• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moniko ajaa Aprilialla ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millellä raja oli 15000km, mutta muuttivat 04 lähtien 20000km ja samalla muuttivat myös vanhempien mallien rajan samaan. Ainoa ongelma on service ilmoitus, mutta sen saa helposti kytkettyä pois ohjekirjan neuvoilla.

ps. postasin ne ohjeet tänne aprilia palstalle englantilaisena versiona johonkin ketjuu. Haulla varmaan löytyy.
jaahas siis 20tonnin välein venat säätöö? omalla just se 45tonnia lasissa et ensit tiiä onko säädetty  
omg.gif


eli jos ois säädetty nii vast 60tonnin kohil pitäs seuraavaks...koskaha esim nokkaketju ym pitää vaihtaaku? omal onjo ajettu aika rapeasti ku ei näin lama-aikaa ollu vähäajettuun varaa mut hyvä peli tuokin
biggrin.gif


tul pääsiäisenä ajettua 3-400km näin kylmiltee 3v tauon jälkeen ja käsi men aikas kipeeksi!! pelkäsin suuresti et koht tulee jännetuppitulehduskun kytkimen puristamiin sattui ranteeseen kauheesti...ihme tosin tulee salilla käytyä ja ranteitaki treenattua mut silti kipeyty tollee.. pidin muutamanpäivän taukoa ja nyt heitin 3 ajo reissua täs vkl aikana käsi kyllä alkoi kipeytymää 30min-1h ajon jälkeen, et lisää taukoa luvassa ja totuttelua  
sad_orig.gif


PS: onko prätkiin saatavilla erilaisia kytkinkahva viritelmiä että kytkimen herkkyyttä voisi säätää jotta kytkinkahvan puristuksen sais kevyemmäksi.  Eilenki tuli kaupungilla ajeltua ja perhana toi käsi alko taas reistailemaa nii piti alkaa ajelee sivuteillä että palautuu...

Ärsyttääku kaverien kevareissa onku ilmaa noi kytkimet mutjoo melkein 10x suurempi mylly Millessä niin ohansen kytkimenki oltava järeämpi  
cool.gif
 
Tässä ilmoittautuu Aprilian onnellinen omistaja mukaan keskusteluun foorumille. Ostaa päsäytin Aprilia Shiverin, se oli rakkautta ensi silmäyksellä.
Teinivuosien kevarilla päristelyn jälkeen olen ajellut lähinnä poikakaverin ja "appiukon" pyörillä, mutta vihdoin rahatilanne salli oman ostamisen. Pikkuhiljaa tässä tutustun uuteen kaveriin.
wink.gif
 
RSV vuosimallia -06 löytynyt kans muutaman viikon ajan kadulta/tallista/mistä milloinkin, hyvältä tuntuu kun kahdeksan vuoden tauon jälkeen vihdoin sai taas pyörän alle  
smile_org.gif
 
Pegaso -03 ollut 3 thkm alla.

Säätöjen ja pienten korjausten jälkeen tuntuu jo omalta laitteelta.

Kuin isokokoinen mopo jolla saa ajaa myös moottoritienopeuksilla - jos kestää tuulen paineen ja huminan. Ajaa hyvin asiansa.

Ila
 
crazy.gif


Vaihdoin K-Bemarin ETV Caponordiin. Sain kevyemmän, hyvin helposti käsiteltävän, mutkiin sopuisasti taittuvan, mukavasti puksuttavan "ryhtipyörän", jota heikommallakin selällä sujuvasti käsittelee. Huoltotoimenpiteitä voi tehdä usein niin ikään selkä ryhdikkäämmässä asennossa. Mitä menetin? Hyvät nopean ajon ominaisuudet (mutta 110 ja tästä ylitse tietää valtatiellä poliisin kanssa asiointia) ja vähäisemmän tuulipinta-alan ja pienemmän polttoainekulutuksen ja vapaat ketjuhuollosta. Kestävyys tulee jäämään Bemarin koneista, mutta harva ajaa yleensä pyörällään yli 200 000 km. Aika näyttää tulenko kaipaamaan jotain muuta keskeistä, esim. erittäin hyvää käynnistyvyyttä tai osien lujuutta. Plussapisteet vielä siitä, että Capossa takaistuimen matkustaja on saanut takaisin ajohalunsa ja myhäilee paikallaan. Kyykkybemarissa taisi olla vallalla lopunajan odotukset, vaikka ajo kuljettajalle maistui.
 
