• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Garmin zumo ( 590/595/XT) asennusteline. Jostain vielä tamperproof M6 ruuveja pari kappaletta niin tuosta tulee hyvä.
Kiinnitys emäputken läpi (Busa). Piti tehdä uusi kun edellinen samantapainen meni pojan pyörään ja ostin itselleni Zumo XT:n.
 
En tiedä onko oikea paikka kysellä mutta käyttelin tallissa (+2C) pyörää, kawa z1000 ,nestejäähdytteinen, Max kierrokset n.3000, muutaman minuutin ajan,niin alkoi pakosarja 'hehkumaan', onkohan normaalia,:blink:
 
Voisin kuvitella, että on normaalia. Birdiäkään ei tarvitse kovin kauan kierrätellä paikallaa, niin jo pakosarja hehkuu punertavana.
 
Ajatuksena vaan tuli mieleen että josko kylmällä kelillä kone käy normaalia rikkaammalla ja sitten jos on sellainen saastesysteemi mikä syöttää ilmaa pakosarjaan polttaakseen ylimääräiset bensajäämät... Niin tuollaisessa skenaariossa vähän lämpöä saattaa syntyä.

Jos laite käy kauniisti niin ei siinä mitään vikaakaan oikein luulisi olevan.
 
Eiköhän tuo ole normaalia. Pakosarja kun ei ole valurautaa vaan ohuehkoa putkea. Ja kun ei ole ajoviimaa jäähdyttämässä.
Näyttäähän se nyt kauniilta!
 
Uudet tulpat ja filtterit kävin vaihtelemassa ja kaatelin vanhat moottoriöljyt kannuun, ennenkuin ne on pitkin lattioita.. huomenna kotimatkalla koukattava Motulit koneeseen.
 
Tallipäivä töiden jälkeen, Stormilta saapui sopivasti kirkkaat vilkut niin kävin katteiden kimppuun. Sain kaverilta myllyn lainaksi niin koitin kiillotella pahimpia pois. Lopullinen vaha vielä puuttuu pinnasta.

Screenshot_2023-03-22-20-44-54-57_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Huomenna pitää hakea pari polttimoa ja muutamia pultteja, sitten sais loputkin muovit paikoilleen, takapään kasailin jo paikoilleen.

Treenataas samalla kuvan liittämistä, tuntuu olevan joka palstalla vähän eri askelkuviot siinä. Ekaa kertaa joutu pienentämään kun ei hyväksynyt kuvakokoa..
 
Tallia siivottu sen verran että GTS saatu siirrettyä liki kahden vuoden talviuniltaan keskemmälle, toisen puolen etukatteet purettu irti, piruuttaan kokeiltu startata ja se perkulehan lähti käyntiin joskin käy aika raskaasti. Seuraavaksi tavoitteena siivota talli loppuun, purkaa ainakin ilmaboksi irti että pääsee tulpille (pääsis ilmankin mut v*ttumainen rako ährätä), vaihtaa kytkinlevyt ja öljyt ynnä tasapainottaa eturengas paremmin
 
Avokin eeärrään tulppien vaihtoa ja kai se Motorgin jäsenyyden hankinta menee samaan kun pajalla sen kiikussa istuessa tilasin.. :right:
 
Minua kävi lapsettamaan ja tilasin kuraHusseen valkosinisten teippausten tilalle puna-musta-valkoiset. Vanhat tarrat toki lähtee tukankuivaajalla/lämpöpuhaltimella lämmittäen, mutta teippejä on pinta-alaltaan niin runsaasti, että etsin helpompaa reittiä.

Onko joku ottanut katemuovit saunakaveriksi? Lähinnä arveluttaa voisiko muovit niissä olosuhteissa menettää muotojaan?
 
Minua kävi lapsettamaan ja tilasin kuraHusseen valkosinisten teippausten tilalle puna-musta-valkoiset. Vanhat tarrat toki lähtee tukankuivaajalla/lämpöpuhaltimella lämmittäen, mutta teippejä on pinta-alaltaan niin runsaasti, että etsin helpompaa reittiä.

Onko joku ottanut katemuovit saunakaveriksi? Lähinnä arveluttaa voisiko muovit niissä olosuhteissa menettää muotojaan?

https://www.biltema.fi/en-fi/office---technology/office/office-materials/tape/label-off-400-ml-2000029987

On ihan oikeasti toimivaa tavaraa eikä ainakaan vielä ole vahingoittanut mitään pintaa mihin olen tuota suihkinut. Parhaiten toimii jos saat tarrasta vähän kulmaa ylös niin tehostaa tunkeutumista huomattavasti.
 
Ei mutta tunkeutuu reunojen kautta alle, sen takia kanttiikin kulmia vähän nyplää ylös jo alussa, vinyylin kanssa saattaa joutua supsuttelemaan hiukan lisää sitämukaa kun tarra irtoaa mutta samalla pehmittää katteeseen jäävät liimajämät niin että ne voi vaan pyyhkäistä pois.
 
Nuo tarranpoistoaineet ovat osa ainakin ihan tavallista tärpättiä. Eli terpentiinilläkin voi koittaa.
 
Nuo tarranpoistoaineet ovat osa ainakin ihan tavallista tärpättiä. Eli terpentiinilläkin voi koittaa.
Ksyleeni on oiva liuotin liimoille, mutta nuo label offit on tekijäystävällisempiä käyttää. PRF LabelOff on myös toimiva, liekö samaa soppaa.
Höyrypesuri toimii lämmittämällä irroittaessa myös.
 
Back
Ylös