Tänään iski pikku nostalgian kaipuuta päälle ja kaivoin oman vanhan mopon esille. Se on uutena Kaarinan Kesmotorsilta mulle haettu syyskuussa 1991 ja nyt oli seissyt käynnistämättä ainakin 15 vuotta joista osan huonossa tallessa talon seinustalla ja isomman osan ajasta vanhassa tiilinavetassa.
katso liitettä 23579
Tankki ja kaasutin olivat kuivuneet bensoista ja kaikki öljynjämät ja muut hartsit olivat jääneet niin että kaasuttimessa oli kaikki mahdollinen tukossa ja bensahanakin oli tankissa niin turvoksissa kaikesta patskasta että ei meinannut sieltä pois tulla. Kipinää se antoi heti ensi kokeilulla joten kaikki puhtaaksi ja kasaan, hiukan jarrukliineriä imupuolella ja parilla polkaisulla pärisi. Nyt lähtee hyvin käyntiin kun vaan nyppää ryypyn päälle Dellorto PHBG 18 kaasarista ja polkaisee muutaman kerran. Pikku koeajokin tuli tehtyä mutta savuttaa kuin kolme höyryveturia ja puolitoista hiilivoimalaa, taitaa olla valunut kampikammioonkin bensaa ja öljyt vaan jäljellä.
katso liitettä 23580
Kuivarte se noin pieneltä KTM:n vieressä näyttääkään nykyään?
Millä ihmeellä noita hapettuneita ja tummuneita muoviosia mahtaisi saada elvytettyä ilman maalausta? Tankin varmaan bensat ja öljyn väriaineet läpivärjänneet tummaksi. Mahtaisikohan jossakin saada pinnoitettua uudelleen etuhaarukan kromiputket? Uusia ei ole enää missään.