Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toi "pieni" meinaa vaan sitä että onnettomuudessa ei syntynyt 50 ruumista.www.pelastustoimi.fi/tehtavat:
16.06.2009 20:21:48 Kirkkonummi/Kyrkslätt tieliikenneonnettomuus: pieni
oisko tämä (toivottavasti)
pelastustoimen tehtävät jaotellaan kolmeen tasoon pieni keskisuuri ja suuri.Toi "pieni" meinaa vaan sitä että onnettomuudessa ei syntynyt 50 ruumista.www.pelastustoimi.fi/tehtavat:
16.06.2009 20:21:48 Kirkkonummi/Kyrkslätt tieliikenneonnettomuus: pieni
oisko tämä (toivottavasti)
Eikös se ole niin, että tuo luokitus siis ei vielä milläänlailla kerro onko kuolonuhreja, vai pelkkiä naarmuja, vain suuruusluokan kuinka montaa henkilöä on kyseessä.pelastustoimen tehtävät jaotellaan kolmeen tasoon pieni keskisuuri ja suuri.
tieliikenneonn. esim moottoripyörällä on pelastustoimen kannalta pieni, koska siellä on yleensä se yksi pyörä ja 1-2 potilasta. ambulansseja sit tulee aina se yks ja jos on tietoa useemmasta potilaasta ni sit enempi ja esim lääkäriyksikköä kun ollaan isommissa energioissa, esim taajama vs. moottoritievauhdit.
toki hälytetty vaste on suuresti kiinni myös siitä miten asia ilmoitetaan hätäkeskukseen.
noin lyhyesti kerrottuna tämä asia.
Aika sekavaa. Jos tosiaan 60 lasissa ollu nii miksköhän jarruttelemaan? Noh ite en kyl osaa ajaa pätkääkää nii oisin tehny samanlaillla.... 'yllättävän lyhkäseks jää tää kolari topikki kun ei oo ylinopeutta kaahattuTodennäköisesti vähän yllättäen tullut toinen motoristi vastaan ja jarruttanut etujarrulla, niin pyörä lähtenyt alta. Puhdas vahinko siis ollut kyseessä.
Juu, ylinopeus mukaan niin ois tätäkin ketjua jo jeesusteltu puolesta ja vastaan sen kolmen sivun verran. Pitää jäädä jännään jos tästä kuitenkin joku tekijä kaivettas esiin jotta vääntö vois alkaa.yllättävän lyhkäseks jää tää kolari topikki kun ei oo ylinopeutta kaahattu
Auts. Aika yleinen virhe on tuo että jarruttaa liian tehokkaasti lukkiutuvilla jarruilla mutkassa.Todennäköisesti vähän yllättäen tullut toinen motoristi vastaan ja jarruttanut etujarrulla, niin pyörä lähtenyt alta. Puhdas vahinko siis ollut kyseessä.
Riippuu varmaan vähän miten ajelee. Ite pidän mutkapätkillä kierroksia korkeella, ja varsinkaan kun ei luistokytkintä ole niin en lähtis tollasta yrittämään..Välillä käynyt mielessä näissä tämmöisissä ja sitten tieltä suistumisonnettomuuksissa. Että kuinka moni motoristi hallitsee mutkassa moottorijarruttamisen/vaihteen pudottamisen yhdellä pykälällä kerrallaan mutkassa kasvattamatta kaatumisen riskiä paljonkin?
Pelkkä moottorijarru ei kauheasti mieltä lämmitä, eikä vaihteen alaspäin vaihtaminen kovin nopeaa hidastuvuutta tuo. Voimakas moottorijarrutus yhdistettynä luistokytkimeen voisi ehkä vähän auttaa.Auts. Aika yleinen virhe on tuo että jarruttaa liian tehokkaasti lukkiutuvilla jarruilla mutkassa.Todennäköisesti vähän yllättäen tullut toinen motoristi vastaan ja jarruttanut etujarrulla, niin pyörä lähtenyt alta. Puhdas vahinko siis ollut kyseessä.
Välillä käynyt mielessä näissä tämmöisissä ja sitten tieltä suistumisonnettomuuksissa. Että kuinka moni motoristi hallitsee mutkassa moottorijarruttamisen/vaihteen pudottamisen yhdellä pykälällä kerrallaan mutkassa kasvattamatta kaatumisen riskiä paljonkin?
Tarkoitus ei ole jeesustella. Mutta tuossa olisi tapa jolla hätätilanteessa voi yrittää pelastaa itsensä koska tuo on oikein tehtynä minun mielestä turvallisempi tapa kuin jarruttaa voimakkaasti lukkiutuvilla jarruilla mutkassa.