Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tämmösellä tänään ajelin ja nautiskelin. 14732978.jpg

Paljon pitänyt tallissa ropata ennen kuin bääsi baanalle? Ajanut 2350km ja toimii hyvin. Pientä viimeistelyä olis jos hienon haluais mutta en taida jaksaa kun on vain katu-uskottava kun patinaa.

Tämä on GPZ 11OO 1984. Tai oli. Lähti vain rullaamaan projekti. Tankki ruostui ekaksi niin piti saada uusi yms.

Ei se tankki ihan heittämällä näihin sovi kun Harrikassa vähän erinmoinen runko. Tämä oon kiinan kopio mikä mulla ja Por 15 mönjä sisällä niin ei vuoda.

Muutakin käytettyä Harley Aftermarket osaa käytetty. Uutta ja vanhaa.

Kipinä ollut viimeksi propleemana kun Kawasakin igniteriä ei enää saa uutena. Mulla on tässä dyna syttö. En raskinut puolia ostaa niin panin auton etuvastuksen niin ei ole ollut propleemia. Dyna suositteli vähintään 3 ohmin puolia mutta mulla on 2.1 ja etuvastus oli 2 ohmia niin se riittää ja toimii.

Kaasarit on Yamaha FJ 1100 ja ei ne tietenkään käyneet lähellekkään. Pakkaa soviteltu että melkein hermo meni mutta nyt passaa hyvin ja toimii mutta kylmänä ei syty niin panin perämoottorin pumpun ja pari puristusta niin aukeaa neulaventtiilit ja kone saa pensaa ja syttyy hyvin.

Tässä on alkuperäisenä ruisku ja aluksi mulla oli GPZ 900 Keihinit mutta ne oli kirotut ja vaikka yhtenä päivänä toimi niin ei seuraavana. Aivan paskat.Yamahan Mikuneilla hienosti pelittää. Ei se itte tiä ja on vain kone. Ei tarvinut suuttimia vaihella vaan ihan tuurilla.

Muitakin mopoja on vanhempia. Kawasaki VN 1500 minkä ajoin tappiin mutta ei sillä oikein mihinkään päässyt ja 69900km niin valmis.

Kattelin osien hintoja ja ajattelin ensin että vaihdan vain jakoketjut mutta levisi koko homma. Hankalan tuntuinen moottori oli. Liikaa hienouksia. Dials sytytys ja nuuhkija ja pakokaaun kierrätys automaattiset säädöt yms automaattiset venttiilin säädöt. Helposti 3000e paukku vaikka itte ois tehnyt ja en ole varma että oisinko osannutkaan kun hankala posa ja en mie moottoripyörämekaanikko ole.

Sitten päätin mennä perse edellä puuhun ja panna Harley Davidson moottorin minun VN mopoon. Onhan se nyt siinä ja hyvin toimii. Potkukäynnistyksen halusin ja se siinä nyt on. Revteck vaideloova. Evon motilla on kuulemma ajetty 70 000 km ja ei haise pahalle. Prosentteja meni aika vitusti kun 42% Ei oikein enhää pysty osia vaihtamaan kun tulee turhan lähelle tuo50%14732979.jpg

Ei mulla mitään esson baari tietoa ole kun enne baareissa kulje. Vanha äijä ja aloittanut jo 1978 niin tyhmempäänkin päähän jotain tietoa tarttuu.

Mie olen aika kova ryyppäämään ja saatan olla äreäkin päissä. Selvinpäin kiltti kaveri ja vähän ujokin. Suutun niin vitusti että saattasin jonkun päissä tappaakkin. Tai joku tappais minut.
 
Viimeksi muokattu:
Pari vanhempaa Harrikkaakin löytyy tallilta. 14732982.jpg
14732983.jpg

Mie olen itte nämä kunnostanut. Punainen oli kolaripyörä ja kiero runko mutta nyt on ok.

Sinisen entisöin. Mie veikkaan että mulla on ollut noin 30 prätkää.

Vanha ukko mutta Harrikoissa on kiva kun tyypit tekee niistä omanäköisiä. Ei minusta pussihousua taida tulla mutta mainittava on kun tallille tulee joku tyyppi niin ei ne muuta näekään kuin tuon sinisen melko orginaalin Harrikan. Väri on Concourd blue ja yritin siitä tehdä mahdollisimma alkuperäisen sävyisen. Candy sininen hopeapohjalla jonka itse ruiskutin. Jotain kuvia olen nähnyt ja videoita niin paljon saman siniseltä nuo näyttää.

