Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pikkuhiljaa aktivoidutaan. Nyt fiiu sai vihdoin Firebladen sivujalan. Katotaan sit, miten on tiellä, jos on, kun akraa laittelee paikalleen. Mosa on edelleen pöydällä, mutta maaliskuussa jo ehkä rungossa.
 
Kello hajos tosta näytön vierestä. Ajattelin pelastaa maailmaa osaltani kun sitä muuten harrastusten kanssa vaan tuhotaan.
Kierrätysosathan löytyi tietysti tallista :grin:
 

Liitetiedostot

  • astekello.jpg
    astekello.jpg
    57,4 KB · Katselut: 82
Tapahtuu, minisuperista semisuperiksi.
Inventoin renkaita ja huomasin ettei 12" MiniGP/minisuper renkaita ole kuin vanteilla, 17" GP125/Moto3 renkaita oli vielä jokunen käyttämätön muoveissa ja parit vanteilla, joten hommiin, muuten menee taas tonni selälleen renkaiden ennakoissa.
Melko pienellä vaivalla menivät paikoilleen, luottokoneistaja tekee holkit ja adapterit, massat putoavat aika tavalla RS125 Hondan vanteilla, kevyet kun ovat.
Josko Lavanko Vantaalla ja Lahden rata tulisivat tutuiksi, siellä lienee prätkävuoroja tarjolla kartingien seassa!
https://photos.google.com/share/AF1...?key=Sm9QeTlXcGZLZG1pWjNYV0ZqNkcyV0hwUnduVWFn
 
HD puunattu ja valmis kesään :thumbup:

maxi pukilla oottamassa shifteriä ja uutta jalkatappisettiä , etugummi on ihan förttiströböö ja uus on jo tilattu, öljyt vois myös vaihtaa vaikka kilsojen puolesta ei ois tarvetta :jpstyle:

gixu on edellen ihan lihoina ,mutta kaasarit sain jo kauheella jumpalla paikalleen, ehkä sekin on enskesänä taas ajokunnossa :blink:

kunhan saa toisen nosturin tyhjäksi niin vifferi saa uudet jarrut ja täyden huollon , kattoo sitte mitä lisää kun toteaa ajokunnon ja toimivuuden..

jagge saa uuden pätkän helmaan ja tuoreen leiman otteeseen ,niin pääsee kesäautoksi viiden vuoden seisomisen jälkeen.

mersumekatsu tulee kuukaudeksi hommiin niin ehkä coupekin liikkuu taas kohta :dunno:
 
Ratamopon kevennystä.
Totea pilkottuasi RC8R ...
Posti toi Amerikan Joelta toisen etuvanteen. No niin solmussa sekin, että siittä tulee johtokela tallin seinälle...

Lähetäppä vanne tonne, niin tekevät siitä suoran. Soittamalla selviää lisätiedot ja hinnat. Kusti polkee, jos on pitkä matka.

Onhan se tärkeää saada uusia vanteita RR kotariin.

http://www.l-weld.fi/
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Talliin hommattiin Oulusta isolohko 1300cc -93 Micra, josta muotoutuu kilvellinen raaseri kesäksi. Elokuun alussa on Ahbenistolla 6h endurance-kisa, jossa tästä otetaan mittaa tosissaan.

Lähtökohta on viimeisen päälle: täysin ruosteeton ja vieläpä tällä viikolla katsastettu peli. Ensimmäisten testien perusteella kori vaatii pientä jäykistämistä, nimittäin reippaammassa vauhdissa mutkaan mennessä kuskin ovi aukeaa itsekseen. Noh, kaaret on tulossa.

Lemons-henkeen budjetti on rajattu max 1500€ sisältäen hankintahinnan ja kaikki modaukset (pl. Vyöt ja penkki). Tekniikka pitää olla Micran vakio.

Lähtökohta
68671281c3a96ae45d80e5f248f8a74d.jpg


Ja valmis tuote voisi olla jotain tällaista
74d23e463c192d6b4d364249240c0250.jpg


Lähetetty minun YAL-L21 laitteesta Tapatalkilla
 
Talliin hommattiin Oulusta isolohko 1300cc -93 Micra, josta muotoutuu kilvellinen raaseri kesäksi. Elokuun alussa on Ahbenistolla 6h endurance-kisa, jossa tästä otetaan mittaa tosissaan.

