Mobil Delvac

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.

Verrattuna aikaisemmin käyttämääni mobilin "mopoöljyyn" pitää kytkin nyt paremmin ja nelos ja vitosvaihteiden välinen vapaa on hävinnyt. Suodattimen oon vaihtanut joka toinen kerta. Ja pyörä oli -00 ZR-7 Kawa.

En välttämättä uskaltais laittaa tota mihinkään ultrakyykkyyn, mutta tällaiseen vanhempaan tekniikkaan ja vähemmille tehoille tuntuis sopivan delvac ihan loistavasti.
käy mielessä, että jos ei aja puhdistavalla öljyllä, niin mihin se mustuus katoaa?
 
Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.

Verrattuna aikaisemmin käyttämääni mobilin "mopoöljyyn" pitää kytkin nyt paremmin ja nelos ja vitosvaihteiden välinen vapaa on hävinnyt. Suodattimen oon vaihtanut joka toinen kerta. Ja pyörä oli -00 ZR-7 Kawa.

En välttämättä uskaltais laittaa tota mihinkään ultrakyykkyyn, mutta tällaiseen vanhempaan tekniikkaan ja vähemmille tehoille tuntuis sopivan delvac ihan loistavasti.
käy mielessä, että jos ei aja puhdistavalla öljyllä, niin mihin se mustuus katoaa?
No, ainaski minulle tulee mieleen, miksi niitä mp-öljyjä sitten valmistetaan jos kerta dieselmoottori öljyt ovat niin mainioita
062802jumpie_prv.gif
 
Kauppa se on mikä kannattaa, tehdäänhän näitä Slick50 ym muita aineitakin ja kansa ostaa kun halvalla saa mielihyvää.
 
Ensin ajoin 20l pöntön Mx 15w-40 joka maksoi 55eur ja nyt ostin Super 1300 15w-40 60litraa hintaan 99eur... ei ollut kallista.
tounge.gif
 
Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.

Verrattuna aikaisemmin käyttämääni mobilin "mopoöljyyn" pitää kytkin nyt paremmin ja nelos ja vitosvaihteiden välinen vapaa on hävinnyt. Suodattimen oon vaihtanut joka toinen kerta. Ja pyörä oli -00 ZR-7 Kawa.

En välttämättä uskaltais laittaa tota mihinkään ultrakyykkyyn, mutta tällaiseen vanhempaan tekniikkaan ja vähemmille tehoille tuntuis sopivan delvac ihan loistavasti.
käy mielessä, että jos ei aja puhdistavalla öljyllä, niin mihin se mustuus katoaa?
Mä onn tätä samaa joskus miettinyt. Jos joku kehuu että tosi hyvät öljyt, tulee ihan kirkkaana ulos koneesta ==> onkos se sitten hyvä ! No, itse olen ajanut Super 1300 15E-40 nyt 50.000, ihan hyvin mennyt toistaiseksi, 10.000 vaihtoväli.

Vähän off topic, mutta muistan kun olin nöösipoikana käymässä Sisun tehtailla Karjaalla. Kehuivat että juuri käyttöönotetut Cumminsin koneet on tosi hyviä, mutta yksi vika niissä on. Siis mikä ? No öljynvaihdossa joutuu olemaan tosi tarkkana, helposti pistää vanhat öljyt takaisin koneeseen, niin puhtaita ovat
biggrin.gif


sport05.gif
 
Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.

Verrattuna aikaisemmin käyttämääni mobilin "mopoöljyyn" pitää kytkin nyt paremmin ja nelos ja vitosvaihteiden välinen vapaa on hävinnyt. Suodattimen oon vaihtanut joka toinen kerta. Ja pyörä oli -00 ZR-7 Kawa.