Mulla on tallella myös minun mopedi minkä sain uutena vuonna 1981 ja olen sen entisöinyt. Aivan voi ajaakkin mutta aika läski jätkä niin kun mopon päälle nousen niin 120 kg on iskareille liikaa ja pohjaan paukahtaa.

Moottoripyöräilyn aloitin 1978 kun mulle tuli ryssäpyörä IC 350 1962 Yksi muurari oli isälle auki korjauksesta niin me otettiin sen rikkinäinen moottoripyörä. Isä ja mie korjattiin männänrenkaat siihen jostain autosta ja sitten mentiin. Laturin johto irti ja takahollariin auton akku. Sillä ajelin Pellon kaikki metsäautotiet.

Kyllä varmaan kylän Poliisikin siitä tiesi mutta eivät välittäneet kuun tyydyin metsäteihin.
 
Jokohan on rape? Mitäs tämä tarkoittaa? Odotteletko että joku alkaa mulle vittuilla vaiko mitä? Mie tulen ja menen niin kuin minua huvittaa ja kirjoittelen jos huvittaa tai en kirjoita jos ei huvita
 
Voi vaatimattomasti sanoa että teillä on vielä multa paljon oppimista. Monesti kirjoittelen humalassa kun olut maistuu. Tässä mulla oli jopa puteli viskiä. Olen mie joiltakin foorumeilta lähtenyt pois ja tullut takaisinkin.

En koskaa mene henkilökohtaisuuksiin. Tottahan toki nimimerkin takaa on helpompi räksyttää kuin naamat vastatusten. Ei kannata tehdä niin suurta numeroa.

En pidä kiusaamisesta ja sitä valitettavasti näkyy. Lapsille yritetään opettaa että ei saa kiusata mutta sitten itse käyttäydytään kuin sadisti. Ei lapset ole niin tyhmiä että etteikö ne tämän huomais.

Tästä jäi vähän semmonen paskamainen maku että joku ois ajanut minut pois täältä? Ei ne sitä pysty muut tekemään kuin moderaattori.

Foorumit on hiljentyneet noin yleensä. Itse tuskin olen enää projekti topikkia tekemässä mutta viihdytän itseni lukemalla muiden tarinoita.
 
Multin takaloksun alimmasta pultista oli kierre korkannut ja pultti jäi sitten Lappi/Jäämeren kierrokselle. Sain uuden RM Heinolta postitse, otin samalla pari änkän suojan pulttia, on mukavampi jos ne on kaikki samanlaisia.

Korjasin kierteen Recoil-tuotemerkin sarjalla. Tällä kertaa laitoin pultteihin Loctite 243:sta (kun sitä nyt sattui olemaan) ja vedin huimaan 10Nm momenttiin. En tiedä katosiko tuon yhden pultin kierre liikakiristyksen vai löystymisen (ja heilumisen) vuoksi. Huggerilla oli kans taipumusta hukata yhtä pulttia, tuo nykyinen on pysynyt lukitteen kanssa mukana jo pitkään.

Ammamiehet varmaan osaa vetää momentit kohdalleen näppituntumalla, mutta kun noita harvakseen tekee niin pienet pultit vetää helposti liian tiukkaan ja isot jää löysälle. Käytän siis ihan suosiolla momenttiavainta ja lukite on näköjään varsin tarpeellinen noissa heiluvissa osissa.
 
Multin takaloksun alimmasta pultista oli kierre korkannut ja pultti jäi sitten Lappi/Jäämeren kierrokselle. Sain uuden RM Heinolta postitse, otin samalla pari änkän suojan pulttia, on mukavampi jos ne on kaikki samanlaisia.

Korjasin kierteen Recoil-tuotemerkin sarjalla. Tällä kertaa laitoin pultteihin Loctite 243:sta (kun sitä nyt sattui olemaan) ja vedin huimaan 10Nm momenttiin. En tiedä katosiko tuon yhden pultin kierre liikakiristyksen vai löystymisen (ja heilumisen) vuoksi. Huggerilla oli kans taipumusta hukata yhtä pulttia, tuo nykyinen on pysynyt lukitteen kanssa mukana jo pitkään.

