• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moikkaamattomuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tst
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä kantaa ottaen, viime kesänä jäin h-d:lla tien poskeen ja istuin siinä kaiteella pyörän vieressä ajokamat heiteltynä pyörän viereen. Kolme pyörää lähti vieressä olleista liikennevaloista minun suuntaisesti, mutta kaikki katsoivat sillä kohtaa toiselle puollelle tietä, ettei sieltä hyppää esimerkiksi ojarumpu tielle. Ei mulla mitään hätää ollu ku oli jo apu tulossa työkalujen kans, mutta kyllähän se välinpitämättömyys vitutti. Toisella puolella kaidetta meni pari pyörää, joita minun vointi jopa kiinnosti ja heille kuittasin peukulla, että kaikki on kunnossa.

Tänään huomasin taas helteessä jutun, jonka olin moikkaamattomuudesta unohtanut. Näin helteillä on kahenlaisia pyöräilijöitä. Niitä jotka pelkää luiden murtumista ja meitä, jotka pelkää lämpöhalvausta ja nestehukkaa. Ne luiden murtumista pelkäävät ei näköjään halua moikata, meitä kevyesti pukeutuvia... Tai sit ne on niin hiessä että käden liikutus tuntuu kuvottavalta.

EDIT: Mulle on moikannu harrikkakuskit huomattavasti useemmin ku matkapyöräkuskit ja en enää siis aja harrikalla vaan jollai brittiläisellä cafen ja fighterin lehtolapsella.

Höh. Mihis asentoon laittasin kun isolla bemarin gessullani ajelen? Moikataan kun tilanne on sopiva.

Kannattaa levittää jalat. Silloin kaikki tietää että sieltä on tulossa vanha guzzin kone josta on sylinterin kannatus pettänyt ja se on myyty saksalaisille korjattavaksi.

Lapanen nousee täältä aina, vaikka pk-seudulla työmatka-ajoa ajankin ja aika paljon saa lapanen pystyssä ajella. Ei se niin paljoa mua rasita. :)

Mitä tuohon pysähtymiseen tulee, niin itse kyllä pysähdyn jos epäilen että on avuntarvetta tienposkessa olevalla. Vaikka olen aivan käsi mitä tulee mihinkään korjaamiseen, niin mulla on silti välineet penkin alla, tiedä vaikka toinen osaisi niitä käyttää jos vika sellainen.

Kolme vai neljä kertaa olen pysähtynyt, ja kerran apua tarvittiinkin. Tämä apu jäi henkiselle jutusteluasteelle, oli keski-ikää lähestyvä nainen ajanut kolarin ja odotteli siinä hinauspalvelua ja ystävätärtään paikalle. Vaikka mulla oli kokous johon olin menossa, mun kiire loppui siihen ja jäin juttelemaan lähes vartiksi. Onneksi ei siis ollut ambulanssin tarpeessa, mutta järkytys ja shokki oli ilmeinen ja uskon että juttukaveri lämmitti mieltä.

:respect: Nomadille noista avuista.

Jäin itse tienpäälle Lammin kohdilla huhtikuisena lauantaina. BMW:stä loppui bensa kun mittari näytti väärin. Tönäsin Tampereen suuntaan menevien puolella minuutin kun 1400 Kawa ajoi ohituskaistain kohdalla vastaan. Moikattiin. Vähän ihmettelin, että olipa kumma heppu kun ei pysähtynyt. Noh, heppu kävi heittään ukarit kun ei ilmeisesti viitsinyt keltaisen viivan kohdalla vaihtaa puolta. Kyyditsi mut reilu 10km Tuulokseen huoltsille hakemaan kanisteria ja bensaa. Sitte takasin. Kysyin tietysti sen jälkeen kohteliaasti, että mitä olen velkaa?

Siihen kaveri sanoi vaan, että ei mitään, ANNA HYVÄN KIERTÄÄ.:respect:

Kiitokset vielä, laitan kun on tilaisuus.