Lähtökohta on viimeisen päälle: täysin ruosteeton ja vieläpä tällä viikolla katsastettu peli. Ensimmäisten testien perusteella kori vaatii pientä jäykistämistä, nimittäin reippaammassa vauhdissa mutkaan mennessä kuskin ovi aukeaa itsekseen. Noh, kaaret on tulossa.

Lemons-henkeen budjetti on rajattu max 1500€ sisältäen hankintahinnan ja kaikki modaukset (pl. Vyöt ja penkki). Tekniikka pitää olla Micran vakio.

Lähtökohta
68671281c3a96ae45d80e5f248f8a74d.jpg


Ja valmis tuote voisi olla jotain tällaista
74d23e463c192d6b4d364249240c0250.jpg


Lähetetty minun YAL-L21 laitteesta Tapatalkilla

Tämäkin projekti olis mielenkiintoinen seurattava.
Meinaatko päivitellä kuulumisia mihinkään julkisesti?
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Normi äljynvaihtohuollon lisäksi pientä laittelua...

"Uusi" navi, johon GL1800 käynnistyskuva ja teline keskelle, kun vanhaTomTom oli ohjaustangossa kiinni.
katso liitettä 20135

Latauspaikat niin eteen kuin myös takalaukkuun.
katso liitettä 20136 katso liitettä 20137

Roiskelevyt alas, kun GL1800 on jalkatapit alempana suhteessa boxerin sylintereihin kuin GL1500:ssa.
katso liitettä 20138
Hyvännäköinen toteutus! Mistä olet löytänyt tuommoisen usb lataus pistokkeen missä on volttimittari samassa?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
 
Kohta ollaan jo siinä vaiheessa että voidaan epätoivon vimmalla yrittää polkee käyntiin :grin:
 

Liitetiedostot

  • KTM3.jpg
    KTM3.jpg
    85,6 KB · Katselut: 129
Joo tarkotus on saada projektille ja kisalle fb-sivut pystyyn. Voin tännekin ilmoitella, kunhan saadaan aikaiseksi.

Noniin hommat on edennyt ja saatiin tiimille FB-sivu pystyyn. Löytynee tästä . Enempää en aiheesta tänne pommittele mutta mainittakoon, että 114kg lähti painoa viime viikonloppuna eli nyt 723 kg.
 
Ktm ei lähtenyt enää Joulukuussa käyntiin, eikä startti pyörittänyt kunnolla. Ostin uuden akun ja latasin sen täyteen, mutta silti kuului vain naksuntaa releestä.
Nappasin startin irti ja purin.



Purin osiin ja hiilet näytti aikas kuluneilta, kuten koko aluslevykin.

Mönkijävarikolta löytyi aluslevy hilppeineen tuohon mitsuban sm13-starttiin, joten sellanen tilaten ja kasaan osat putsaten ja rasvan kanssa.


Laittelin myös alumiinitulpan o-renkaineen tuohon saastehässäkän lähdön reikään. SAS otettu pois käytöstä jo aiemmin, mutta oli jätetty pitkä pala lähtöä paikalleen, sekä viritelty letkun, pultin ja tiivistemassan avulla tulppaus. Sehän petti sitten syksyllä ja kuvanmukainen reikä jäi.

On muuten pirullisen ahdas väli avata pakolaippojen pultteja.

Vaihdoin myös tulpan ja sehän hörähti iloisesti käyntiin. Nyt pyörittää startti oikein mukavasti.
 
Tänään aamulla, tai joskus niihin aikoihin, oli kanssa tommonen naksuvan 625sxc:n startti pöydällä.
+ Hiili totaalisen loppu ja toinenkin melkein.
Koska ei kokonaista hiilisiltaa ollut käsillä niin nopsasti viilattiin marko.fzs:n kanssa laatikosta löytyneet vähän isot jonkin startin hiilet sopiviksi ja tinattiin johdot kiinni

Hyvin toimii, kuulemma, ja onhan tossa kicksi varalla...
 
Viimeaikoina oon laitellu zrx1100 kawaan zzr1400 takavannetta ja zzr1400 keulaan zrx1100 etulokaria. ( sama pyörä). Videotakin ehkä tulossa jos tuntus onnistuvan..
 
Back
Ylös