Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pleksiin vähän visioinut tarraa...

fJU2dR7.png
 
Hei mites nyt muuten kun meinaan avata tuon mopottimen koneen,ainakin siis kannen ja sylinterit irti. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? Nokkaketjun kiristäjä löysälleen? Miten merkkaatte sen että tulee samaan kohtaan ajoitus? Magneettoon merkitty kans joku sytytys ajoitusmerkki samankaltaisesti , kuin venttiilien säätöä varten. Vanha honda cm 400 kyseessä...
 
Minkälaista tyyliä tällä kertaa haetaan?

Kahvilakipurimaista hieman epäilen, mutta kai tosta 675-pyörän tyyliä voisi saada?

Sanotaanko että tyylisuunta voisi olla vaikka kubistinen avantgarde :grin: kyl se faitterina pysyy.

Suunnitelmat on kovat, se tuleeko lopputuloksesta niitä vastaava on meikäläisen hitsuutaidoilla vielä vähän hakusessa... ois tikki niin tulis siistimpi, migillä hitsatessa kun jää väkisin se ruma makkara, alkuperäinen suunnitelma ois olla hiomatta saumoja mut se saattaa jäädä haaveeksi. Mut jos nyt jotain pitää sanoa niin metallia alusta loppuun ja luultavasti tankkiin upotetaan mittaristo/mittareita yms sellasta. Menee vähän silleen et työ tekijäänsä neuvoo kun tarkoituksena kokeilla useampaa itselle uutta työtapaa ja oppia samalla (on jo opittukin, mm en ennen tiennyt että lipeällä voi putsata anodisointivärjäyksen alumiinistä). Nyt on ollu vaan kaikkee kiirettä ressiä ja mm viikon verran saikulla niin ei oo kerenny talliin kun pari mittaa ottaan että voinu ebaystä tilailla uusia himmeleitä.

Viel tarttis keksiä mihin hittoon sitä kadottaa akun, ecun ja helevetimmoisen vyyhdin muuta hilipettä...
 
Sanotaanko että tyylisuunta voisi olla vaikka kubistinen avantgarde :grin:

Toi on hyvä!

Kyllä kanssa veikkaan, että joudut rälläköimään mig-hitsit tasasiksi.

Meinaatko takakatteen lisäksi tehdä myös tankin?
Katselin tuota takahäkki-protoa ja pakoputkea ja mietin myös, mihin meinaat saada akun+ecun+releet+sulakkeet+kaatoanturin+OBD-portin piilotettua :grin:

Ei muuta kuin helvetisti onnea!

Mä koitan päästä omassa projektissa pikkuhiljaa lasikuituhommiin.
 
Yritän ainakin. Perän sisään menee jotain, samoin sinne tarttis runnoa paisari. Leveneehän toi perä tosta vielä kun aletaan lyyä levyä ympärille. Jos varat riittää niin joku litariakku ois rok, yhtenä vaihtoehtona ois tehdä sille munien eteen lokero tankkiin. Ei tässä jäniksen selässä olla, viime kausi tuli alotettua liian aikasin ja niihin aamuhytinöihin vähän karis ajohalut muuten kun töihin ja takas (ja sekin oli siksi että auto oli seisonnassa)

Luultavasti teen peräkatteeseen samanhenkiset ilmanottokanavat kun t509 daytonassa on niin saan ärrärrän sinne kivasti jäähtymään ja samalla niitä pitkin ajettua ilmaa vaimentimen ja katteen väliin ettei perä lämpiä kun rosterista ois tarkotus tehä koko roska.

Kaatoanturia tossa ei jostain syystä ole ja OBD portti on vaan semmonen piuhan päässä roikkuva töpseli et ne nyt ei tilaa ota...
 
Jos varat riittää niin joku litariakku ois rok, yhtenä vaihtoehtona ois tehdä sille munien eteen lokero tankkiin.

Koitin joskus pienempää akkua. Kurapyörään ostin uuden geeliakun 12V, 7Ah. Sillä ei 955i triumphi hievahtanutkaan. 1-mukiseen kurapyörään riitti mainiosti.

Meinaatko siis tehdä siihen rst-tankin?
 
Kyl. Tulee alapuolesta kohtuu hiton monimutkainen väkästellä ruiskupumpun kuiluineen ja ilmaboksin patteineen. Katotaan onnistuuko... sit sen pitäs vissiin olla vielä kait aika tiiviskin...
 
LiFePo-akku jaksaa kyllä pyörittää. Paisareita on Ameriikan palstalla piilotettu tankin alle. Itsekin ajattelin vaihtaa sinne.
 
Tallissa ei tapahtunut just mitään, mut takarenkaan laakerit vaihtui eteisen lattialla, koska tallissa oli liian kylmä.
Vetopakan puoleinen renkaanlaakeri oli vallan tiukka sovitukseltaan, vaikka laakeri oli pakkasessa ja pesä lämmitetty kuumailmapuhaltimella.