Pitääpä tässä esittää pahoittelut kun sopii tähän edelliseen viestiin. Joskus tässä parisen viikkoa sitten meikäläisen vapaittenviettotontille oli tullut motoristi etsimään bensaa tyttärensä pyörään. Valitettavasti en ollut paikalla. 98 bensaa on aina vitosen pönttö kriisitilanteiden varalta (22 km lähimmälle mittarille). Toivottavasti matka jatkui kohtuullisessa ajassa :orgmp:

Nyt kun asian vakavuus on tullut tietoon myos taalla etelassa, olemme jarjestaneet tervehtimiskoulutuksen osaksi survivalia:

tn_Training.jpg

http://www.arrivealive.co.za/pages.aspx?i=3027

Mä moikkaan kaikkia prätkiä ja välillä vahingossa mopojakin. Customkuskit moikkavat lähes aina, vähiten morottavat matkaenskat. ? :)
Tänään tuli noin 200 morotusta joista yksi ainoa org moro. :)

Mä moikkaan kaikkia prätkiä ja välillä vahingossa mopojakin. Customkuskit moikkavat lähes aina, vähiten morottavat matkaenskat. ? :)

Vähiten morottavat matkalehmät, mun mielestä :häähää: Jos sellaisen kyydissä istuu pariskunta keltaisissa liiveissä niin melko varmasti tietää että vastausta ei tule. Toiseksi vähiten customistit, merkkejä ei onneksi erota tien päällä. Ettei syyllisty merkkirasismiin :grin:

Mä moikkaan kaikkia prätkiä.
,,no näin kävi tänään myös minulle. Tosin vauhdeissa ei tule/voi hanskoja tuijotella! (Siis voi olla enemmänkin org-morotuksia).
Tänään moikkasin paria Can-Am Spyder-kuskia. Reippaasti vastasivat.:grin:

Tossa taannoin joku mies kurvas naama hymysssä pappatunturilla isolletielle ja morjensteli samalla. Pakkohan sitä oli morottaa takas! :jpstyle:

Toki! Itsekin olen kerran pappatunturille näyttänyt peukkua, kun oli aivan järkyttävän upeassa kunnossa ja takana oranssi viiri salossa. Ajelin pikkuhiljaa ohi ja vanhaa miestä nauratti kovin ja näytti peukkua takaisin.

Tien päällä yksi kymmenestä jättää morottamatta ja taas kaupungissa päin vastoin. Itse ajan Can-am Spyderillä

Hienointa on nähdä aina välillä kun pikkupojat moikkailevat. Harmi vaan, että nämä tulee yleensä niin yllättäen ja harvoin ehtii moikkaamaan takaisin. :thumbup:

Hienointa on nähdä aina välillä kun pikkupojat moikkailevat. Harmi vaan, että nämä tulee yleensä niin yllättäen ja harvoin ehtii moikkaamaan takaisin. :thumbup:

Pikkujantterit on joskus tosiaan melko täpinöissään kun prätkäkuski moikkaa niille takas. Tulee siitä itsellekin ihan hyvä mieli kun niinkin vähällä voi tehdä jonkun iloiseksi.

Ei nyt oikein tarkasti tähän otsikkoon, mutta...

Tampereelta kun lähtee 12-tietä Kangasalle, on Kangasalan rajalla tienvarsijuliste "Oksalla ylimmällä". Siinä kuvassa on pienellä valokuvamallilla melkoisen oikeaoppinen org-morotus. Joskus on tullut mieleen morottaa takaisin, mutta ei sittenkään.

Viimeksi muokattu:
Ihan sama mulle moikkaako joku vai ei
Mutta hieman hihitytti kun kangasniemen nurkilla tulee puolentusinaa jotain tuplaäxää tms vastaan ja kaikki ajaan kun rautakanki takalistossa eikä tee elettäkään että moikkais. Ekan kerran koko lauma oli mykkänä...yleensä jollain letkan jäsenellä edes sormi liikahtaa refleksimäisesti tms :) mutta evvk. Ei haittoo :)

onhan tuota pyöräkantaa jo niin pirusti että välillä kyllä jo ketuttaa kun mopoo tulee vastaan kokoajan ja lapanen saisi olla pystyssä alvariinsa

Moikkaileekohan karavaanarit enään?

Back