• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tallissa tapahtuu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Tässä vielä ennen ja jälkeen koko pyörä. Sopinee tämän vitjan alle, koska tuonkin tiimoilta tallissa tapahtui aika paljon...

859073e23927e42cf823318e6ec9f008.jpg


adc5485aaac123d145a6ece157002b2a.jpg
 
Hieno! Ei mennyt hukkaan ne arvattavasti lukemattomat tallitunnit jotka tuon kanssa on vietetty. Yamahan XT-malleja aina katselin sillä silmällä mutta sattukin tulemaan hankittua tuo LC4 KTM moottorivikaisena niin jäi XT ostamatta.
 
Aivan mahtavaa että näitä klassikoita entisöidään eikä pelkästään muokata vähän sinne päin. Olispa joskus paikka minne voisi ostaa XR 400:en hoivattavaksi, yksi hienoimpia klassikoita XT:n ja DR:än rinnalla:WAZAAP:
 
Tottakai uskaltaa. Juuri todistettu itselle, että hieman rähjääntyneempikin vielä ehostuu, eli täys ralli päälle.
 
Re: Mitä tallissa tapahtuu?

Tottakai uskaltaa. Juuri todistettu itselle, että hieman rähjääntyneempikin vielä ehostuu, eli täys ralli päälle.

Juuri tällä ajatuksella. Ajoin pyörällä kaksi talvea ja yhden kesän. Viime kesänä möin pois.
 
Tein Kawaan bensapumpulle omat virrat releen kautta.nyt saa painonapilla pumpun toimittamaan kakkua kaasareille.
[video]https://photos.google.com/photo/AF1QipPSYJ_5lLBnHRJ2PGF-6pu9-fGM2E9wCLHbjlUO[/video]

Ja hyvin talven jäljiltä parin sekunnin starrtailulla sitten lähtikin.

[video]https://photos.google.com/photo/AF1QipN2ZB1F-ETeRfBWL-j6qFc3SG-Fn1WRt6lvUVj0[/video]
 
[video]https://aijaa.com/img/b/00048/14968617.mp4[/video]


[video]https://aijaa.com/img/b/00400/14968618.mp4[/video]
 
Koska ulkona lämmin, niin laitoin talliin "lämmöt päälle"

Ovi kokonaan auki ja kynnykselle tuuletin puhkumaan ilmaa ulkoa sisään.

Tallissa oli aamulla +10 astetta ja nyt siellä +16.
Huomisaamuna siellä on taas +10 astetta, mutta lämmitystä jatketaan niin kauan kun ulkona on lämpimämpää.
 
Melko pimeässä autohallissa joutuu kaikki asennukset hoitamaan, mutta kyllä se vaan hyvää tekee tehdä jotain käytännöllistä melko teoreettisen päivätyön vastapainoksi.

Pistin nyt Highsiderin ledivilkut eteen. Ja on muuten kirkkaat. Samalla vaihdoin parkin kirkkaampaan ja ajovalon polttimon plussamalliseen. Pientä värkkäämistä oli, kun vilkkujen johdot olivat ihan haistapaskapaksuutta ja kuorintapihdeissä ei ollut tarpeeksi pientä koloa noiden kuorimiseen. Pistin johdot kiinni vanhoihin liittimiin tina+kutistesukkaliittimillä, tuntuivat jämäköiltä.

Samoin pistin Daytonan USB+tupakansytytin -ulosoton kiinni pyörään. USB-pistoke ohjaustankoon asti ja tupakansytytin takapenkin alle niin voi sitten tarvittaessa käyttää parkissakin. Oli yllättävän laadukkaan oloinen tuo kokonaisuus ja pikaliitin mahdollistaa virtojen katkaisun näppärästi, niin ei akku tyhjene jos pyörä seisoo pidempään.

Josko huomenissa vaihtaisi vielä kilpitelineen ja vilkut taaksekin, niin alkaa tuo homma olla nipussa. Kunnes putkisto tulee...
 
Ei taaskaan motojuttuja, toivon mukaan sais tallin tänään siivottua ja löytäis XJR:n kaasareista hukatut suuttimet jostain, luulin laittaneeni ne hyvään säilöön mut on niin hyvä etten enää tiiä/muista missä ne on :rant:

Enivei tommonen puskurin suojus tuli eilen askarreltua kun täytyy rullakkoa kaataa sisään autoon töissä ja se kolhii ton takapuskurin ihan kauheen näköseksi, en tiiä onko laillinen vai ei, otetaan pois jos vallesmanni käskee...

user8639_pic1388_1621100871-jpeg.149846


user8639_pic1386_1621100770-jpg.149850


Tuohon tulee vararenkaan tilalle vielä jerry jahka telakka tulee postissa, oli päässy LTV:ltä loppumaan hyllystä.
 
Kilpiteline ja takavilkut tuli laitettua Yamahaan. Olipa värkkäämistä. Pyörään on edellisen omistajan aikana laitettu takalaukkuteline ja sepä vaikeuttikin aika merkittävästi tuota hommaa. Melkoista taittelua ja ihmettelyä vaati, jotta takasivukatteet ja takalaukkuteline lähtivät kerralla pois ja ehjinä. Piti ottaa etukatteetkin irti, jotta onnistui. Mietin jo orggis-takasivukatteiden tilaamista ja koko laukkutelineen heivaamista helvettiin, kun ei mulla ole siihen edes laukkua.

Ja tietysti kilpivalon kiinnitysrauta oli liian kapea, vaikka sen piti olla tuohon telineeseen sopiva. Ja sama homma kilven kanssa - kotimaiset reiät olivat liian keskellä suhteessa telineeseen. Piti porata ekstrareiät, toivottavasti poliisisetää ei harmita.

Etuvilkuista oppineena ostin adapterit vilkkujenjohdoille niin säästyi aikaa ja hermoja niiden suhteen. Vilkut toimii ja on tosiaan huomattavasti vakioita kirkkaammat.
 
Bilteman rengas tasapainolaite ollut käytössä ja aina kiroillut kun joutuu virittelemään pöytiä että saa puntitettua. Sitten tein perinteisen tasapainopukin, tilaa kun on vähän niin missä sitä säilyttää?

Seuraava versio on ruuvipenkkiin tai pöytään vinkoilla kiinnitettävä painoituslaite, materiaalina alumiini ja karkaistu/hiottu 15mm akseli. Vie säilytyksessä vähemmän tilaa kun edelliset ja on aika näppärä käyttää.

 
Back
Ylös