En välttämättä uskaltais laittaa tota mihinkään ultrakyykkyyn, mutta tällaiseen vanhempaan tekniikkaan ja vähemmille tehoille tuntuis sopivan delvac ihan loistavasti.
käy mielessä, että jos ei aja puhdistavalla öljyllä, niin mihin se mustuus katoaa?
Mä onn tätä samaa joskus miettinyt. Jos joku kehuu että tosi hyvät öljyt, tulee ihan kirkkaana ulos koneesta ==> onkos se sitten hyvä !  No, itse olen ajanut Super 1300 15E-40 nyt 50.000, ihan hyvin mennyt toistaiseksi, 10.000 vaihtoväli.

Vähän off topic, mutta muistan kun olin nöösipoikana käymässä Sisun tehtailla Karjaalla. Kehuivat että juuri käyttöönotetut Cumminsin koneet on tosi hyviä, mutta yksi vika niissä on. Siis mikä ?  No öljynvaihdossa joutuu olemaan tosi tarkkana, helposti pistää vanhat öljyt takaisin koneeseen, niin puhtaita ovat  
biggrin.gif


sport05.gif
kyllä moottoriöljyn puhtaus kertoo siitä kuinka hyvin männänrenkaat pitävät palokaasut männän päällä. esim nykyisessä triumphissa pysyy öljy huomattavasti puhtaampana ja pitempään kuin hondassa koskaan.
 
Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.

Verrattuna aikaisemmin käyttämääni mobilin "mopoöljyyn" pitää kytkin nyt paremmin ja nelos ja vitosvaihteiden välinen vapaa on hävinnyt. Suodattimen oon vaihtanut joka toinen kerta. Ja pyörä oli -00 ZR-7 Kawa.

En välttämättä uskaltais laittaa tota mihinkään ultrakyykkyyn, mutta tällaiseen vanhempaan tekniikkaan ja vähemmille tehoille tuntuis sopivan delvac ihan loistavasti.
käy mielessä, että jos ei aja puhdistavalla öljyllä, niin mihin se mustuus katoaa?
Mä onn tätä samaa joskus miettinyt. Jos joku kehuu että tosi hyvät öljyt, tulee ihan kirkkaana ulos koneesta ==> onkos se sitten hyvä !  No, itse olen ajanut Super 1300 15E-40 nyt 50.000, ihan hyvin mennyt toistaiseksi, 10.000 vaihtoväli.

Vähän off topic, mutta muistan kun olin nöösipoikana käymässä Sisun tehtailla Karjaalla. Kehuivat että juuri käyttöönotetut Cumminsin koneet on tosi hyviä, mutta yksi vika niissä on. Siis mikä ?  No öljynvaihdossa joutuu olemaan tosi tarkkana, helposti pistää vanhat öljyt takaisin koneeseen, niin puhtaita ovat  
biggrin.gif


sport05.gif
kyllä moottoriöljyn puhtaus kertoo siitä kuinka hyvin männänrenkaat pitävät palokaasut männän päällä. esim nykyisessä triumphissa pysyy öljy huomattavasti puhtaampana ja pitempään kuin hondassa koskaan.
Tarkoitin tässä kyllä sitä, että kommentoidaan että samassa pyörässä jotkin öljyt pysyy puhtaampana kuin toiset. Ja juuri esim. Delvacista kommentoidaan että mustuu nopeasti (ja sen taas selitetään johtuvan pesevästä öljystä). Ja siitä juontui mieleen, että jos ei pestä niin minne se musta "väri" sitten joutuu VAI syntyykö sitä Delvac:lla ajellen jotenkin enemmän.
Itsekin olen kyllä todennut että Delvac mustuu nopeammin kuin joskus kokeilemani Castrol GPS.
Mutulla mennään tässä kyllä itsekin
tounge.gif


P.S. Delvac keskustelu kyllä aina piristää päivää.
biggrin.gif
 
No, ainaski minulle tulee mieleen, miksi niitä mp-öljyjä sitten valmistetaan jos kerta dieselmoottori öljyt ovat niin mainioita.
Olen ollut Delvacin käyttäjä vuosien ajan ja käytän edelleenkin mihin se vain käy.

Jotkut pyörät ei edes toimisi Delvacilla. Norgen suositusöljy on 10W-60 ja ainakin Valvolinen 5W-40 oli ihan kuraa sopii kai paremmin jonnekin vesi-tai öljyjäähdytteisiin.

Delvacin lämminpää kun yltää siihen 40:een niin ei taida riittää. Nyt koneessa on 15W-50 öljy ja nakuttaa hieman, 60-öljy toimii paremmin joten jatkossa vain tuota jäykkää.

Pikku-Hondissa Delvac toimii normaalisti hyvin mutta nyt viime päivien vajaan 30 asteen helteessä sekin nakutti, joka oli ihan uusi ilmiö.

Ainakin Norge-kokeuksen perusteella nakutus astuu peliin kun öljy on liian notkeaa eikä ilmeisesti jäähdytä kansia riittävästi kun sekin on öljyn hommia ilmakoneessakin.

Lisäksi haiskahtaa bisnekseltä kun esim. Valvolinen 10W-60 maksaa 18€ / litra... Tuo on jo itsessään riittävän hyvä syy kehittää ja myydä varsinaisia mopoöljyjä...
 
Delvaccia...siis tätä ? mopil delvak

No en oo väittäny että öljyistä mitään tietäisinkään, mutta noviisina (varmaan juuri siks..) kuulostaa hullulta pistää moista motariin, mutta uskottava kait se on kun viisaat ja vilmaattiset niin sanoo
smile_org.gif


Eli ootta ihan tosissaan...nyt on castrolin 15w-50 GPS ja seuraavaks tota Delvaccia??? Pyörä 1100 zzr vm. 93
 
Delvaccia...siis tätä ? mopil delvak

No en oo väittäny että öljyistä mitään tietäisinkään, mutta noviisina (varmaan juuri siks..) kuulostaa hullulta pistää moista motariin, mutta uskottava kait se on kun viisaat ja vilmaattiset niin sanoo
smile_org.gif


Eli ootta ihan tosissaan...nyt on castrolin 15w-50 GPS ja seuraavaks tota Delvaccia??? Pyörä 1100 zzr vm. 93
sitä juuri.
 
Delvaccia...siis tätä ? mopil delvak

No en oo väittäny että öljyistä mitään tietäisinkään, mutta noviisina (varmaan juuri siks..) kuulostaa hullulta pistää moista motariin, mutta uskottava kait se on kun viisaat ja vilmaattiset niin sanoo
smile_org.gif


Eli ootta ihan tosissaan...nyt on castrolin 15w-50 GPS ja seuraavaks tota Delvaccia??? Pyörä 1100 zzr vm. 93
Terve!

Mua häiritsee tuossa Delvac Super 1400:ssa se, että siinä ei ole mitään luokitusta märkäjarruille- tai kytkimelle (ainakaan mä en tunnista). Delvac MX:ssä on ja sitä mulla on VFR:n moottorissa ollut jo useamman tuhannen kilometriä. Hienosti on toiminut.

Älkää käsittäkö väärin. Tuota Delvac Super 1400:aa menee talveksi moottoria suojaamaan. Varmasti myös toimiva öljy myös, mutta nämä on mulla enemmän noita uskon asioita.
smile_org.gif
MX oli joku 70-75 EUR k-maataloudessa (20 litraa siis)... Ei siinäkään paljon häviä.

Molempien Delvaccien viskositeetti on varmaan hyvä pitää tuossa 15w-40:ssä eikä pudottaa. Sitähän saa myös 10w-30 versioo. Tietty, jos ajelee paljon talvella, niin ...
wink.gif


Jokainen tyylillään ja lompakollaan!

-Mikko
 
Kyselin mielenkiinnosta vertailuhintaa Delvacille...

