Mietitääs vähän lisää vaikkapa Ctekin toimintalogiikalla. Lataus tapahtuu ensin vakiovirralla, ja kun jännite nousee tarpeeksi, siirrytään vakiojännitteeseen ja vakiovirtaan, ja kun jännite nousee taas tarpeeksi, siirrytään vakiojännitteeseen 14.4V. Kun virta putoaa riittävän pieneksi, pidetään mittaustauko, jonka jälkeen ehtojen täyttyessä jatketaan vakiojännitteellä 13.6V max 10 päivää, jonka jälkeen siirrytään pulssitilaan. Tässä mekanismissa on aika montakin asiaa, joiden valossa rinnankytketyt akut eivät ole hyvä ajatus. Huonoimmillaan tuohon loppuvaiheen ylläpitotilaan ei päästä lainkaan. Toki epäilemättä "väärin lataaminenkin" on akuille vähemmän huono kuin se, että akut seisoisivat koko talven lataamatta virtaa kuluttavaan pyörään kytkettynä.
Tuo esimerkki on mxs 3.8-mallin latauslogiikasta, ja noissa näkyy olevan eroja jo mallisarjojen sisälläkin. Tuossa on agm-akuille erillinen 14.7V ohjelma, kun taas vaikkapa mxs 5.0 polarissa korotetun jännitteen moodi onkin 15.0V ja tarkoitettu vain lataukseen pakkasessa. Oman laturimallin logiikan voi tarkistaa Ctekin kotisivuilta mallikohtaisesta käyttöoppaasta jos paperiversio on hukassa.