Tulipa tänään täräytettyä uusi "2009" Shiver ABS:llä ja valkoisena. Tänään sain 110 km mittariin, eli tonnin huoltoon on vielä matkaa.

Mainion oloinen laite, ei voi muuta sanoa. Tuntui heti oikealta laitteelta, verrattuna BMW:n F800R:n. Kone on paljon tykimpi heti alakierroksilta kuin Bemarissa. Ei Bemukaan huono ollut, mutta jotain puuttui verrattuna Shiveriin. Shiver on todella tyylikkään näköinen pyörä livenä.

Nyt ajellaan Touring asetuksilla nätisti tonnin huoltoon ja sen jälkeen pistetään läpät S-asentoon, toivottavasti mahdollisimman pian.
 
Dorsoduro sai tänään uuden kodin!  
062802jumpie_prv.gif

Aivan mahtava peli!
Valkoinen abs kulkee upeesti niin konetiellä kuin hiekallakin.
...Ja kääntää päitä!  
sport05.gif
 
Onnittelut Nipsulle tyylikkäästä hankinnasta! Näyttää päät kääntyvän sielläkin päin. Tänään ajolenkilläni päät kääntyilivät myös taajaan. Onko se pyörän ääni vai joku muu tekijä mikä aiheuttaa kyseisen reaktion?

Tänään yksi jermu säikähti autosta noustessaan, vaikka olin 20-
30 metrin etäisyydellä. Kaveri pui nyrkkiä minulle ja juoksi melkein pyörän alle. Huhhuh, mitä meininkiä! Pitää olla varovainen liikenteessä tällä pyörällä. Edellinen Hondani ei aiheuttanut liikenteessä mitään ongelmatilanteita Apriliaan verrattuna. Hyvin omituista?

Ei muuta kuin turvallisia kilometrejä alle hienolla pyörällä.
 
Joo on kyllä aivan eri laite kuin vanha Yamaha!
Vääntö on jotain käsittämätöntä. Ei tartte hampaat irvessä kääntää kahvaa - jo pienellä kahvan liikkeellä antaa mukavasti eteenpäin vievää voimaa.  
tounge.gif


Nautinnollisia ajokilometrejä!  
062802moto_prv.gif
 
Aika harvakseen on Aprilioita tienpäällä näkynyt.
Nesterallin aikaan oli ainakin yksi liikenteessä ja viime viikoloppuna oli Varkaudessa eräs Mille.

Ruotsissa Nyköpingissä osuin vahingossa reilu kuukausi sitten Aprilia meetingiin, jossa oli vajaat 10 Italoa samassa rivissä!!
 
Aika harvakseen on Aprilioita tienpäällä näkynyt.
Nesterallin aikaan oli ainakin yksi liikenteessä ja viime viikoloppuna oli Varkaudessa eräs Mille.

Ruotsissa Nyköpingissä osuin vahingossa reilu kuukausi sitten Aprilia meetingiin, jossa oli vajaat 10 Italoa samassa rivissä!!
Minä ainaki kampesin Nesteralleissa parin pätkän varteen Aprilialla kyytiläisen kanssa. Yllättävän kivuttomasti meni lyhyet sorasiirtymätkin.

Räyskälän räärää-kisoissa näin parkkiksella oman lisäksi muistaakseni kuus Apriliaa, se on yhden päivän ennätys. Muuten niitä näkyy vain silloin tällöin.
 
Talliin ilmestyi eilen RSV 1000 Factory vuodelta 05. Nyt odotellaan lumen sulamista ja korjaillaan takajarru siinä odotellessa.
 
Tarkoituksena olisi laittaa jalkatappisarja ,joka siirtää pääsylinterin pois katteiden sisältä, laittaa hyvät nesteet, ilmata huolella ja toivoa parasta.

Saa nähdä tarvitseeko purkaa jarru atomeiksi kun takajarrun painamiseen ei ole tällähetkellä minkäänlaista vastetta.
 
Toi taitaa olla ainoa toimiva ratkaisu. Itse yritän vielä asentaa "lämpökilven" lohkon ja pääsylinterin väliin ennenkuin tilailen tappisarjan. Tuntuvan olevan noi siirtosarjat kohtuu arvokkaita meinaan...
 
Back
Ylös