Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tallissa tapahtui maalausprojekti ja joustenvaihto (tekniikkapuolella ei talvella ollut muuta laitettavaa kuin öljynvaihto)...
Eli orkkisjouset vaihtui Hyperpron:n vastaaviin ja kun ihan välttämättä halusin hieman opetella ruiskumaalausta autoväreillä, maalasin T-cattiin romikselta hankitut sivukatteet uuteen väriin...

orkkis

sitten

Ny pittää antaa täältä propsit, on omaan silmään todella makeesti onnistunu "facelift"!!! :WAZAAP:

Omaan paksuun berttaan tuli tänään asenneltua lämpökahvat, öljyt vaihtui uusiin, akku malliin Litium, pimenneitä merkkivaloja vaihdettiin ohjaamossa ja lopuksi kokeiltiin Bilteman löytöä etuvaloihin. Eli tuollanen ajan henkeen sopiva keltainen kalvo etuvaloissa... Aika vänkä, mutten tiedä jääkö toi nyt paikoilleen vaiko eikö. Mukava aihio kuitenki moiseen "retrokikkailuun". :p

13165706.t.jpg
[/URL][/IMG]
 
Aloin rakentamaan akkutelinettä. :D 5Litran tuulilasinpesunestekannu ja sitten sellaista kiinnityspantaa mitä ilmastointimiehet yms käyttää. :D
 
Niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoitin vaihdoin T-catin orkkisjouset Hyperpron prog. jousiin...

(Syy oli se että orkkis-jouset on alunperin hieman eriparia ts. takajousi turhan jäykkä ja toisaalta etujouset löysähköt, näin on ainakin minun painolla mitattuna sekä ajotuntumalla enkä aikaisemmin ole vaimennusten säätämisellä ole saanut jousitusta omasta mielestäni "hyvän" tuntuiseksi.)

Joten päädyin noihin Hyperpron jousiin ja nyt ensimmäisten kilometrien jälkeen sanoisin että kannatti tässä minun tapauksessa.
Alusta tuntuu nyt selkeästi jämäkämmältä, ei kuitenkaan kovalta ja sanoisinko eleettömämmältä ts. ei turhaa liikettä jos asiaa voi niin kuvata, etu- ja takapään "balanssi" myös tuntuisi olevan parempi. Tiukka jarrutus etujarrulla on vakaamman tuntuinen kun etupää ei niiaa syvälle.

(Jousikitin mukana tuli "Hyperpron" öljy (10 W, cst:tä ei tietoa) joka huhujen mukaan on mahdollisesti Putolinen valmistetta, tähän viittaa myös se että ko. jousisettiä myydään Putolinen öljyllä varustettuna ja joka ilmeisestikin on cst-arvoltaan melkoisen jäykkää.)

Minua alkoi epäilyttämään laittaa kovin paksua öljyä putkiin ja kun varastosta löytyi litra Motorexin 5W (cst 22,6) keulaöljyä, kippasin sen putkiin.

Ratkaisu öljyn suhteen tuntuisi olevan oikeansuuntainen, koeajolla vaikka kaikki muu on melkoisen kohdallaan, etupää tuntui hieman jähmeältä (vaimennukset perusasennossa), myös keli oli kylmä joten silläkin lienee vaikutuksensa. Lopullisen tilanteen näkee sitten "kesälämmöissä".
 
Tänäänhän siellä tallissa rupes tapahtuu, pyöräytettiin takavanteelle uusi kumi ja vanneteipit, ketjujen puhdistus/ rasvaus, myllytys ja paljon vahaa :bisseä: taas kelpaa
 

Liitetiedostot

  • IMG_0065.jpg
    IMG_0065.jpg
    96,4 KB · Katselut: 98
poskien värjäystä pitäis viellä noi rivat kullittaa niin olis toi rojekti valmis. ketjut ja rataat pitäis tilailla ja vaihdella sit olis kovaa ajoo vaille valmis.