Tervehdys

Delvac MX on raskaan liikenteen pitkän vaihtovälin moottoriöljy  36,50 eur / 20 ltr + alv
Delvac Super 1300 on työkonedieseleitten (ja kuorma-autojen) öljy norm. vaitoväleille 29,00 eur / 20 ltr + alv
Toim.aika 3-8 vrk, pientoim.rahti alle 200 ltr erissä 35,00 eur + alv

Hannu Marjaniemi
Länsirannikon Öljytukku Ky
(02) 578 1445

Vastaanottaja: oljytukku@lotky.com
Aihe: Delvac  

20L Hinta ?
ja mitä eroa näillä tuotteilla on?
Delvac MX 15w-40
Delvac super 1300 15w-40
Samaa kerrottiin mulle eli MX on pitkän vaihtovälin öljy. 1300 valmistus on lopetettu ja tilalle on tullut 1400. Sitä ostin viimeksi purkin kun 1300 ei löytynyt. Hyvin on Pannari pelannut, 60.000 ajanut Delvac:lla. Se tuntuu olevan erona joskus aikoinaan käyttämääni öljyyn että tummenee nopeammin. Tietäjät kertoo sen johtuvan sen pesevästä ominaisuudesta. Onko noen parempi olla öljyssä kuin koneessa, tiedä sitten ?
sport05.gif
 
Anteeksi olen vähäuskoinen pakana, se Delvac kuulosti vaan niin oudolta. Mutta otan neuvosta vaarin...eli tota MX:ää sitte seuraavaks
biggrin.gif



Tuolta www.lotky.comista katoin noi speksit eli jotain eroo tossa API luokituksessa ainakin on...eli oisko ne kytkinlisäaineet tms?


MOBIL DELVAC MX 15W40 (MINERAALI)

DIESELMOOTTORIÖLJY

ACEA: E5/E3/B3

API: CH-/CG-/CF-4/CF/SJ

---------
MOBIL DELVAC Super 1400 15W40 (MINERAALI)

DIESELMOOTTORIÖLJY

ACEA: E2,B2,A2

API: CG4,CF/SH


jaa olihan noista API-luokituksista jo puhettakin tuolla aiemmin..
 
:baahaahaa:oon kerran kokeillu jenkki mobilia 10w40 mineraalia xt 600e pyöräs.kytkin ei toiminu,ihan paskaa öljyä.sen jälkeen vain mp öljyä jotka sisältää lisäaineet kytkimel
 
Niinpä niin! Ei voi tietää lammikon syvyyttä ellei astu siihen
biggrin.gif

Onneksi kytkin parani.
 
Nyt ei ihan auennut, täydentäkää pliis:

Nykyisillä mopoöljyilläni märkäkytkin ei irroita kunnolla, Delvacit moottorissa
a) ehkä korjaavat tämän ongelman
b) ehkä pahentaa tilannetta

ZX-9R / 1995

Tänks!
 
Nyt ei ihan auennut, täydentäkää pliis:

Nykyisillä mopoöljyilläni märkäkytkin ei irroita kunnolla, Delvacit moottorissa
a) ehkä korjaavat tämän ongelman
b) ehkä pahentaa tilannetta

ZX-9R / 1995

Tänks!
Itse olen sitä mieltä, että öljyt eivät korjaa mekaanisia vikoja.

Voihan tietysti eri öljyt toimia aavistuksen erilailla, eli jos toiminta on siinä hilkulla, niin toinen ölppä voi korjata tilanteen tilapäisesti.

Niin tai näin, delvaccia koneeseen, ei se ainakaan huonoa ole.
 
Tarkoistus on siis luonnollisesti avata tuo kytkin. Pessimisti ei pety koskaan, siksi mietin jo askeleen eteenpäin, jotkut öljythän sinne on syytä laittaa jos meinaa mopoilla jatkossakin.

Lähinnä siis sitä mietiskelin että kumpaan suuntaan tuo delvac kallistuu kytkimen puolella, lisääkö vai vähentääkö se kytkinpakan kitkaa (todennäköisyydelä suuntaan tai toiseen?).
 
Back
Ylös