Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jatkotestaus vahvistaa ensimmäisen testin.
MP EKO on parempi tässä tapauksessa kuin NitroMors

MP EKO on myös halvempaa.

Jos on kiire, niin CRC Gasket Remover Pro poistaa kaikki pinnoitteet. Jostain kumman syystä tuossa on vielä metyleenikloridia, mitä nykyisessä Nitromorsissa ei ole.
 
Kohta voi kaatuilla rauhassa. Eikä maksa paljoa :bisseä:
159540063_494526545038038_6102585562746527792_n.jpg


159724873_1543744529154663_2418643149387309452_n.jpg
 
Tänään sai taas jotain aikaiseksikin, etujarruihin uudet tiivisteet ja pääsylinteriin korjaussarja paikoilleen ja uudet jarrupalatkin samaan konkurssiin. Kaasukahvan vaihto-operaationkin sain vietyä loppuun, tyydyin kuitenkin siihen R6R:n rullaan, vaikka se Jonezin mielestä onkin mummoille... :;): On siinä nyt kuitenkin jonkin verran lyhyempi liike kuin aikaisemmin. :thumbup:
 
Tänään sai taas jotain aikaiseksikin, etujarruihin uudet tiivisteet ja pääsylinteriin korjaussarja paikoilleen ja uudet jarrupalatkin samaan konkurssiin. Kaasukahvan vaihto-operaationkin sain vietyä loppuun, tyydyin kuitenkin siihen R6R:n rullaan, vaikka se Jonezin mielestä onkin mummoille... :;): On siinä nyt kuitenkin jonkin verran lyhyempi liike kuin aikaisemmin. :thumbup:

Tääl on vedetty viikolla Dominon tiukin versio :D

Vähän oli humppaa, että sai kierteillä kapulan runkoon vaijerit, kun toinen kierre oli 10x1.25 ja toinen 10x1.0

Jälkimmäistä ei kierrepakassa ollut, mutta onneksi hyllystä löytyi toinen vaijeripari, josta otin tuon 10x1.25 päädyllä olevan avauspuolen vaijerin. Nyt on sitten pikakaasu ja kaksi avauspuolen vaijeria. Luulis lähtevän :D
 
Vein tänään verhoomoon Kawan tulevan etupenkin joka siis tehty zzr:än ja gsxr:än pohjista,mustatkäärmerkuvioiset penkit tulee eteen ja taakse.
 
Jossain kohtaa sivuttiin vanteita, kysymys, mitä on se esim. brembon pulteissa oleva sininen värkki. Malliako wurth pehmeä tai vast.....
 
Tuuri tuo huonona tuuria, joka taas hyvää tuuria...

Tilasin Stein-Dinceltä nykyiseen Moto Guzzi rojektiin keulaan tiivisteet
Pölysuojat. Tilasin kaksi, tuli kaksi.
Keulastefat. Tilasin kaksi, tuli neljä, maksoin listan mukaan kaksi, joten hyvä tuuri.

Tein äsken keularemppaa ja kuinka ollakkaan toisen liukuputken liukulaakeri oli jostain syystä hiukan muuttanut muotoaan ja sisään mennessään repi stefan. Huono tuuri.
Oli muuten eka kerta, kun liukulaakeri on löysä, kuitenkin keuloja on purettu ja kasattu pitkälti toistakymmentä kertaa.
No, homma uusiksi ja uusi stefa paikoilleen ja liukulaakerin varmistus, että kestää omassa kolossa.
Hyvin meni.
Huono tuuri on taas siinä, että nyt miula on vain yksi uusi keulastefa, kun olin ajatellut, että Cacivaan olisi kohta varmaan ajankohtainen vaihtaa keulaan stefat.
Koska Italialainen ja koska marzocchi, niin sama stefa käy moneen Italailaiseen rätkään.
 
Kävin tuossa löylytauolla mopoa hipelöimässä ja kattelin takajarrulevyä. Näytti kuluneen aikas ohueksi...
Kysytäänpä olisko jollakin myydä sopuhintaan? F800GS vm. 2008.
 
Mopoja ehtinyt rassaamaan hieman vähemmän viime aikoina, mutta ainakin uusittu valaistus antaa paremmat mahdollisuudet sille jatkossa. 2100 luksia navan korkeudelta mitattuna kautta verstaan, nyt näkee vanhakin puuhailla.

Verstas uusilla valoilla.jpg
 
Tänään vaihdeltu kotariin öljyt, suodattimet ja venakopan tiiviste.

Kikseriin myös vaihdettu tuoreet ölpät sekä vaihdettu kiinaänkkärin tilalle ehjätty Yoshi sekä pyöritelty nokkaketjua kireämmälle.

Nythän se voisi sitten vaikka kevät tulla! :orgmp:
 
Keväthän on täällä. Eka kevätkuukausi!
Näin on! Lumet sulaa kovaa vauhtia ja kyllä katumopokausi tässä kuussa vielä korkataan.

Kiva oli kuunnella tallin pihassa kevään ääniä mopo kerrallaan. Naapuritkin ilmeisesti arvosti, kun painelivat parin ekan testikäytön jälkeen sisälle. Kotari kieltämättä olisi uusia villoja vailla ja H2 on, noh, erityinen :grin:
 
No kyllähän mieki vappuna potkin tuon Solifer Exportin tulille. V. 1962.
Täällä pohjosessa ajokausi alkaa myöhemmin mutta Sollella aina voipi pienet ringit heittää.
 
Jarrut tuli käytettyä auki moposta ja vaihdettua tiivisteet sekä nesteet eteen ja taakse. Ja näköjään ensi talvena vaihtoon menee takalevy ainakin. Lie sitten laahannut takanen edellisillä omistajilla.

Ja samallahan nuo kytkinnesteetkin tuli vaihdettua, vaikka kirkkaat vielä olivatkin.
 
Vaihdoin kirkkaan läpinäkyvän tankinsuojan, ei sotke alkuperäisyyttä ulkonäössä. Saa nauraa:)
Talven aikana tehty:

- uusi etulokasuoja
- uusi takalokasuoja
- uudet takavilkut
- uusi takaratas
- uudet renkaat
- uusi rekisterikilpi
- asennettu ketjunvoitelija
- uudet mittarilamput
- uudet jarrujen tiivisteet
- uusi alkuperäinen pleksi
- poistettu Kapan tavarateline
- modifioitu bensahanaan pri-mahdollisuus
- vaihdettu öljyt ja suodatin
- uusi ilmansuodatin
- uudet tulpat
- uusittu kaasarien huohottimen suodatin
- putsattu ja tarkistettu kaasarit
- asennettu ryyppymekanismiin lisäjousi
- työstetty penkki istumaan paremmin paikalleen
- uusi mittariston kehikkomuovi
- uusi sulakekansimuovi
- maalattu vaimentimet ja vaimenninpellit
- asennettu takakahvaan koukut takaisin
- uudet etupyörän laakerit
- poistettu hiilikuitujäljitelmä tankinkorkista
 
Jampista läks just kaasarit mäkeen. Ei ollu läpihalkeamia kurkuissa joten vika lienee sitten itse kaasareissa -> purkamaan.
 
Back
Ylös