1525045_10203670858034706_1892828943_n.jpg
 
Perjantaina pyörä oli aivan osissa. :) nyt valmis kesän koitoksiin. Tarvii vaan tarkkailla tee-se-itse akkukoteloa ja sisälokasuojia että pysyvätkö paikallaan. Motadin tarvikeputkistokin tuli korkattua. Aika hiljainen sekin :( No ehkä vakio alkukäyrästä ja slip-on vaimentimen yhdistelmällä sais lisää mölyä.
 
Pientä perusjumppaa tullut parin viime päivän aikan tehtyä. Aprilia sai sisäänsä tuoreat Motulin öljyt, etujarruun uudet nesteet ja palat sekä pääsylinterin putsaus. Takajarruunkin meni nyt sisään Motulin 600:set nesteen, joku väitti että kestäis paremmin vapaana ilmasta tässä RSV:ssä kuin muut nesteet. Samalla vaivalla kun jarrunesteen kanssa läträsin, vaihdoin nesteet myös kytkimeen.

Mitäs muuta... katteet kun oli irti, niin tuli pestyä pyörä myös "sisäpuolelta" ja hammasharjan kanssa jynssäsin kanssa eturataskotelon puhtaaksi paskoista.

Huomenna jos vielä pesis ulkopuoleltakin ja vahat pintaan, niin kelpaa taas ajella :)
 
Aprilian muoviosien puhdistusta Wurthin muovinkiillotusaineella ja sähköhammasharjalla.
Meleko hyvin lähtöö valkoiset vahaskököt ja muutenkin tulloo semmosta syväpuhdasta, kun vaan aikansa hieroo:thumbup:
 
Pihakalusteiden hoitoa. :) Ajamaan tekis miel, mut tuo lämpötila ja tuuli ei nappaa. Pari pätkää kyl ajanu tänä keväänä.
 
Uuteen alumiiniramppiin piti tehdä kulmaraudoista stopparit kärryn takalaidan väliin, niin ei tarvitte pelätä sylkeekö ramppi alta vai ei :)
 

Liitetiedostot

  • uploadfromtaptalk1397495777443.jpg
    uploadfromtaptalk1397495777443.jpg
    87,3 KB · Katselut: 115
Mitä tallissa tapahtuu?

Räpeltelin tuollaisen jatkopalan krauserin sportrack "takapenkkiin" noiden sw-motekin blaze laukkujen kaveriksi. Enää ei tarvii katteita teippailla ja olla kokoaikaa huolissaan, että tuleeko jälkiä 😄

ImageUploadedByTapatalk1397753130.949285.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397753214.498834.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397753264.513858.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397753310.582999.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397753348.075981.jpg
ezy6esaj.jpg

5a4aje3e.jpg
 
Moi!

Gipro:n vaihdenäyttö tuli Firebladeen.

Nyt loppui se päähän pinttynyt tapa kokeilla vähän väliä, onko se kutonen jo päällä... :right:
 
Tämän viikon ähellyksenä syntyi maski. Tuohon tuli vielä nopeat hätäsprayt päälle ennen ACS:ää. Lopullinen viimeistely ja kunnon maalaus myöhemmin - ehkä vasta kesän jälkeen...
 
Kipinän etsiskelyä ja bensapumpun vaihto tod.näk. edessä + muuta pientä parantelua/tuunailua samalla, nyt kun tuo tankki on muutenki irti.
 
"Takajarruunkin meni nyt sisään Motulin 600:set nesteen, joku väitti että kestäis paremmin vapaana ilmasta tässä RSV:ssä kuin muut nesteet. Samalla vaivalla kun jarrunesteen kanssa läträsin, vaihdoin nesteet myös kytkimeen."
(lainaus D-Liviltä)

Ei nesteen laatu vaikuta "ilman kertymiseen",ilmaa pääsee järjestelmään kun nestepinta laskee pääsylinterin nestekanavien alapuolelle tai järjestelmän osia irroitetaan.Huomatkaa kun esim.irroitatte oik.puolen stongan kokonaisena ja käännätte sen sivuun muita toimenpiteitä varten niin pääsylinterin kallistellessa saattaa ilmaa päästä järjestelmään,kokemusta on!
Jarruneste sitoo itseensä kosteutta ja siksi se on vaihdettava väh. kahden vuoden välein.
 
Back
Ylös