Näin sitä jäin pohtimaan, että josko hankkis oikeat laakerityökalut. Valikoimaa näyttäs olevan melko paljon, joten osaako viisaammat kertoa minkälaiset vehkeet olis hyvät? Jos nyt ihan prässit jätetään kuitenkin pois, kun ei ole tilaa.
 
Suksia huoltaessa tsekkasin levällään olevan gixun. Edelleen puuttuu etu- ja takaiskarit, mutta ohjauslaakerit olivat vaihtuneet uusiksi. Aika naurettavat kuularimpulat on korvattu tuhdeilla rullalaakereilla. Keula kääntyilee nyt ilman huomattavaa keskipykälää, joten rata-ajo saattaa olla jatkossa himpun jouhevampaa, etenkin kun alusta on muokattu kuntoon ja ohjausiskarin vaste kohdalleen. Moottorijarrutus on myös tarkoitus muuttaa miedommaksi.
 
_smaller.jpg


Sinne se uppos. Vielä viimoinen reiän siistiminen niin saa kelvata ensi kesäksi. Ens viikonloppuna jos häkin maalailis ym. Niin sitten sähköt ja siirrytään seuraavaan kohteeseen.

Vanha putki häiritsi kun tuli ylös ja oli kiiltävä. Meinasin kokeilla näin (vaimentimen tummennus tehdään :) )
_smaller.jpg


Tuli myös tilattua saksalainen tuntemattomampi sähkökeskus (toine topikki). Katsotaan miten sillä sähköt karsiutuu ja toimii


GROSSE ilmottele saapuuko paketti :thumbup:
 
Se perinteinen 3 viikkoa kestävä ( illat ) talvihuolto tähän Zetoriin viimeistä kertaa:no:.
Katteet on nyt purettu irti ja pikkutarkka pesu alkanut... Helvetin hidasta, käydä koko pyörä ympäriinsä läpi....

Seuraavaksi vaihdetaan sitten uudet Rattaat ja DID:n ketjut.... Samalla takapyörän laakerit stefoineen vaihdetaan... Etuputkien huolto tehdään ja samalla vaihdetaan mopon kaikki öljyt, suodattimet , jarru- ja kytkin nesteet, sekä jarrupalat....
Lopuksi kunnollinen kiillotus ja vahaus ..... Ja sitten mopo myyntiin maaliskuussa:polonen:

Aivan selvästi TÄYSIDIOOTIN hommaa, eihän tätä huolenpitoa kukaan ostaja oikeasti osaa arvostaa... ainakaan rahassa.....:sad::(:sad3::O.... No kun ei paskaakaan osaa myydä, niin näin on tehtävä....
 
Se perinteinen 3 viikkoa kestävä ( illat ) talvihuolto tähän Zetoriin viimeistä kertaa:no:.
Katteet on nyt purettu irti ja pikkutarkka pesu alkanut... Helvetin hidasta, käydä koko pyörä ympäriinsä läpi....

Seuraavaksi vaihdetaan sitten uudet Rattaat ja DID:n ketjut.... Samalla takapyörän laakerit stefoineen vaihdetaan... Etuputkien huolto tehdään ja samalla vaihdetaan mopon kaikki öljyt, suodattimet , jarru- ja kytkin nesteet, sekä jarrupalat....
Lopuksi kunnollinen kiillotus ja vahaus ..... Ja sitten mopo myyntiin maaliskuussa:polonen:

Aivan selvästi TÄYSIDIOOTIN hommaa, eihän tätä huolenpitoa kukaan ostaja oikeasti osaa arvostaa... ainakaan rahassa.....:sad::(:sad3::O.... No kun ei paskaakaan osaa myydä, niin näin on tehtävä....

Mie mietin ihan samaa, kun sähköhammasharjalla kiillotin kytkinvaijerin metallisosaa...
 
Italian rätkä ja sähköt.
Yritän omalta osalta poistaa sitä uskomusta, että Italian rätkässä on paskat sähköt...
sähköö.jpg
 
Mie mietin ihan samaa, kun sähköhammasharjalla kiillotin kytkinvaijerin metallisosaa...

No, kun tämä Zetori on hinkattu kuntoon, niin uusi laitetaan pukille ja katteet irti ja suojateippauksia tekemään, että pysyis uusikin siistinä kunnes senkin aika (4 vuotta?) on jatkaa matka uudelle omistajalle....
 
Ebaystä tilasin uudet kaasuvaijerit.
Muuten meni hyvin, mutta sieltä tuli käytetyt, vaikka firman nettisivut väitti, että osat ovat "new".

Noista pitäs sitten arpoa sopivat...Harmi, kun valituista toinen on harmaa ja toinen musta. Olisi mielellään koko lailla harmaaseen rätkään laittanut kaksi harmaata kaasuvaijeria, niin kuin olin tilaavinani...
Aina ei voi voittaa.
Sama homma kävi nopeusmittarin pyörittäjän kanssa. Tilasin "uuden", mutta tuli käytetty.
Summat, mitä osiin sijoitin, on niin pieniä, että en kehdannut valittaa, ainoastaan äänestin myyjää miinuksella.
vaijerit.jpg
 
Back
Ylös