• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miten pidät ketjusi kunnossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalliari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten pidät ketjusi kunnossa? - Millä mömmöillä voitelet ketjusi?

• Ketjuvaha

Ääniä: 0 0,0%
  • Spreivaseliini

Ääniä: 1 50,0%
  • Juokseva ööli

Ääniä: 1 50,0%
  • Edellisten yhdistelmä

• Automattivoitelu

• Mulla on keppi, ei tartte läträtä mömmöjen kanssa

• Hihnaveto, se on siisti

• Joku muu systeemi

• Ääniä yhteensä
    2
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kalliari @ Marras. 18 2002,12:34)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Jostakin muistan lukeneeni että keppikin pitäis vaihtaa välillä. Pitäneekö paikkansa?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Keppi pitää vaihtaa, jos se katkee. Pari tapausta tiedän, kun on oikkee maar perusteellisesti rumputettu viilatulla V-Maxilla, vaan vakiopyörästä sen katkaisu ei ihan helpolla onnistu.
wow.gif

Muuten riittää, kun vaihtaa kardaaniöljyt, kerta vuoteen sen meikä tekee. Ja Norsun vitjat voidellaan o-rengaskelpoisella kettinkispraylla keskimäärin joka toisella tankilla. Jos muistetaan...  
lookaround.gif

Laitoin juuri ketjut moottoriöljyyn kylpyyn. Huollan takahaarukan ja samalla sain niitatut ketjut pesulle.
biggrin.gif
Aikomus pestä ketjut öljyllä mekaanisesti tiskiharjalla.
wow.gif
(vanhalla sellaisella)
cool.gif

Castrolin spray ,samoin Amsoilin 5th gear pysyy kuin pa..ka junttilantuvan seinässä ja voitelee.Silloin tällöin pyyhkiminen tai penslaus tärpätillä tai valopetroolilla ei pahitteeksi.Ei kuitenkaan bensalla(liian vahva liuotin o,x-rengasketjuille)

Käytän öljyä ja vahaa ja havainnut sen hyväksi yhdistelmäksi. Castrollia tulee käytettyä. Ensin ohut kerros ketjuöljyä ja sen jälkeen vaha päälle ja mielellään lämpimään ketjuun.

Ketjuvahaa, lämpimään ketjuun parin tankillisen jälkeen. Puhdistus talvisin, ei tarvi useammin tällä ajomäärällä n.5000/v

Mä oon käytelly castrolin vahaa, mutta se kun sattuu keräämään kaiken mahdollisen ja osan mahdottomastakin paskasta mukaansa, niin olen tässä ajatellu vaihtaa johonki muuhun tököttiin

Heh heh nyt on keppi iha hyvä. Mut rupesin miettimään niin aikasemmasta vehkeestä en muista ketjuja ikinä rasvanneeni
biggrin.gif
heh heh miten lie kestivät.

jonkunlaisen spraypurkin pyöräni viereen vein ja paikan omistaja näyttää sprayanneen ketjujen lisäksi koko tallin...no, ei nyt sentään. kiitos vaan reinolle, joka pyörästäni talven aika huolta pitää.
smile.gif
smile.gif

Luulisin että ketjuvahaa sinne tulee laitettua.
Viime kesästä on jo niin kauan aikaa ettei tahdo muistaa.

Kyä se Bel-Rayn sprayvaseliinia on. Jotenkin vaan en oikein usko noihin vahoihin. Vahaa käytetään kiillotukseen, Vaseliinia voiteluun
nixweiss.gif

Tähän asiaan pitääki keskittyy tulevalla ajokaudella ihan oikeesti ku ostin X-rengasketjut eikä oo varaa tuhota niitä heti.

X-rengasketjuilla ajelen. Ketjusprayta (vahaa) olen käyttänyt tähän asti. Huomaan sen keräävän paskaa aika huolella ja vastapainoisesti myös sotkee
lookaround.gif
En tiedä mikä olisi parempi. Öljy kun tuntuisi pysyvän vielä vähemmän aikaa. Tiedä sitte kumpi pahempi kuiva ketju vai vaha ja lika.

smile.gif
Castrollin vahaa jokatoinen tankkaus kerta.
cool.gif
ja sateella jopa useamminkin
devil.gif

Back