750boost
MotOrg ry
Versyksen bensakorkin lukko oli talven jälkeen jumissa ja pahasti oksidoitunut, valkoista jauhoa kasa avaimen reiän ympärillä.
Pyyhin ylimääräiset pois, laitoin avaimen lukkoon - ei mennyt kuin puoleen väliin.
Ase- ja lukkoöljyä perään, ei apua. Jätin likoamaan ja seuraavien päivien aikana avaimella rassailua ja öljyä lisää. Jossain kohtaa avaimen sai uppoamaan tarpeeksi syvälle, mutta vieläkään se ei kääntynyt mihinkään.
Sitten lukkopesän halkaisijan kokoinen hylsy ja vasaralla kevyesti hylsyyn naputtelemalla sain avaimen kääntymään muutaman millin.
Otin tankin irti, mutta sisäpuolelta ei päässyt käsiksi korkkiin.
Joskus kovallakin voimalla vääntelin avaimella lukkoa auki.
Paineilmaa lukkopesään.
Lukkoöljyä painepullosta suhkuttelemalla paljon lukkoon, naputtelua ja pienellä ruuvarilla rassailua.
Sitten parin viikon liottelun ja rassaamisen jälkeen avain kääntyi aivan kevyesti ja korkki aukesi.
Onneksi olin omassa tallissa enkä lähtenyt bensikselle.
Pyyhin ylimääräiset pois, laitoin avaimen lukkoon - ei mennyt kuin puoleen väliin.
Ase- ja lukkoöljyä perään, ei apua. Jätin likoamaan ja seuraavien päivien aikana avaimella rassailua ja öljyä lisää. Jossain kohtaa avaimen sai uppoamaan tarpeeksi syvälle, mutta vieläkään se ei kääntynyt mihinkään.
Sitten lukkopesän halkaisijan kokoinen hylsy ja vasaralla kevyesti hylsyyn naputtelemalla sain avaimen kääntymään muutaman millin.
Otin tankin irti, mutta sisäpuolelta ei päässyt käsiksi korkkiin.
Joskus kovallakin voimalla vääntelin avaimella lukkoa auki.
Paineilmaa lukkopesään.
Lukkoöljyä painepullosta suhkuttelemalla paljon lukkoon, naputtelua ja pienellä ruuvarilla rassailua.
Sitten parin viikon liottelun ja rassaamisen jälkeen avain kääntyi aivan kevyesti ja korkki aukesi.
Onneksi olin omassa tallissa enkä lähtenyt bensikselle.
Vielä kun osais koota vielä katteet ja muut roippeet päälle niin päsee vähän päästelemään
Ellei sitten keulan stefat pidä vaihtaa...
Vekottimella ikää ~30v, itte ajanu tuolla ekan kerran noin kuus vuotiaana. Teräpöytä pellille, parin paikkalapun hitsaus, etureuna täytyi tehdä uudestaan kun ajettu niin monta kertaa kantoihin ja kynnyksiin että otti jo teriin kiinni, poistotorveen tehty magneetilla toimiva ylösheitin kun tarvii niittää pitempää sekä keulalle yhdistetty jäykempi konekopan sarana/puskuri ynnä kumiset konepellin kiinnikkeet josko sitä sais tulevaisuudessa oikoa mielummin pelkkiä marjapuskan pidikkeitä kun toi konepelti alkaa olla jo melko veltto lukuisten korjausten jälkeen... Hemmetin sitkee toi briggs&strap-on motti kun ei se vaan suostu kuolemaan.
Seuraava evoluutio olis ollut tämänkaltainen:



