• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miten valitsit moposi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eetu78
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten valitsit moposi? -

• Rakkautta ensisilmäyksellä

Ääniä: 0 0,0%
  • Merkkiuskollisuus

• Useiden koeajojen tulos

• Testitulosten perusteella

• Tuttujen suositukset

• Myyjän ostopuhe

• Muu

• Ääniä yhteensä
    0
Ensi ihastus taisi olla...
inlove.gif

Menin liikkeeseen koeajamaan samanlaista, mut 5 vuotta vanhempaa ja sit huomasin rivissä tän uudemman ja se oli ulkoisesti ihan eri maailmasta ja koeajon jälkeen se oli pakko saada...sinne jäi vanha kawan gpz 750 r...
062802moto_prv.gif

Menin, kokeilin, ostin. No taisin mä siihen ihastuakin, kun ei vielä oo saanu vaihdettua.
tounge.gif

se oli todella rakkautta heti kun näin pojan. Nyt tosin luovuin.
Viikko sitten poika sai uudet omistajat. Toivottavasti pitävät hyvää huolta. Moni kyseli mutta ei kelle vaan myydä. Nyt katselaan ensi kesäksi uutta menopeliä. Ikävä on.
withstupid.gif

Rakkautta ensisilmäyksellä
smile_org.gif

Joo, mopotin tuli ostettu kyllä koeajamatta mutta en oo hetkeäkään katunut. Seuraavan ostan sitten koeajon jälkeen.

Pelimiehenä katsoin kuvan ja näytti hyvältä. Varasin ja kävin ostamassa ilman koeajoa.

Kiva peli edelleen
wink.gif

Sanotaanpa näin: Lakkasin käyttämästä järkeä ja ostin sen minkä oikeasti halusin. Järkisyyt hitoille, mopoilua on fiilispohjaista hauskanpitoa.

Järkevään liikkumiseen mulla on halpa kotilo!

Ensimmäinen mopo (600:n Shadow) tuli ihan vähän niinku vahingossa, ei mulla ollut edes korttia... Naapurinrouva sen oli ostanut kuukautta aikaisemmin ja halusi luopua kun asunnonetsintätuskassaan halusi vaihtaa omaisuutta rahaksi. No, minä ostin ja ajoin kortin siltä seisomalta  
062802moto_prv.gif

Pari kautta sillä tuli ajeltua ja viime talvena iski semmoinen "pieni" vaihtohalu. Laitoin sitten kokeeksi pienen myynti-ilmon tänne .orgiin ja paikallisen pyöräkerhon nettisivuille. kaksi päivää ja eka katsoja pihassa, joka lastasi shadown kärryyn ja vei sen. Siinä sitä sitten oltiin ilman mopoa.
Isäntä katseli kaiken maailman vaihtoehtoja netistä sillä aikaa kun minä illat koitin tahkota rahaa töissä. Ei mennyt kuin päivä niin meidän 4v tytär ihastui punaiseen yksilöön kuvan perusteella ja kun kerran edellisestä moposta luopuminen oli lapsille kova pala niin annoin periksi että saavat valita yhden koeajoversion, loput valitsen minä... Seuraavana mahdollisena vapaapäivänä sitten lähdin koeajoille, ekaksi tyttären valitsema ja sitten loput, todelliset ehdokkaat. Niinhän siinä loppujen lopuksi kävi että kun tuon tyttäreni valitseman näin, ja vielä pienen koeajolenkin heitin niin olin myyty  
inlove.gif

Muita ei sitten tarvinnut edes koeajaa, ostopäätös oli sinetöity.
Nyt se on ollut jo kuukauden enkä vieläkään ole lopettanut hämmästelyä kuinka hyvä maku tyttärelläni on  
biggrin.gif

Käyttätarkoitus (pitkän matkan ajo), pari kunnon koeajoa ja loppupeleissä myös merkkiuskollisuus painoi vaaassa.
sport05.gif

Kyllästyin kusiaiskyykyllä ajeluun (pääosin ajot pikkureissua kuormalla) ja pään täytti ajatus vääntävämmästä peruspyörästä. Ajatus ei jättänyt rauhaan, joten pakkohan tuollainen oli hakea. Toki genren fillarit tuli koeajettua pikaisesti ennen päätöstä.

Nyt pää sanoo, että se haluaisi reissuenduron. Mitä se mulle kuuluu, mistä nuo halut ovat peräisin...vastasin 'muu'.

R6:n tuli ostettua a) lehtien testien perusteella (ei nopein radalla, toim. huom.) b) tuttavan suositusten perusteella. Loppujen lopuksi myös ulkonäkö vaikutti pirun paljon asiaan. Eli eka pyörä tuli hankittua järkeä käyttäen, ehkä seuraava enemmän sit fiilispohjalta
tounge.gif

Yksinkertaisesti maxi piti alle saada ja Burgmanhan on tunnetusti skoottereiden Lexus. Vielä kun myyjän kanssa päästiin hyvään yhteisymmärrykseen niin...
sport05.gif

Aina olin tuon SP-2 halunnut ja kun mahdollisuus koitti niin ei muuta edes käynyt mielessä.

Käyttötarkoituksen mukaan se meni...

Luotettavuus ja edulliset käyttökustannukset koska kilometrejä tulee taitettua paljon ja kesällä ne tekee mielellään mopolla.

Onhan toi hyvä ajaa eikä jää jalkoihin. Ehkä muutaman vuoden päästä sitten joku isompi matkapyörä, kun ensin kertyy kokemusta.
wink.gif

Iski kova kuume ja netistä bongasin pyörän. Kävin katsomassa, varasin ja parin päivän päästä hain pois. En edes koeajanut.

Muutamien koeajojen jälkeen raha tilanteen sanelemana ja merkki oli kyllä jo koeajoa ajellessa selvillä
tounge.gif

Back