Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Missä STP arvossa kaasuläpät alkaa aukeamaan? Kannattaa suosiolla poistaa ISC käytöstä.
Onko moottorijarrutuksen aikana palotilassa yleensäkään palokelpoista seosta mikä kipinästä syttyisi?
Onko moottorijarrutuksen aikana palotilassa yleensäkään palokelpoista seosta mikä kipinästä syttyisi?
Polttoaineen syötön katkaisu on poistettu. Jotkut lisäävät jopa runsaastikin polttoaineen syöttöä tuon lisäksi. Ilmaa, polttoainetta, kipinää, eiköhän se pala.
Kikkoja miten ton päädyn saa vedettyä irti?
En ole tarkasti katsonut, mutta jossain 50 paikkeilla.
Kun on noin vahva suositus ISC:n osalta, niin miksi? Ajettavuus oletettavasti, mutta pelkkä täppähän ei riitä ja mitä sivuvaikutuksia?
Vakioekuissa yleensä syöttö katkastaan, mutta kisa/viri/flash-ecuissa syöttöä yleensä ei katkaista, tai usein sen voi valita että katkastaanko vai ei.Onko moottorijarrutuksen aikana palotilassa yleensäkään palokelpoista seosta mikä kipinästä syttyisi?
Toki rajansa kaikella, mut mun pointti oli lähinnä se ett mitä tapahtuu ennakonsäädöllä mihinkin suuntaan.Homma ei ole ihan noin yksioikoinen. Liian iso ennakko johtaa siihen, että paineen nousu sylinterissä jarruttaa männän liikettä ylöspäin liiaksi ja ääritapauksessa sylinteripaineen maksimi saavutetaan ennen yläkuolokohtaa -> tehot laskee. Normaalisti tosin moottori nakuttaa rajusti jo ennen tuota. Lisäksi nakutusanturin poistaminen on vähän pöljää, koska nakuttava palotapahtuma tuottaa huonommin tehoa. Se mitä ehkä voi tehdä on se, että tietyissä tilanteissa koneen annetaan nakuttaa yksittäisiä tahteja tai sytytystä ei myöhäistetä kuin inan verran kun nakutus havaitaan.
Vakioekuissa yleensä syöttö katkastaan, mutta kisa/viri/flash-ecuissa syöttöä yleensä ei katkaista, tai usein sen voi valita että katkastaanko vai ei.
Luullakseni se syöttö on ehdoton edellytys sille että moottorijarrua voidaan ylipäätään edes säätää.
Toki rajansa kaikella, mut mun pointti oli lähinnä se ett mitä tapahtuu ennakonsäädöllä mihinkin suuntaan.
Vakioekuissa yleensä syöttö katkastaan, mutta kisa/viri/flash-ecuissa syöttöä yleensä ei katkaista, tai usein sen voi valita että katkastaanko vai ei.
Luullakseni se syöttö on ehdoton edellytys sille että moottorijarrua voidaan ylipäätään edes säätää.
On, koska toisioläppien servo avaa myös ensiöläppiä epäkeskon ja vivuston välityksellä, jolloin ECU näkee TPS-arvon samalla tapaa kuin kuskin avatessa kaasua ja syöttää soppaa sen mukaan.
No tietenkin moottorijarrutus vähenee kun kaasuläpät aukenevat ja enemmän ilmaa kulkee moottorin läpi mutta ei se vielä tarkoita että jotain palotapahtumaa olisi kuin vasta pakoputkessa tai putken jälkeen...![]()
Jostain mulle on tullut mielikuva että kun sylinteriä (autossa) lepuutetaan, jätetään sen venttiilit (ainakin imu-)avaamatta. Silloin pumppaushäviöitä tulee vähemmän.
Auttakaas nyt.
Vaihdan akran putkiin uudet kupit päihin. Haluan vanhat rivetin puolikkaat putken sisältä pois.
Kikkoja miten ton päädyn saa vedettyä irti? Tuntuu olevan todella tiukassa.