Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tarttee pari kuukautta kestää tulee koko putki uus. Maksaa vaan 50e. Pakosarjalta vikaan äänenvaimentimeen.
 
Italianpyörään kaatumarautaa.
On muuten eräs olut, kirosana ja tuumaustako pidetty, ennen kuin tuossa tilanteessa ollaan...
DSCN0a281.jpg
 
...ja sit kun saat valmiiksi huomaatkin jokin aika maalauksen ja asennuksen jälkeen että hittoku tuliki vähän toispuoleinen ja suunnittelussakin tuli sellanen virhe että kaatuessa eturengas nousee maasta... Oma putkentaivutin on tossa hommassa aika pop (huomasin jälkeenpäin, nyttemmin virhe korjattu)
 
Miula ei ole putkentaivutinta, mutta ratkaisin ongelman taivuttamalla etukäteen riittävästi putkea...
Siinä on 30 45 60 ja 90 asteen mutkaa...
DSCaN0177.jpg
 
...ja sit kun saat valmiiksi huomaatkin jokin aika maalauksen ja asennuksen jälkeen että hittoku tuliki vähän toispuoleinen ja suunnittelussakin tuli sellanen virhe että kaatuessa eturengas nousee maasta... Oma putkentaivutin on tossa hommassa aika pop (huomasin jälkeenpäin, nyttemmin virhe korjattu)

Jos ei olisi toispuoleinen, niin silloin se ei olisi itsetehdyn näköinen...:grin:
Jousto- ja muut liikkeet on arssinoitu päissään kohilleen, joten jatkossa voi turvallisesti kaatuilla, niin ei mene muovitankit rikki.
Paitsi jos kaatuu kovasta vauhdista, niin silloin ei ole enää muutenkaan mitään väilä.
 
Jos ei olisi toispuoleinen, niin silloin se ei olisi itsetehdyn näköinen...:grin:
Jousto- ja muut liikkeet on arssinoitu päissään kohilleen, joten jatkossa voi turvallisesti kaatuilla, niin ei mene muovitankit rikki.
Paitsi jos kaatuu kovasta vauhdista, niin silloin ei ole enää muutenkaan mitään väilä.

Pari vuotta sitä tuli katteltua mut sit alko ärsyttään niin kerta tolla nyt ei tuu rässättyä muutenkaan niin vaihdoin tollaseen vähän kevyempään versioon. Moottorin korvakkeissahan noikin on kiinni joten jos kovasti kaatuu niin joku staattorin poski voi olla aika pieni murhe jos kannake murtuu joko lohkosta tai rungosta... Daytonassa kun noita kiinnityspisteitä ei ole silleen liikaa tarjolla...
 
Pari vuotta sitä tuli katteltua mut sit alko ärsyttään niin kerta tolla nyt ei tuu rässättyä muutenkaan niin vaihdoin tollaseen vähän kevyempään versioon. Moottorin korvakkeissahan noikin on kiinni joten jos kovasti kaatuu niin joku staattorin poski voi olla aika pieni murhe jos kannake murtuu joko lohkosta tai rungosta... Daytonassa kun noita kiinnityspisteitä ei ole silleen liikaa tarjolla...

Ei tuo ollut Italianpyöräänkään kaikkein helpoin homma, kun siinä on Ducatin moottori, eli mallia roikkuva.
Alin kiinnityspiste on moottorin lohkon yläpuolella.
Joten pohjapanssari jäi tekemättä.
Mie jätin tuon alaputken tekemättä, mutta muuten kuvan mukainen.
Kuvassa ostoversio.
hepco-becker-501-704-engine-guard-cagiva-gran-image1_274x274.jpg
 
Alkaa selkeesti mopo olemaan liian valmis vallitsevaan keliin nähden. Tallissa on siis tapahtunut lähinnä renkaan potkimista ja mopon kanssa keskustelua sekä läppärillä että luurilla sinihampaan suosiollisella avustuksella.

Termostaatti pitäs vielä muistaa asentaa takaisin paikoilleen (ois tämänkin voinu muistaa ennen kuin kaato jäähdytysnesteet sisään) ja pari muovinkäikälettä kaipaa väriä pintaan, mutta muuten kevät kyllä tulee liian hitaasti.
 