Ammamiehet varmaan osaa vetää momentit kohdalleen näppituntumalla, mutta kun noita harvakseen tekee niin pienet pultit vetää helposti liian tiukkaan ja isot jää löysälle. Käytän siis ihan suosiolla momenttiavainta ja lukite on näköjään varsin tarpeellinen noissa heiluvissa osissa.


Mulla ei myöskään olet tuota näppituntumaa, tai ilmeisesti on, muttei luottoa siihen :D Yleensä tulee käytettyä momenttiavainta jos vaan momentit on annettu vaikka siitä saakin kuulla kettuilua koska "näppituntumalla ne kuuluu laittaa"
Tulpat tosin on pakko vetää näppituntumalla, koska niissä ilmeisesti momentteihin ei voi luottaa. Ohjekirjassa erit kuin valmistajilla.

Itte tosin tulee vedettyä noi M6:t 9Nm, mutta käytän yleensä aina jotain tahnaa välissä. Lähinnä hillitsemään jumittumista jos on eri pari metallin (niinkuin ne melkein aina on). Ainakin joskus alanmiehet käski tiputtaa momenttia 10% jos laittaa lukitetta/rasvaa ja ohjearvo on ilman.

Liian löysälle en (tietääkseni) ole vielä mitään jättänyt. Se pitää varmaan sitten jo jäädä aika löysälle (?) Toiseen suuntaan olen kyllä onnistunut menemään :D Ehkä sitä vielä joskus oppii...:dunno:
 
Kevyt syyshuolto. Uusi vaihdelaatikko jo postissa Vantaalla.
 

Liitetiedostot

  • Remppa 5.jpg
    Remppa 5.jpg
    97,8 KB · Katselut: 181
  • Remppa 6.jpg
    Remppa 6.jpg
    97,2 KB · Katselut: 150
Loota on nyt palasina tossa lattialla. Selvä tapaus. Näkee heti paljaalla silmällä, mikä on vialla.
Ykkösvaihteen lukitustapit ovat kuluneet aivan pyöreiksi, kuin kuulalaakerit. Rattaassa ura.
 
436655d5505de58627.jpg


Täyty työkaverille nappailla pelti kiinni :)-
 
Tallin ilmestyi tuollainen luunmurskaaja.

Melko reipas laite, Redmoto Honda CFR 450 R, 2014/2015, 36h/1900 km "sisäänajettu" ja valkokilpi. Talven riennot odottaa....
 

Liitetiedostot

  • Honda_crf450r_2014.jpg
    Honda_crf450r_2014.jpg
    46,3 KB · Katselut: 130
Sinullakos se oli se KXF:n "pehmopainos"? Tuo voi tärähtää aika eri lailla. Noin niinkuin tuplasti.
 
^joo, 250 KTM exc-f:n ja Kawan retkienskan jälkeen tämmöinen kisakiree laite vaatii kokonaan uuden ajo-opettelun.
 
Tais käydä tuuri kun viime viikolla töihin lähtiessä ihmettelin mikä "naksahti" kun pistin pyörän lämpiään, no jalkahan se oli. Kun istuin päälle ja potkasin jalan ylös niin puolet jalasta lensi helvettiin. Meinas vähän mennä sormi suuhun kun istuu pyörän päällä ja jalasta on jäljellä 5cm tumppi, no työpaikalle ajelin ja takaswingistä tunkkasin molemmilta puolilta ylös. Edellinen masentaja oli "lyhentäny" jalkaa kokonaisen sentin ettei pyörä olis niin pystyssä, toki hitsannu sen liian pystyasentoon ja tolla ns orkkisjalalla pyörä on enemmän kallellaan. En lähtis suositteleen noita valettuja seisontatukia hitsaan mutta kestihän toiki oman aikansa. :orgmp:
 
Minun tallii ilmesty tällänen! Jipii. https://youtu.be/nv0iJ4Oiwrg

Hieno homma, koska rätkän duunaminen ilman nosturia on aika ahterista.

Tuossa näkyy selvästi vakionosturin ongelma.
Entäs jos haluat irroittaa takahaarukan?
Entäs jos haluat irroittaa etuhaarukan?

Miula on vastaavan tyylinen nosturi ja sitä on muokattu niin, että runkoon tehdään rätkäkohtainen kiinnitys, jolloin sekä etu- ja takapään saa irroittaa.
Parhaimmillaan sekä etu- että takapää voi olla irti.
Kuva on vähän huono, mutta antaa vinkin ajatuksesta.
30729032_10213944957516294_6320477205688221696_n.jpg
 
Back
Ylös