Tai lurautat nyt imukanavan täyteen jotain liottavaa. Näät jos vuotaa ja jos ei vuoda, liottaa tuon paskan irti. Tiukat venavlykset osaisi pitää venttaalisa raollaan sopivati.

Porttaaja kyllä lasikuulapuhaltaa, mut en mä niitä tuon näköisenä kehtaa minnekään kiikuttaa. Pitää tosissaan putsia ja hämmästellä hiukka.

Myrkyt kyllä löytyy ihan motonetistä.

Vittu näitä omia touhuja. Piti taas kiireellä hommata ku ulospäin näytti about kuvauksen mukaisilta.

On kyllä ensimmäinen kerta kun kuulen että imukanavat pitäisi putsata ennen lasikuula puhallusta:blink:
Eikö ne puhalleta just sen takia että irrottaa kaikki liat helpoiten.

Oma villiveikkaus on että venttiilit kantaa tai käytetty niin lyhyitä pätkiä että likaa on kertynyt venttiilin ja seetin väliin. Rujon näköiset mutta hyvät noista vielä tulee.

Mie en kehtoo. Hyvä se ois munatkin pestä ennen ammattilaisella käyntiä, vaikka lupais imeä puhtaaks.

Olen herrasmies.

Viikonloppuna kerinnee. Kansia siis :D

Kun kanavat pyyhkäisee teräsharjalla tai jollain muulla koloon mahtuvalla esineellä, niin se lasikuulapuhallus sujuu paljon nopeammin.
Lasikuulapuhallus on huono irroittamaan maalia, kovaa karstaa jne.
Toki sillä irtoaa, mutta pitää puhkua ja puhaltaa moninkertainen aika.

pyörän oltava tasan 20,5 asteisessa tallissa hermeettiseen kupuun säilöttynä porukka. :)-

Pyörä läpinäkymättömään ilmatiiviseen pussiin ja pussiin kuivattua typpeä, jotta happi ei tuhoa kumiosia ja uv-valo haalista. Säilöisin kyllä huomattavasti kylmemmässä kuin 20,5.

Jenkkien paskat bensat,

Joskus tuli pyörittyä enemmänkin jenkkivetoisilla pyöräfoorumeilla. Aina joku oli jostain tankannut "bad gas" ja toiset päivittelivät, että niinhän se on, ettei tuosta ketjusta saa kunnollista bensaa. Samoin vertailivat mikä karstanpoistoaine on paras. Sea Foam jäi mieleen, että toimii. Suomen bensassa ei ole muuta vikaa kuin hinta.

Joskus tuli pyörittyä enemmänkin jenkkivetoisilla pyöräfoorumeilla. Aina joku oli jostain tankannut "bad gas" ja toiset päivittelivät, että niinhän se on, ettei tuosta ketjusta saa kunnollista bensaa. Samoin vertailivat mikä karstanpoistoaine on paras. Sea Foam jäi mieleen, että toimii. Suomen bensassa ei ole muuta vikaa kuin hinta.

Aika pieni hinta siitä että pelastetaan maailma yks kauramaitotippa kerrallaan.

Tänään käytiin Turussa Enskan tallilla hakemassa kemppiliimaa SXC:n takahäkkiin, sitten takas kotiin Paronin tiluksille tsekkaamaan venojen välykset ja vaihtamaan banaanina oleva oikea syyläri. Etuvalokin tuli uus, kun vanha oli jo pyörää ostettaessa aika sulanut ja lisäksi ite kyntänyt sillä kantoon tuhoen kaikki kiinnikkeet ja umpion kuoren. Hyvin pysynyt teipillä ja nippareilla kasassa jo neljä vuotta.

Kasaan päin alkaa mennä.

[

Pitääpä hinkata noita puhtaaks, kun kiireiltään ehtii ja kattoo onko niistä mihinkään. Miten tommosta saa, jos oikein vaikka yrittäis?
]

Kylläpä suhauttaisin jotain Carbon stripper-myrkkyä. Eli semmosia jotka irrottavat juuri tuota karstaa. Jonkun merkin (olikohan CRC?) tiivisteenirrotusaine on hyvä tuohon. Muutama suihkaus ja paska alkaa kuplimaan. Uuusintakäsittely tarvittaessa ja loppupesu Bräkleenillä. Näillä keinoilla olen erinäisen määrän autojen kaasuläppäkoteloita ja EGR-venttileitä putsaillut.

CRC:n gasket remover on kovaa tuotetta karstan poistoon.

Mä oon ymmärtänyt että tuo laineille kuluminen johtuu vääristä rengaspaineista tai vaimennuksen säädöistä?

Niii iin nyt kun mopo on tunkin varassa, päätin kurkata millaiset ölpät mahtaa etuputkissa oikeen ollakkaan josko laineet renkaassa johtuisi tosiaan jostain ongelmasta iskareissa, ajossa ei kyllä mitään huomaa.

Jäipä sitten kurkkaamatta, edellinen apinanraivo asentaja oli vääntänyt putkien korkit niin lujaan ettei minun (tähän asti riittäneillä) työkaluilla saanut noita auki, piti luovuttaa kun kannat alkoivat antaa periksi, vittu tätä touhua!

Vanhoja huolto papereita tsekkailin niin muka ammatti liikkeessä Imatralla on putkia käytetty jokunen vuosi sitten auki, tekisi mieli käydä avautumassa puhelimitse.. :rant:

Jäipä sitten kurkkaamatta, edellinen apinanraivo asentaja oli vääntänyt putkien korkit niin lujaan ettei minun (tähän asti riittäneillä) työkaluilla saanut noita auki, piti luovuttaa kun kannat alkoivat antaa periksi, vittu tätä touhua!

Muistit avata yläkolmion pultit ennen korkin avaamista?

Xjr:n tankista magneettikalastelin 4dl pieniä koneruuveja pois ja huuhtelin muutamaan otteeseen, irtoruosteen ruuvit+oksaalihappo irrotti hyvin mutta pintaruostetta sinne vielä jäi

Muistit avata yläkolmion pultit ennen korkin avaamista?

Ja vuoden idiootti palkinto menee suoraan.... minulle! :tyhmäminä: Enhän minä tietty sitä siinä muistanut kun ohimennen tallissa käydessä tuli korkkeja kokeiltua. Noh asia jää hautumaan ens vkloppuun kun duunit jo nurkalla odottavat... :hanuria:

Back