Kyllä siihen panssarin saa. Minulla oli Cagiva Elefant 900, joka on itseasiassa samassa rungossa ja samalla swingillä kuin tuo. Fantissa on vakiona pultatut kehtoputket, joista kuitenkin luovuin (tein toki korvaavan tukirakenteen, joka on osittain apinoitu GC:stä).
Panssarin tein 8mm HDPE-muovista, takapää kiinni sinne missä sinulla on jalkatappirungot (Fantissa se kehto kiinnittyy niihin ja tapit kehtoon, minun Fantissa tapit oli hitsattu runkoon swingin akselin kohdalle) ja etupää roikkumaan siitä etupytyn alapuolella olevasta pultista. Kumimatto väliin. Iskut otettiin siis suoraan lohkoon, pehmusteen läpi vaan, tuo lohko kestää sen.
Se härveli sai nähdä maastoa enemmän kuin tarpeeksi ja maha kun roikkui korkeasta alustasta huolimatta alhaalla, pohja kolisi paljon. Pahimmillaan sattui jalkapohjiin. Ainoa uhri koskaan oli öljyfilsu, jonka muuttumiseen baretinnäköiseksi lopulta totuin, kun se ei öljynkiertoon tuntunut vaikuttavan.
 
Viimeksi muokattu:
Allekirjoittaneen tallissa on tehty tänä talvena vain huonekaluja, syksyllä pesty Bandit saanut odotella vuoroaan.
IMG_20170614_221539.jpg

Valon alkaessa lisääntymään "uhkaavasti", on syytä kiinnostua kaksipyöräisestä kaveristakin.
"MatkaBandussani" on edessä 48tuh huolto, joka laajenee mm. takahaarukan irroitukseen - sen ja linkun laakereiden tarkastukseen/voiteluun, takaiskarin alapään laakeri menee vaihtoon, etuiskarit saavat uudet litkut sisäänsä.
Kun huoltoon osuu venttiilien välysten tarkastus, nappaan tuon puhdasta ilmaa ruokkivan PAIR-venttiilin pois. Poistosarjaa tilatessa naputtelin samaan ostoskoriin myös O2 bypass plugin, sekä Smart Timing Retard-eliminaattorin.
IMG_0900.jpg

Lisäksi etulokaria jatketaan pienellä palalla, kotiin mennessä viimeisen kilometrin joutuu ajamaan helposti liettyvän hiekkatien kautta ja pakosarja sekä syyläri aina täynnä kurapaskaa :=(
IMG_0903.jpg
 
Sehän on Triumphiin bensatankin pahvimalli! Vielä vähän näpräilyä ja vien mallin hitsarille, joka kopioi muodot alumiiniin.
 

Liitetiedostot

  • d4ebb056-fd3f-42de-b4a8-46a20530ae9e.jpg
    d4ebb056-fd3f-42de-b4a8-46a20530ae9e.jpg
    95,2 KB · Katselut: 125
Aijai kun oon tyytyväinen. Sain oman kirjahyllyn makuuhuoneeseen.
 

Liitetiedostot

  • 28872458_1027942126_n.jpg
    28872458_1027942126_n.jpg
    95,8 KB · Katselut: 102
Sehän on Triumphiin bensatankin pahvimalli! Vielä vähän näpräilyä ja vien mallin hitsarille, joka kopioi muodot alumiiniin.

Mielenkiintoinen lähestymistapa, jääkö tankki noin kulmikkaaksi vai onko mallin tarkoitus antaa vain fyysisiä mittoja ja ulkomuoto tulee olemaan pyöreämpi?
 
Mielenkiintoinen lähestymistapa, jääkö tankki noin kulmikkaaksi vai onko mallin tarkoitus antaa vain fyysisiä mittoja ja ulkomuoto tulee olemaan pyöreämpi?

Piiloon se jää. Siihen päälle tulee lasikuitukuori ja muodot jotain liitteen tyylistä. Tuo on viime talven tuotoksia, mutta jotain tommosta.

Mittaristo on tarkoitus upottaa tohon kuoreen. Ja on siinä muitakin pieniä kikkailuja mielessä. Takapää on vielä mysteeri, joten sen leikkasin kuvasta pois.

Ehkä siitä tulee vähän erinäkönen, mitä alunperin Triumphin suunnittelija oli piirtänyt. :jpstyle:
Nykyisestä tulee niin matala, kun sen vaan saan sporttisten kallistusvarojen ja pyörän yleisen geometrian puitteissa tiputettua.

Toi tuleva alutankki tulee siis osittain ilmaboksin päälle ja siksi hassu muoto. Toi R3 955cc kone syö soppaa aika mukavasti, niin piti saada mahdollisimman iso tankki. Mitään matkaahan en jaksa ikinä ajella, mutta tohon tankkiin pitäis nyt 12 litraa mahtua. Eiköhän sillä pääse edestakaiset matkat satamaan ja essolle.

7ec184c75494e7b803ac6aee5b77ae19.jpg
 

Liitetiedostot

  • tankki.jpg
    tankki.jpg
    81,9 KB · Katselut: 98
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös