Mitä tallissa tapahtuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, PayPal on jonkinlainen takuu, mulle myös tuli "refund" nopeasti kun kävi ilmi että tilattuja tarvikkeita ei ollutkaan saatavilla. Ja oli vielä .ru myyjä.

Putkari, suolahappo ja lipeä, niilä saa alumiinia syövytettyä. Lipeää käytetään anodisoinnin poistossa ja rikkihappoa anodisoinnissa sähkön kanssa, pelkkä rikkihappo ei ihmeitä tee alumiinille.

Mietoa suolahappoa joskus käyttänyt ennen maalausta että saa pinnan puhtaaksi ja karheaksi, vahvalla seoksella alkaa pinta kuohumaan.

Mistä hommaat suolahappoa? Olen etsiskellyt sitä mutta kuluttajamyyntiin sitä ei tahdo löytyä mistään.

Tässä kun tallia siivoan ja aihe on ollut esillä valmiiksi niin kertokaas arvon kemistit millä saa rosterisesta tiskialtaasta ruostetahrat irti vaurioittamatta itse allasta?

Edit: itse itselleni vastaten, akku- eli rikkihappoa kaadoin hiukan rättiin ja sillä pyyhkäsin, lähti jynssäämättä (kumihanskat tietty kädessä ja huolellinen huuhtelu perään)

Tässä kun tallia siivoan ja aihe on ollut esillä valmiiksi niin kertokaas arvon kemistit millä saa rosterisesta tiskialtaasta ruostetahrat irti vaurioittamatta itse allasta?

Edit: itse itselleni vastaten, akku- eli rikkihappoa kaadoin hiukan rättiin ja sillä pyyhkäsin, lähti jynssäämättä (kumihanskat tietty kädessä ja huolellinen huuhtelu perään)

Ja seuraavan pesun jälkeen farkut nykymuodin mukaiset eli reikiä täynnä :D No mistäkö tiedän?

Pikkusen sai taas hommia tällä viikolla eteenpäin, tulpat vaihdettu, ilmanputsari pesty ja öljytty yms. pikku puuhailuja. Pakoputken asettelin vähän omaa silmää paremmin miellyttävään asentoon ja tein uuden lyhyemmän kannattimen vaimentimelle. Ohjauslaakerin ajattelin vaihtaa jos se nyt suvaitsisi joskus saapua ja ketju/ratashommat odottelee myös osia. Niin, jarrut pitäisi myös käydä läpi.

837037F4-6E90-4C0B-9403-1FB444915651.jpg

Aluvanteen puolissa olevat ruuvikiinnitteiset paneelit.
Molemmat sivelty maalinpoistoaineella ja laitettu pakasterasian kansi kiinni.
Uusittu käsittely parin päivän päästä.
Tulos neljän päivän jälkeen.

Vasemmalla Solmaster chemicals MP EKO 30€/l K-Raudasta
Oikealla All purpose NitroMors paint&varnish remover 23,90€/750ml Motonetistä
P3040003ffff.jpg

Pikkunelari kasassa ja koeajettu. Lojui syksystä asti pajan pöydällä odottamassa hiukan hitaalta koneistamolta kampuraa takaisin. Teen itse seuraavalla kerralla.
Iso nelari onkin jo purettuna siihen pöydälle, kuun lopussa pitäisi tulla ehjiä rattaita vaihteistoon.

Minua ja kolvia ei pitäisi päästää yhteen. Aina jotain sekaamista, ja välistä unohtuu asioita. Tällä kertaa ulkosaunan seinä.

Tallissa kolvattu sähköttömään pihasaunaan sähköjä takas, ku piuhat suli oikarista tai muusta häröstä. Uuden uppopumpunkin maksoi.

Posia, että ekan liitoksen ja viimeiseksi väsätyn ero ajallisesti sekä laadullisesti on merkittävä, mutta eihän tässä ajatusta ole. Neljä karvaa ja lattasulakeboksi saatana, ja meno kuin Olkiluodon ydinvoimalan rakennustyömaalla.

Aluvanteen puolissa olevat ruuvikiinnitteiset paneelit.
Molemmat sivelty maalinpoistoaineella ja laitettu pakasterasian kansi kiinni.
Uusittu käsittely parin päivän päästä.
Tulos neljän päivän jälkeen.

Vasemmalla Solmaster chemicals MP EKO 30€/l K-Raudasta (alennuksella 28,50€/l)
Oikealla All purpose NitroMors paint&varnish remover 23,90€/750ml Motonetistä
katso liitettä 23118

Jatkotestaus vahvistaa ensimmäisen testin.
MP EKO on parempi tässä tapauksessa kuin NitroMors

MP EKO on myös halvempaa.

Minua ja kolvia ei pitäisi päästää yhteen. Aina jotain sekaamista, ja välistä unohtuu asioita. Tällä kertaa ulkosaunan seinä.

Tallissa kolvattu sähköttömään pihasaunaan sähköjä takas, ku piuhat suli oikarista tai muusta häröstä. Uuden uppopumpunkin maksoi.

Posia, että ekan liitoksen ja viimeiseksi väsätyn ero ajallisesti sekä laadullisesti on merkittävä, mutta eihän tässä ajatusta ole. Neljä karvaa ja lattasulakeboksi saatana, ja meno kuin Olkiluodon ydinvoimalan rakennustyömaalla.

Ei kai noita sähköhommia ole turhaan luvanvaraiseksi määritelty...

Back