• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miten pidät ketjusi kunnossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalliari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten pidät ketjusi kunnossa? - Millä mömmöillä voitelet ketjusi?

• Ketjuvaha

Ääniä: 0 0,0%
  • Spreivaseliini

Ääniä: 1 50,0%
  • Juokseva ööli

Ääniä: 1 50,0%
  • Edellisten yhdistelmä

• Automattivoitelu

• Mulla on keppi, ei tartte läträtä mömmöjen kanssa

• Hihnaveto, se on siisti

• Joku muu systeemi

• Ääniä yhteensä
    2
Niin ja tuo kardaani,ei sekään ihan huoleton ole pitää siihenkin joskus vaihtaa öljyt,vaikka siihen ei menekkään paljon mutta silti
062802moto_prv.gif

Mä olen käytellyt tuota motorexxin katukäyttöön tarkoitettua "heavy duty" rasvaa, joka muodostaa yön yli kuivuessaan vahamaisen näköisen valkoisen suojakerroksen, ketjut rasvaan yleensä n. 300km:n välein, jos mahdollista, tietysti jos päivämatka on 500km, en ala tietenkään välillä rasvailemaan, hintaa tolla pullolla on 12€ ja minusta se on ollet todella hyvää, ~ei roisku! käytän sitä myös kahvoihin ja vaijereihin.

Just joo! ite olen käyttänyt CRC:n ketjuöljyä se on sellainen hieman vaseliini pitoinen. Voitelee miun mielestä suht hyvin ja suhteellisen helppo pestä pois
062802moto_prv.gif
, mut toi terä ketju öljy hmm... Siinä voisi tosiaankin olla ideaa, sillä sahassahan teräketju on todella kovilla ja koko aika. Tulee menemään muuten testiin ja sitä paitsi kokemuksesta tiedän roiskuttaa vietävästi, mut helppo pestä pois ja 15€ saa varmaan 4litraa liukastetta joten loput
033102beer_1_prv.gif
heh..

rock.gif
Tjaa...ukko tykkää näistä limanuljuska-jutskista, eli se on aina pannu munki ketjut... ketjuvahalla, mikä on  kuulemma äärimmäisen huono! Sotkee kuulemma vanteet ja ketjut mänöö tahmaseksi (ja ällön väriseksi)...mut kuulemma ilmaseksi/halavalla  sai (sulo wilen II)...Niin että millähän töhnällä noi sais sit putsattua.....?
rock.gif
!!
crazy.gif

Mä en ole koskaan viitsinyt edes jynssätä ketjuja puhtaiksi, kamalan näköiset ne ovat mutta mitä sitte...
biggrin.gif
, hyvin noi ketjut ovat aina kestäneet, ja se on minusta pääasia
smile.gif

Ketjuvaha todettu meillä hyväksi,koska se ei roisku eikä tahraa niinkuin tuo öljymäinen ketjunvoiteluaine...ihan on riittoisaakin vielä..
biggrin.gif

Hihna...helppo hoitaa, ei tartte rasvaa. ei kilise. kestää hyvin (ainakin pienemmillä tehoilla)
wink.gif

Castrolin ketjuvaha kuumaan ketjuun. Antaa vaikuttaa mielellään pari tuntia ja eikun ajoo... Kerran kuussa laitan alle Castrolin ketjusprayn. Toi vaha ei kuulemma tunkeudu joka sopukkaan. Hyvin on ketjut tällä synsteemillä kestänyt. Ja fillari pysyy suht puhtosena.

Castrollin ketjuvahaa säännöllisesti (lisäys per tankkauskerta).
Onhan siisti homma. Täytyy mietiskellä tuota ketjusprayn
lisäämistä ohjelmaan, kuulosti ihan järkevältä  
062802jumpie_prv.gif

Tällä hetkellä reilusti 80W-90 vaihteistoöljyä 50 km:n välein. Matka-ajossa paussilla. Aiemmin Bilteman ketjusprayta ja vaseliinisprayta.

Shellin ketjuvahaa n. 500 km välein ja kerran pari kertaa kesässä pesu öljyllä. Toimii
sport05.gif

Joo-o, kävin tänään ostamassa uuden karheat rattaat ja ketjut. Muistui mieleen konkreettisesti miksi ketjuja pitää huoltaa säännöllisesti. Hinta oli yksinkertaisesti hirvee!  
veryangry.gif

Muistui mieleeni tässä "vanhankansan kikka kolmonen" eli ketjut kiehuvaan pataan ja siellä antaa uida (liuotinpesun jälkeen) mikäköhän mahtaa olla lopputulos? kertokaa jos ootte kokeillu!

Kyllä se padassa keittely oli ainakin joskus hyvä keino, mutta pataan sitten öljyä, eikä vettä.
smile_org.gif

Itsellä vatkaa kepakko, joten ei ole tarvinnut enää kokeilla.

Kateeksi käy nuo kepakot, pitemmällä matkalla olisi todella tarpeellinen systeemi, miksipäs ei muutenkin!

Back