Mitä tallissa tapahtuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koitan saada, tosin olohuoneen pöydän ääressä, mopon katteet yliteipattua.
Jälki on aivan kauhean huonoa, joten kuvia ei kehtaa esitellä.
Katsotaan miltä valmiina näyttäisi, jos sitten kehtaisi esitellä.

Koitan saada, tosin olohuoneen pöydän ääressä, mopon katteet yliteipattua.
Jälki on aivan kauhean huonoa, joten kuvia ei kehtaa esitellä.
Katsotaan miltä valmiina näyttäisi, jos sitten kehtaisi esitellä.
Onko kunnon teipit?

ydil.jpg

Froteeta väliin ja vaihto vähän tosenlaiseen putkeen (enempi seinää) niin alkohan mutkaa syntymään :thumbup:

Ihan pienen laineen se vieläkin tekee jos mennään tonne liki 90 astetta mut se ei enää juuri haittaa. Ruosteet tuli kaupan päälle :grin: romikselta ostamisen varjopuolia...

Tuksun starttirele sanoi "naks" mutta kampiakseli ei liikahtanut.

Tilasin Stein-Dinseltä uuden starttireleen tai siis kaksi, kun Cagivassa on näköjään samanlainen ja se on myös temppuillut.
Osa maksaa Stein-Dinsellä 36€ ja Ebayssä on jopa 60€...

Lähti se Tuksu talven jäljiltä käyntiin, kun startin juureen johdatti sähköä...

Onko kunnon teipit?

Sellaset välttävän hintaset, ei mitään 3M tasosia.
Teipeillä ois varmaan hyvää jälkee saanu, mutta taito, osaaminen ja ehkä alkoholi esti täydelliset suoritukset.

Huomenna pyörä vielä kerran ilmaan ja keulaan stefat uudet ku perkeleet alko sittenkin vuotaa vaikka koitin toivoa että ne pitäs...

Lauantailta voidaan alastarolta saada holtsun ottamia kuvia, joten jääkööt siihen saakka kuvailut.

Tallissa ei ole tapahtunut mitään, mutta tuossa pihalla vaihdoin kusiaiseen uudne jännitteen säätimen. Nyt on tasaista latausta ja luulisi kestävän taas kovemmassakin helteessä

Alkaa, penkin korotus / levennys / tankkipatti homma olemaan viimeisiä hiomisia vaille.

Enää ei oo paljon jäljellä:
melkeinvalmista.JPG

No nyt:

redi.jpg

Ekaa kertaa ruiskulla maalasin ja läheltä sen kyllä huomaa kun tulihan niitä valumia ja roskia. Mutta ehkäpä ensi talvena uudestaan, voisi välillä ajella.

ywSa.jpg

ywiF.jpg

Tuon kanssa köpöstelly nyt iltana muutamana. Tuo ns "bead breaker" osa toimii mainiosti mutta se toinen "kärki" jonka pitäis nostaa kumi vanteelta ja laittaa paikalleen on susi... onneks ebaystä saa tilattua nylonisen samanlaisen kärjen kun "oikeissa" rengaskoneissa on niin saa tuon toimimaan kunnolla. Vaihtu se kumi eilen mut yli puolen tunnin tappelun jälkeen...

ywSa.jpg

ywiF.jpg

Tuon kanssa köpöstelly nyt iltana muutamana. Tuo ns "bead breaker" osa toimii mainiosti mutta se toinen "kärki" jonka pitäis nostaa kumi vanteelta ja laittaa paikalleen on susi... onneks ebaystä saa tilattua nylonisen samanlaisen kärjen kun "oikeissa" rengaskoneissa on niin saa tuon toimimaan kunnolla. Vaihtu se kumi eilen mut yli puolen tunnin tappelun jälkeen...

Mie oon miettinyt tuota hommaa myös, kun on noita rätkiä ja mopoja ja enskaankin pitää tehdä kausirengasvaihdot.
Mutta, kun paikallinen rengasliike vaihtaa renkaan kuin renkaan 10 €urolla (rengas irrallaan) niin olen todennut, että enpä jaksa ruveta painimaan.

Täälä ei kyllä vaihdu tuohon hintaan, plus ongelmana on kuljettaa rengas autolla paikkaan x vs tehdä se kotona itse. En tiiä onko tolla varsinaisesti rahallista hyötyä kun joutuu kuitenkin hommaamaan rautaa, paksua kierretankoa, rengasrasvaa, painoja... että kustannusten kuoletus kestää aika monta renkaanvaihtoa mut silti pyrkimys on olla omavarainen sekä rakentelun ilo. Nii ja tietty voi ostella noita vähän ajettuja (en suoraan sanoen kehtaa mennä rengasliikkeeseen vaihdattamaan käytettyä kumia...)

Mä ostin tasapainotusakselisetin ja rengasraudat ja vannesuojat ja litran rasvapänikän yht kuutisenkymppiä kai, ja kolme rengasta vaihdettuna niin kai tässä voitonpuolella ollaan. Hikeä ja tuskaa kulunu melkomäärä.

Mä ostin tasapainotusakselisetin ja rengasraudat ja vannesuojat ja litran rasvapänikän yht kuutisenkymppiä kai, ja kolme rengasta vaihdettuna niin kai tässä voitonpuolella ollaan. Hikeä ja tuskaa kulunu melkomäärä.
Kyllähän se maksaa äkkiä takaisin, kaudessa kolme vaihtoa niin rahat on tienattu.
Tuli vaihdettua etu ja takakummi tallilla, tosin viikon viiveellä kun oli muita kiireitä viime viikonloppuna.
Kuva mukaan todisteeksi :p
11.6%202016%202016%20kummihommia%20001.jpg

Harvalla tuossa kyse rahasta. Oma rengas irtovanteelle Turussa kympin. Omilla laitteilla voi vaihdella just silloin kun huvittaa. Sillä on arvoa, jos renkaita menee useampia kesässä.

Harvalla tuossa kyse rahasta. Oma rengas irtovanteelle Turussa kympin. Omilla laitteilla voi vaihdella just silloin kun huvittaa. Sillä on arvoa, jos renkaita menee useampia kesässä.
Kyllä meikä on sen verran köyhä että vaihdan itse, vaikka onkin pienellä rahalla vaihdot niin oma homma on kuskata irtovanne ja tuoda takaisin.
Mopolla ajaa tallille ja vaihtaa, sen jälkeen jatkaa matkaa..

Vitsi kun oiskin tila tollaselle vanteesta kiinni ottavalle kunnon vehkeelle...

Joo pyrkimys olis et kaikki tehdään itte, ei välttämättä rahan säästön takia vaan ihan periaatteesta. Itekkin ostin motonetistä tasapainolaitteen, pitäs vissii ottaa paketista veke ja kattoo et se on kunnossa jne :grin: tänään/huomennahan sitä tarttee muutenkin et naamantaina pääsee taas mopolla töihin.

Back